Kuchárka pre alergikov (recenzia)

Kuchárka pre alergikov (recenzia)
  • 29.03.2015
  • Lucia Hausknechtová

Potravinové alergie sú čím ďalej tým viac na vzostupe a mnoho alergikov musí denne riešiť problémy s jedlom. Takúto životnú skúsenosť zažila aj matka dvoch detí Alice Sherwoodová, keď jej staršiemu synovi diagnostikovali alergiu na vajcia, orechy a arašidy. To bol aj jeden z podnetov, prečo sa rozhodla napísať kuchársku knihu Kuchárka pre alergikov.

Kniha neobsahuje len recepty vhodné pre ľudí trpiacich rôznymi alergiami na jedlo, ale autorka opisuje aj život s touto diagnózou. Jeden z hlavných dôvodov prečo sa pustila do písania tejto knihy bol aj fakt, že nemohla nájsť dobrú kuchársku knihu, z ktorej by čerpala recepty. Všetky knihy zamerané na túto tematiku obsahovali jedlá, ktoré vylučovali viacero základných potravín naraz, takže boli o to monotónnejšie.

Odporúčame prečítať:  Z fitka do kuchyne 2 (recenzia)

Kuchárka pre alergikov

Zdroj: Shutterstock®

"Alice Sherwoodová bola vrhnutá do sveta potravinových alegií, keď jej dvojročnému synovi diagnostikovali alergiu na orechy a vajcia. Frustrovaná ponukou jedál začala vymýšľať vlastné chutné recepty. V tejto knihe ponúka vyše 100 obľúbených rodinných receptov, od chrumkavého, chutného chleba a krémovej zmrzliny po kypré koláče, rozplývajúce sa na jazyku a ako bonus nápady na oslnivé večerné párty. Štyri kuchárske knihy v jednej. Každý recept sa dá pripraviť bez jedného alebo viacerých alergénov „veľkej štvorky“ – bez vajec, bez mlieka, bez orechov a bez lepku. S Kuchárkou pre alergikov nebudete mať pocit, že máte obmedzenú stravu. Každý recept má verziu upravenú presne na vašu mieru."

Odporúčame prečítať:  10-dňový detox (recenzia)

Kuchárka pre alergikov

Zdroj: Shutterstock®

Začiatok tejto 220 stranovej knihy je venovaný životu s potravinovou alergiou. Autorka spomína na začiatky, keď jej synovi zistili alergiu na potraviny a spôsob akým sa s tým naučila celá rodina žiť. Na desiatkach stranách rozoberá alergie zo zdravotného hľadiska, napríklad aké sú klasické potravinové alergie alebo intolerancia či reakcie a symptómy pri alergii.

Okrem toho kniha obsahuje kapitoly: pozitívny prístup, etiketa alergika, alergické dieťa, jedenie vonku, mimoriadne príležitosti, cestovanie bez rizika či svetová kuchyňa. Autorka v nich podrobne opisuje, ako sa môžete už vopred pripraviť na niektoré situácie v živote. Nemusíte sa stotožňovať so všetkým čo v knihe píše, ale rady od niekoho, kto prešiel rovnakými problémami ako vy, sú väčšinou cenné.

Odporúčame prečítať: Nebe v hubě 2 aneb Čertův švagr (recenzia)

Kuchárka pre alergikov

Zdroj: Shutterstock®

Kuchárka pre alergikov má rozdelené recepty do niekoľkých kapitol – raňajky, predkrmy, ryby, mäso, hydina, cestoviny, dezerty, chleby a koláče a omáčky. Rozdiel oproti iným knihám je ten, že v knihe nájdete každý recept v 4 rôznych verziách – bez vajec, bez mlieka, bez orechov a bez lepku, aby ste nemuseli vynechávať suroviny, na ktoré alergiu nemáte.

Pri každom jedle nájdete štyri variácie receptu, čas prípravy, množstvo porcií a na niektorých stranách objavíte aj tipy a nápady na servírovanie jedla. Fotografie jedál sú veľmi lákavé, nie sú však pri každom recepte. V knihe nájdete recept na grilovanú polentu, kurací koláč, milánske rizoto, mrkvový koláč či pizzu Margheritu. Príprava jedál patrí k jednoduchším a nájdete tu inšpiráciu od raňajok až po večeru.

Odporúčame prečítať: Kniha Zelené smoothie (recenzia)

Kuchárka pre alergikov

Zdroj: Shutterstock®

Nápad vytvoriť kuchársku knihu pre alergikov sa stretol s veľkým úspechom, čo bolo viac než jasné. Recepty v knihe sú tak rozličné, že to pravé orechové si tam nájde každý, a možno aj bez tých orechov. Či už máte problém s alergiami alebo jednoducho vynechávate z jedla isté potraviny, táto kniha môže byť vaším dobrým pomocníkom.

Odporúčame prečítať: Dukanova diéta 2014 s novými receptami (recenzia)

Kuchárka pre alergikov

Zdroj: Shutterstock®