Cvičenie na trampolíne – pre dospelých aj deti

Cvičenie na trampolíne – pre dospelých aj deti
  • 15.08.2014
  • Silvia Karasová

  • 8
  • 5

Schudnite, a ešte sa aj zabavte. Existuje viacero cvikov, vďaka ktorým sa fitness cviky stávajú skôr zábavou než tvrdou drinou. Medzi ne patrí aj tzv. Jumping, teda cvičenie na trampolíne. Ak sa vám zdá, že skákaním toho veľa nenaposilňujete, mýlite sa. Kombináciou rýchlych a pomalých pohybov, do ktorých sú zapojené balančné aj strečingové triky, budete mať na druhý deň dôkladnú svalovicu. Ak nie ešte v ten večer:)

Odporúčame prečítať: Diéta počas splnu

O tom, ako rýchlo schudnete pri skákaní, rozhoduje aj vaša hmotnosť. Podobne ak pri jumpingu cvičíte s nejakými pomôckami, bude vaše chudnutie intenzívnejšie. Okrem chudnutia má tento druh fitnessu ešte niekoľko zdravotných výhod:

Cvičenie na trampolíne – pre dospelých aj pre deti

Zdroj: Shutterstock®

  • Zväčšuje kapacitu pľúc, vďaka čomu sa vám zvýši kondícia a zlepší tiež dýchanie.
  • Znižuje krvný tlak, ako aj hladinu cholesterolu v krvi.
  • Prekrvuje telo a má zároveň detoxikačný účinok
  • Pomáha likvidovať / odburávať telesný tuk
  • Podporuje činnosť srdca a zvyšuje imunitu
  • Pomáha pri správnom držaní tela
  • Znižuje stres, pomáha zrelaxovať myseľ
  • Tlmí menštruačné bolesti

Odporúčame prečítať: Lymfodrenáž zlepšuje metabolizmus tukov

Pozrite sa ako takéto JUMPING cvičenie vyzerá:

Odporúčame prečítať: Odhaľte čaro brušných tancov

A jumping je dokonca vhodný aj pre vaše deti. Niektoré fitness centrá k nim zapájajú veselé detské pesničky, niekedy sa cvičí priamo pod holým nebom, inokedy zas v telocvični. Aj deti majú také menšie trampolínky a vďaka skákaniu na nich si podobne ako dospelý nielenže zvýšia kondíciu, ale v prípade nadváhy hravo zhodia.

Cvičenie na trampolíne – pre dospelých aj pre deti

Zdroj: Shutterstock®

Zároveň takouto hravou formou deti nenápadne navediete k láske k pohybu. Priučíte ich vytrvalosti a zlepší sa im tiež koordinácia. Deti sa naučia správne dýchať, precvičia si svaly a vďaka tomu, že ide o kolektívny šport nielenže získajú nových kamarátov, ale sa aj zbavia ostychu.


 

Viac o tom, ako skákanie na trampolíne prebieha, čo k nemu potrebujete, a koľko vďaka nemu schudnete sa dozviete v našom článku: JUMPING – skupinové cvičenie na trampolínach.

Odporúčame prečítať: Majte zdravé a šťastné srdce

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 8
  • 5
Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Martina Zahoranová 15.08.14 12:58

MZ
karma
92.00

tak skákanie na trampolíne mne nerobí dobre a preto radšej neskáčem ale dcérka má skákanie veľmi rada a tie zdravotné výhody sú tiež fajn

  • 0
Odpovedať

Martina Zahoranová 15.08.14 12:58

MZ
karma
92.00

tak skákanie na trampolíne mne nerobí dobre a preto radšej neskáčem ale dcérka má skákanie veľmi rada a tie zdravotné výhody sú tiež fajn

  • 0
Odpovedať

Gabriela Vrabľová 19.08.14 15:54

GV
karma
82.00

Trampolína je super vec, najmä pre najmenších, úplne sa vybláznia. Aj dospelí si však prídu na svoje :-)

  • 0
Odpovedať

Aneta Schwarzová 28.08.14 12:51

AS
karma
-1.00

Trampolíny sú super, je to naozaj efektívne cvičenie, pri ktorom zhodíte nadbytočné kilá ani neviete ako :) Mňa veľmi chytili a chodím na ne pravidelne :) Stokrát lepšie ako sa mordovať s činkami v posilke :)

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 12.09.14 09:47

JK
karma
100.00

zaujímavý článok vnúčik rád skáče na trampolíne

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Voľný čas

Láska bez citu: Zariskujú pre šťastnejšiu budúcnosť?

  • 32
  • 0
  • 20.08.2020
Domácnosť

10 tipov, ako viesť udržateľnejší život: Aj maličkosti sa počítajú!

  • 89
  • 2
  • 02.06.2020
Inšpirácie

Caffé Latte v horúcej alebo ľadovej verzii: To najlepšie zo Starbucks

  • 51
  • 4
  • 04.06.2020
TOPlist