Aby bola škola naozaj hrou

Aby bola škola naozaj hrou
  • 15.05.2014
  • Aďa Knies

  • 4
  • 1

Tak, ako sa pomaličky blíži koniec školského roka nielen pre najmenších, ale aj pre stredoškolákov a vysokoškolákov, pribúdajú aj nervy a stres zo skúšok a písomiek. Počas tohto obdobia by ste však nemali zabúdať na pokoj a pohodu. 

Pravdaže, dobré výsledky sú veľmi dôležité. No aj vaše fyzické a psychické zdravie.

Pozrite sa na to, čo vám pomôže. To, že vás čaká nejaká skúška, ešte neznamená, že zásadne musíte byť unavená, nervózna a preťažená!

Dôležitý spánok

Možno si budete myslieť, že je to zbytočne stratený čas a tak sa celú noc máte v pláne učiť. POZOR! Ak si doprajete pravidelne dostatok spánku, budete mať viac energie. V tomto štádiu žiaľ nepomôže ani liter kofeínu. Pri jeho vyprchaní je to ešte horšie. Na stupnici vyčerpanosti sa dostanete na -10. Pokúste sa dopriať aspoň 6 hodín spánku. Týchto pár hodín je dostačujúcich pre regeneráciu buniek.

dostatok spánku

Zdroj: Shutterstock®

Pravidelná strava

Pravda, keď sme nervózny len sťažka do seba niečo natlačíme. Aj keď niekto má práve opačný problém, čím viac nervov tým viac jedla. Ani jeden prípad však nie je správny. V tomto období si doprajte čo najviac čerstvej zeleniny a ovocia. Keď sa už rozhodnete pre sladkosti alebo fastfood, jedzte aspoň s mierou. Nechcete predsa aby celé vaše telo minulo energiu na rozkladanie tohto jedla. 

žena, ktorá je ovocie

Zdroj: Shutterstock®

Doprajte si pravidelný pohyb!

Pohyb uvoľňuje endorfíny, ktoré výrazne znižujú stres. Pri pravidelnom tréningu si navyše dokážeme prečistiť hlavu. Po tréningu sa tak lepšie vieme sústrediť a učenie je hračkou. Preto si nájdite na nejaký pohyb aspoň minimum času. Čo na to hovoríte?

žena na bežiacom páse

Zdroj: Shutterstock®

Činnosti, ktoré sú uvedené vyššie, sú dôležité pre efektívnejšie štúdium. Možno by ste neverili a naopak ste si donedávna mysleli, že je to strata času.

Pravidelná a vyvážená strava, dostatok spánku a pohybu sú rovnako dôležité pre naše fyzické a psychické zdravie.

Skúste toto vniesť do svojho štúdia a sama pocítite zlepšenie. 

Zdroj foto: www.wallsave.com www.perryhallbaptist.org www.lucilleroberts.com www.topnews.in www.fabhealth.com.au

  • 4
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Miriama Rusinová 31.10.14 15:30

MR
karma
-1.00

určite aj pravidelné vetranie pomáha

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Znamenia horoskopu

Ktorým znameniam nikdy neveriť? Pozor na tieto 3 kolegyne!

  • 57
  • 5
  • 23.10.2020
Domácnosť

Roztoče v posteli: Najlepšie tipy, ako bojovať s votrelcami v matraci

  • 105
  • 0
  • 06.07.2020
Tvár

Tajomstvá pleti Karin Haydu: Aký je jej recept na krásu a zdravie pleti

  • 136
  • 4
  • 23.09.2020
TOPlist