Potraviny s takmer nulovým obsahom kalórií, no s množstvom živín - 2. časť

Potraviny s takmer nulovým obsahom kalórií, no s množstvom živín - 2. časť
  • 28.03.2017
  • Claire Clairmont

  • 11
  • 1

prvej časti o najzdravších potravinách s extrémne nízkym obsahom kalórií sme si predstavili zopár potravín, ktoré by sme mali denne konzumovať. Ich príjem nám zabezpečí dostatok vitamínov, minerálov a ďalších látok, ktoré nevyhnutne potrebujeme k nášmu životu. Dnes si predstavíme zvyšok z tejto skupiny, ktorá sa postará nielen o našu štíhlu líniu, ale aj zdravie.

Čomu by sme sa teda určite nemali vyhýbať?

1. Špargľa

Špargľa je stále tak trošku zaznávanou a nie príliš často využívanou potravinou. Neprávom. Obsah vitamínov je naozaj veľmi veľký a počet kalórií nízky – 20 na 100 gramov.

Keďže je močopudná, podporuje prečisťovanie krvi a činnosť obličiek a vylučovanie škodlivých látok z tela. Okrem toho je vďaka obsahu kyseliny listovej, železa a vápnika ideálnou zeleninou pre všetky budúce mamičky.

Odporúčame tiež: Ako (ne)poriadok vplýva na vaše zdravie

ako znížiť príjem kalórií

Zdroj: Shutterstock®

2. Brokolica

Brokolica je zelenina s najsilnejšími protirakovinovými účinkami. Môže za to látka zvaná sulforafán, ktorá zabraňuje tvorbe rakovinových buniek v prsníkoch.

Vďaka vysokému obsahu vlákniny zlepšuje tiež trávenie, podporuje imunitu a posilňuje srdce. A kalórie? Len 34 v 100 gramoch hmotnosti.

3. Cuketa

Ďalšia rekordérka, čo sa počtu kalórií týka – v 100 gramoch ich obsahuje len 17. Vďaka tomu je ideálnou potravinou pri redukčných diétach, ale to nie je jej jediný benefit.

Obsahuje 91 percent vody, ale aj obrovskú dávku rôznych vitamínov a minerálov. Posilňuje svaly a srdce, zlepšuje celkovú výkonnosť, vyplavuje škodliviny z tela, posilňuje imunitu.

Odporúčame tiež: Probiotiká – ako ich získať prirodzenou cestou?

redukčná diéta

Zdroj: Shutterstock®

4. Karfiol

Karfiol patrí nielen medzi chutné, ale aj veľmi zdravé potraviny, ktoré sa môžu tak isto pýšiť nízkym obsahom kalórií – v 100 gramoch ich prijmete len 25.

Hoci jeho tepelnou úpravou zničíme asi polovicu z obsahu cenných látok, na jeho význame to veľa nemení. Jeho pravidelná konzumácia zlepšuje nielen trávenie, ale aj stav našich kostí a nechtov.

5. Ružičkový kel

O niečo menej kalórií než klasický má ružičkový kel – v 100 gramoch ružičkového kelu ich nájdete len 43. Táto kapustovitá zelenina obsahuje veľa vitamínov, minerálov, vlákniny a antioxidantov. Vďaka nim sa postará o naše trávenie, cholesterol a celkové zvýšenie imunity.

Odporúčame tiež: Máte príznaky jarnej únavy? Prekonajte ich čo najskôr!

zdravé stravovanie

Zdroj: Shutterstock®

6. Cibuľa

Kráľovná zeleniny v našich kuchyniach má len 40 kalórií na 100 gramov svojej hmotnosti.

Hoci má špecifickú arómu a nie každý ju dokáže akceptovať, nič to nemení na fakte, že patrí medzi najzdravšie potraviny. Vďaka množstvu vitamínov a minerálov ňou posilníte imunitu, podporíte srdcovo-cievny systém a zlepšíte svoje trávenie.

7. Zeler

Zeler patrí medzi zeleninu s najnižším obsahom kalórií – v 100 gramoch zeleru ich nájdete len 16, čo je menej, ako telo potrebuje na samotný proces trávenia.

Obsiahnuté vitamíny a minerály sa postarajú o naše trávenie, močový mechúr, krvný tlak aj hladinu cukru v krvi. Okrem toho už od staroveku slúži ako prírodné afrodiziakum.

Odporúčame tiež: Čo neviete o zázvore a jeho zázračných účinkoch!


  • 11
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Lucia Valková 28.03.17 16:44

LV
karma
116.00

Milujem skoro všetky,na akykolvek sposob

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Ostatné

Dokonalá aj na cestách? Osvoj si beauty tipy pre cestovateľky!

  • 61
  • 1
  • 07.07.2020
Vyrob si sama

Domáca maska na slnkom zničené vlasy: Výživa len zo 4 surovín!

  • 59
  • 0
  • 02.07.2020
Tvár

Ako si vyrobiť domáci kávový peeling na tvár podľa typu pleti

  • 73
  • 4
  • 19.04.2020
TOPlist