TRADÍCIA ŽIJE VĎAKA ONLINE
: Digitálna zručnosť Slovákov rastie

TRADÍCIA ŽIJE VĎAKA ONLINE
: Digitálna zručnosť Slovákov rastie

Slováci potvrdili záujem zdokonaľovať sa v digitálnych zručnostiach. Od minulého leta sa ich len vďaka vzdelávaciemu programu Digitálna garáž.

Tú Google spustil v rámci svojej iniciatívy Pomáhame Slovensku rásť, vyškolilo vyše 27 000. Digitálna zručnosť Slovákov teda evidentne narastá. Aké sú ich možnosti v prípade, že majú čas, chuť a záujem ďalej sa vzdelávať?

Na základe údajov slovenského Googlu majú najväčší záujem o získanie týchto znalostí ľudia z Bratislavského, Košického a Žilinského kraja. Najsvedomitejšie k štúdiu pristúpili ľudia z Trnavského kraja. Počas jednej návštevy online platformy Digitálna garáž si prezreli najväčší objem študijných materiálov a samotným štúdiom strávili v priemere aj najdlhší čas.

Odporúčame: Ruža šípová: Kedy sú najzdravšie a v čom sú šípky také úžasné?

Digitálna garáž

Zdroj: Shutterstock®

Tradície a remeslá

Práve digitálne zručnosti budú v budúcnosti podľa odhadov Európskej komisie vyžadované pri výkone až 90% pracovných pozícií. S využitím internetu je navyše oveľa jednoduchšie a menej rizikové uskutočniť svoj podnikateľský sen, či nájsť odbyt pre svoje produkty. Internet totiž otvára priestor a poskytuje možnosti na podnikanie pre každého. Aj vďaka online sa u nás podarilo oživiť a podporiť mnohé slovenské tradície a remeslá a dostať ich opäť do povedomia verejnosti.

Túto skutočnosť potvrdzuje aj šperkárka a dizajnérka Petra Toth, ktorá prostredníctvom vlastného e-shopu predáva svoje šperky a módnu tvorbu inšpirovanú pôvodnými slovanskými vzormi po celom Slovensku aj v zahraničí. „Motívy pre svoju tvorbu zbieram v zapadnutých dedinkách Slovenska, ale najviac zákazníčok mám online. Svoju stránku aj e-shop som z tohto dôvodu zmodernizovala už trikrát,“ hovorí Petra, pričom korunka z jej dielne už zdobila aj slovenskú Miss.

Pozri aj: Ako si vyrobiť domáci levanduľový olej? Vyskúšaj tento postup!

online vzdelávanie

Zdroj: Shutterstock®

Ďalšími dobrými príkladmi sú aj populárny internetový projekt Sashe.sk, ktorý vznikol s cieľom oživiť slovenskú ručnú výrobu a dnes prezentuje tvorbu viac ako 6-tisíc domácich dizajnérov, remeselníkov a výrobcov; alebo projekt tradičnej slovenskej dediny Hotel Liptovský Dvor.

V súčasnej dobe sa úroveň nezamestnanosti na Slovensku pohybuje okolo 7,6%, avšak v skupine mladých je až na úrovni 17,6%. Spoločnosť Google preto vlani v júni spustila vzdelávací program „Digitálna garáž“, ktorý je súčasťou širšej iniciatívy „Pomáhame Slovensku rásť“. Tento program zahŕňa online školenia aj prednášky, vďaka ktorým najmä mladí ľudia získajú cenné poznatky o tom, ako funguje napríklad webová analytika, komunikačné nástroje, vyhľadávanie, mobilný marketing a tiež ďalšie vedomosti z oblastí ako online predaj a propagácia.

Bude sa ti páčiť: Naozaj nám káva s mliekom škodí? Prečo zabudnúť na tento životabudič?

Hotel Liptovský Dvor

Zdroj: Shutterstock®

„Je zrejmé, že sa Slováci prestávajú báť digitálneho sveta a namiesto toho mu chcú porozumieť. Predovšetkým zo strany mladých ľudí sme zaznamenali veľký záujem ako o online školenia, tak o účasť na workshopoch, ktorých sme naprieč šiestimi slovenskými regiónmi usporiadali celkovo 63,“ hovorí Rasťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu a dodáva: „V prieskume, ktorý sme si nechali vypracovať spoločnosťou IPSOS uviedlo takmer 18-tisíc respondentov, že sa im vďaka týmto školeniam zdvihlo sebavedomie a takmer 1 900 si vďaka novo nadobudnutým znalostiam ľahšie našlo prácu.“

Odporúčame: Ako sa zbaviť herpesu a oparu na perách? Tieto triky, by ti nenapadli!

Petra Tóth

Zdroj: Shutterstock®

V skratke

Platforma Digitálna garáž bola nedávno zahrnutá aj do vzdelávacieho programu pre učiteľov akreditovaného Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR a garantovaného doc. Ing. Štefanom Žákom, PhD., dekanom Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Ide vôbec o prvé vzdelávanie učiteľov v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku. 

Najväčší počet vyškolených v Digitálnej garáži pripadá na Bratislavský kraj, ktorý má v tomto smere takmer trojnásobný náskok pred Košickým krajom. Na treťom mieste sa umiestnil Žilinský kraj.

V priemere najdlhšiu dobu na jednu návštevu e-learningovej platformy, a to viac ako 18 minút, pripadá na absolventa Digitálnej garáže z Trnavského kraja. Trnavskí „študenti“ si zároveň pri jednej návšteve prezreli v priemere najväčší objem učiva.

Pozri aj: Gaštany: Aké sú ich účinky na organizmus? Toto si určite netušila!

Saša Miklasová

Zdroj: Shutterstock®


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

2 komentáre

Soňa Kelemenová 19.10.17 07:30

SK
karma
86.00

úžasná forma vzdelávania..... hneď by som išla aj ja.... vzdelávať sa treba celý života.... stála sa máme ešte čo učiť...

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 12.12.17 10:58

SK
karma
114.00

parádne

  • 0
Odpovedať
Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní