Ako sa starať o zdravie v práci? Na toto si dávaj pozor!

Ako sa starať o zdravie v práci? Na toto si dávaj pozor!
  • 04.11.2013
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 11
  • 3

Rýchla doba nás často chtiac nechtiac donúti zanedbať svoje zdravie. Pod vplyvom večného naháňania sa za niečím si podlomenú imunitu či bolesti tela uvedomíme, až keď je to už naozaj vážne. Naučte sa radšej počúvať svoje telo prv, než bude zle nedobre. Keďže väčšinu času trávime aj tak v práci, zvyknite si postarať sa o svoje zdravie aj priamo na pracovisku. Vieme, ako na to.

Pozri aj: Zbohom filtre na Instagrame! Po novom sa už nebudú môcť upravovať fotografie v reklame na kozmetiku

stres v práci

Zdroj: Shutterstock®

Najprv psychika!

Ak do svojej práce nechodíte s radosťou, už si koledujete o problémy. Psychika dokáže narobiť poriadnu neplechu. Ak prežívate stres, telo produkuje veľa adrenalínu a vaše srdce silnejšie bije. Spomaľuje sa trávenie, ale aj myslenie a chuť na sex. Telo sa s napätím snaží bojovať rôznymi spôsobmi – môžete mať problémy s kožou, alergiu alebo migrény.

práca

Zdroj: Shutterstock®

Začiatkom starostlivosti o svoje zdravie je práve víťazstvo nad stresom. Ak ste od prírody menej flegmatické, naučte sa to zmeniť. Pomôcť vám môžu nielen relaxačné techniky, ale taktiež posedenie u psychológa. Niekedy ako relax postačí aj dobrá kniha, vyložené nohy na stole, horúci kúpeľ či objatie milovaného človeka.

V čase, keď v práci prechádzate ťažkým obdobím, sa vyvarujte kofeínu, alkoholu a sladkému, pretože tieto potraviny ešte viac podporujú stresové spúšťače. Namiesto toho napätie radšej vybehajte alebo vyplávajte. Pokiaľ na sebe zacítite príznaky choroby, neváhajte a ostaňte ich doma vyležať. Nepodceňujte žiadne znamenia, ktoré vám telo dáva.

sedavé zamestnanie

Zdroj: Shutterstock®

Naučte sa správne sedieť!

Ak máte sedavé zamestnanie môžete si privodiť nepríjemné problémy s chrbticou. Nesprávne sedenie spôsobuje problémy v krčnej chrbtici, bolesti hlavy, bolesť v bedrách, ale aj kŕče v nohách a problémy s karpálnym nervom. Pri stole seďte vystreté, pričom ramená a boky by mali byť v jednej rovine.

Chrbát by ste mali mať opretý a nohy by sa mali dotýkať zeme. Od stola sa postavte aspoň raz za hodinu a počas obedňajšej prestávky vyjdite von z budovy. Ak telefonujete, nezastrkujte si slúchadlo medzi ucho a rameno. Nezabudnite si oddýchnuť ani od ťukania do klávesnice.

Odporúčame: Hodíme sa k sebe? Týmto znameniam sa radšej oblúkom vyhni!


    • Zdieľaj:
  • 11
  • 3
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

3 komentáre

Mária Terefenková 04.11.13 15:55

MT
karma
76.00

Ja som tiež kvôli práci veľa stresovala, ale už sa snažím brať veci s nadhľadom.

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 19.01.14 13:22

JK
karma
100.00

ani nepoznám vo svojom okolí niekoho kto by sa v práci nestresoval,isť na péénku alebo k lekárovi tiež nie je len tak

  • 0
Odpovedať

Antónia Vattaiová 11.02.14 22:01

AV
karma
-1.00

Ja sa veľmi stresujem. Ale neviem si pomôcť.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

11. február - Medzinárodný deň žien a dievčat vo vede. Zaslúžia si podporu a uznanie
Inšpirácie

11. február - Medzinárodný deň žien a dievčat vo vede. Zaslúžia si podporu a uznanie

  • 60
  • 2
  • 11.02.2021
Ako ušetriť čas pri varení? Týchto 7 trikov potrebuješ poznať!
Inšpirácie

Ako ušetriť čas pri varení? Týchto 7 trikov potrebuješ poznať!

  • 74
  • 5
  • 06.12.2020
Ako sa udržiava vo forme Kate Middleton? Pomáhajú jej tieto veci
Inšpirácie

Ako sa udržiava vo forme Kate Middleton? Pomáhajú jej tieto veci

  • 81
  • 4
  • 17.11.2020
TOPlist