Kniha Zelené smoothie (recenzia)

Kniha Zelené smoothie (recenzia)
  • 01.03.2015
  • Lucia Hausknechtová

Všetci milovníci zdravej výživy by mali spozornieť, pretože začiatkom roka sa na pultoch kníhkupectiev objavila kniha s názvom Zelené smoothie od Victorie Boutenko. Autorka knihy nie je v oblasti zdravej výživy žiadnym nováčikom a má za sebou už niekoľko úspešne napísaných kníh ako Zelená pre život či 12 krokov k surovej strave. Tento krát sa zamerala na silu zeleného smoothie zo zeleniny a ovocia a prináša tak revolúciu vo výžive.

Rovnako ako v predchádzajúcich knihách, aj v tejto sa autorka uberá cestou zdravého životného štýlu a sústreďuje sa na vitamínové bomby v podobe zeleného smoothie. Roky sa snažila navádzať ľudí na surovú stravu, keďže ona sama je vitariánka, no ako spomína v knihe, bolo to veľmi ťažké. V roku 2004 však prišiel zlom v podobe smoothie.

Slovo "smoothie" rezonuje vo svete už viac ako desať rokov a našlo si milióny obľúbencov. Predstavuje zdravý, mixovaný nápoj, ktorého základom je ovocie a zelenina, prípadne ich kombinácia. Dôvodom, prečo je tento nápoj tak preferovaný je fakt, že ľudské telo je schopné prijať omnoho viac živín z mixovanej zeleniny než z požutej.

Odporúčame prečítať:  Kuchárska biblia (recenzia)

Kniha Zelené smoothie (recenzia)

Zdroj: Shutterstock®

"Málokto z nás si dokáže v dnešnej dobe nájsť čas na vyváženú stravu. Všetci sa niekam ponáhľame, máme stres a nemáme čas. Aj keď na prvý pohľad nemusíme byť chorí, nespavosť, problémy s hmotnosťou, neschopnosť sa sústrediť a únava naznačujú, že niečo s nami nie je v poriadku. Všetko sú to príznaky nedostatku živín. Zelené smoothie – revolúcia vo výžive chce poraziť epidémiu týchto zdravotných problémov vyrovnanou diétou bohatou na živiny."

"Victoria Boutenko prichádza vo svojej novej knihe s kombináciou správnej výživy a svojich znalostí o smoothie, aby nám pomohla v ceste za zdravím. Potrebujeme k tomu len ovocie, zeleninu a rastliny, ktoré sme možno doteraz považovali za neužitočné. A samozrejme vodu! V Zelenej revolúcii autorka prináša 200 receptov, ktoré v sebe spájajú jednoduchosť (čo sa týka ingrediencií) a rozmanitosť chutí. Naučte sa ako si namixovať chutné zdravé nápoje!"

Odporúčame prečítať:  10-dňový detox (recenzia)

Kniha Zelené smoothie (recenzia)

Zdroj: Shutterstock®

Kniha Zelené smoothie vám na takmer 170 stranách ponúka okrem množstva receptov aj niekoľko strán rozprávania autorky. Nájdete tu niekoľko príbehov zo života Victorie, a tiež dôvody pre ktoré sa rozhodla uberať týmto smerom. Samozrejme nezabudla ani na zdravotné hľadisko a zodpovedá na najčastejšie pokladané otázky na seminároch a prednáškach. Dozviete sa odkiaľ čerpať bielkoviny alebo koľko smoothie je ideálne vypiť za deň.

Po tzv. teoretickej časti v knihe sa dostanete k 200 receptom na zelené smoothie, ktoré si môžete kedykoľvek pripraviť. Trochu nezvyčajné, no aj recepty na smoothie sa môžu deliť do niekoľkých kategórií. Môžete si vybrať zelené smoothie pre začiatočníkov, superzelené smoothie, polievky, pudingy, zelené nápoje pre dobrodružné povahy, pre deti a dokonca aj pre zvieratá. Posledné dva recepty sú venované našej pokožke. V receptoch nájdete od najobyčajnejších až po menej známe ingrediencie, ktoré v obchode tak ľahko nezoženiete. Avšak z toľkého množstva receptov si určite máte čo vyberať.

Posledné strany knihy sú venované dvom príbehom ľudí, ktorí potvrdzujú pozitívne účinky na zdravie vďaka zelenému smoothie a na záver ešte autorka opisuje jej rodinnú cestu za týmto životným štýlom. Jedinou chybičkou krásy sú strany bez obrázkov a fotografií, ktoré pôsobia niekedy až príliš monotónne. Ak sa však chcete vybrať cestou smoothie, Victoria zodpovie všetky vaše otázky a kniha vám bude dobrým pomocníkom pri každodennom vymýšľaní mixovaní zeleniny a ovocia.

Knihu Zelené smoothie si môžete zakúpiť na BUX.sk - bežná cena 8,90€, tu v zľave 8,28€.

• Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

• Nie ste ešte zaregistrovaný?