Srdcovým ochoreniam možno prechádzať

Srdcovým ochoreniam možno prechádzať

    • Zdieľaj:
  • 19
  • 4

Ľudské srdce je silný, no zároveň citlivý mechanizmus, ktorý je každodenne vystavovaný mnohým záťažovým skúškam. Stres, fajčenie, nedostatok pohybu či nesprávna strava, ale aj dedičnosť alebo vek - to všetko pôsobí na jeho správne fungovanie.

Niektoré z týchto faktorov ovplyvniť nemôžeme, iné máme naopak vo vlastných rukách. Jednou z účinných metód, ako sa o srdce správne starať, je dostatočná konzumácia potravín obsahujúcich omega-3 mastné kyseliny.

Odporúčame prečítať:  Dva poháre mlieka nielen pre zdravé kosti a zuby​

ako predísť infarktu

Zdroj: Shutterstock®

Vedci potvrdzujú vplyv na zdravie srdca

Medzi zdravým srdcom a konzumáciou omega-3 mastných kyselín existuje jasná súvislosť, ktorú popísali dánski vedci pred viac ako 30 rokmi. U Eskimákov, Indiánov a obyvateľov Japonska, ktorých hlavnou zložkou potravy sú morské ryby, sa takmer žiadne choroby srdca a ciev nenašli. Práve tučné morské ryby sú totiž najväčším zdrojom omega-3 mastných kyselín, ktoré majú na zdravie srdca a ciev pozitívny vplyv. Pôsobia protizápalovo, znižujú krvný tlak a majú schopnosť brániť zvýšenej zrážanlivosti krvi alebo poruchám srdcového rytmu.

Odporúčame prečítať:  Osteoporóza ohrozuje straší aj mladých 

losos

Zdroj: Shutterstock®

Rybí olej ako ideálny zdroj

Dobrým zdrojom omega-3 mastných kyselín sú aj semienka alebo orechy, najúčinnejšie sú však tie, ktoré pochádzajú z rýb. Aj napriek miernemu zlepšeniu v posledných rokoch, je konzumácia rýb u Slovákov dlhodobo nedostatočná. Pretože si telo nevie omega-3 kyseliny samo vytvoriť, je dôležité dbať na ich doplnenie prostredníctvom kvalitných výživových doplnkov.

Odporúčame prečítať:  Aby v krku ani na jeseň nebolelo

eskimacka

Zdroj: Shutterstock®

Omega-3 z nórskych lososov

Vhodným spôsobom, ako doplniť nedostatočný príjem omega-3 mastných kyselín, je užívanie výživového doplnku OmegaMarine Forte+ od spoločnosti NaturaMed Pharmaceuticals. Vyrába sa z mäsa čerstvých nórskych lososov a obsahuje vysokú koncentráciu omega-3 mastných kyselín vo vyváženej kombinácii s kyselinami skupiny omega-6, omega-7 a omega-9. Najnovšie výskumy ukázali, že čerstvé omega-3 sa lepšie vstrebávajú a telo ich dokáže lepšie využiť. Dostatočný príjem omega-3 zaistia len 2 kapsuly denne.

Odporúčame prečítať:  Chôdza je základom pohybu

OmegaMarine Forte+

Zdroj: Shutterstock®

Viac informácií o pozitívnych účinkoch nenasýtených mastných kyselín, ako aj o výrobku OmegaMarine Forte+ získate na stránke www.naturamed.sk

Odporúčame prečítať:  Formaldehyd – nebezpečný spolubývajúci


    • Zdieľaj:
  • 19
  • 4
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

4 komentáre

Martina Begalova 15.10.14 10:20

MB
karma
100.00

urcite vyskusam aj ked niet nad prirodezný príjem všetkých vitamínov.

  • 0
Odpovedať

Katarína Šutvajová 21.10.14 19:18

karma
-1.00

o srdiečko sa treba starať

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 22.10.14 18:30

JK
karma
100.00

skvelé čítanie a aj poučné ryby máme radi no aj tak roky užívam omega 3 mastné kyseliny vo forme tabletiek

  • 0
Odpovedať

Zuzana Beranková 24.10.14 09:08

ZB
karma
-1.00

koľko rybičiek by sme mali jesť týždenne? 1-2? Alebo nám stačia tie z konzervy? to je tiež téma na diskusiu..

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Módne inšpirácie

Inšpiratívny šatník Dominiky Cibulkovej: Nízka postava nemusí byť nevýhodou

  • 64
  • 4
  • 24.10.2020
Módne inšpirácie

Módne rúška: Pozri, ako sa s nimi vyhrali známi dizajnéri

  • 56
  • 3
  • 11.10.2020
Módne inšpirácie

Tieto pánske mikiny sú hitom sezóny! Bez nich ani na krok!

  • 1
  • 4
  • 08.09.2020
TOPlist