Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“

Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“

Keď som sa pripravovala napísať túto recenziu, nevedela som pohnúť z miesta. Stále som si predstavovala vás, dámy, ktoré ste si našli čas a tento článok čítate. Čo sú vaše očakávania? Čo hľadáte v texte, v čom sa chcete lepšie zorientovať alebo v čom poradiť? Auto sa stalo u väčšiny z nás súčasťou rodiny. Či sa nám to páči, alebo nie, je to tak. A keď už niekto patrí do rodiny, bolo by fajn, niečo sa o ňom dozvedieť. Odkiaľ pochádza, čo sú jeho silné a slabé stránky, čoho sa vystríhať alebo práve naopak, v čom sa vieme naň spoľahnúť. Raz sa z nášho domu odsťahuje a je dobre vedieť, akú náhradu zaň hľadať. Tak toto je moja dnešná misia, predstaviť vám Ford EcoSport ako potenciálneho člena vašej rodiny.

Ford EcoSport nie je na Slovensku veľmi známy. Patrí medzi najmenšie kompaktné SUV a vyrába sa od roku 2014 v rumunskom meste Craiova. Predaj SUV má rastúci trend, preto nie je prekvapením, že rastie predaj aj EcoSportu. V čom je toto autíčko iné? Prekvapí svojou veľkosťou – patrí medzi najmenšie, čo je nám ženám sympatické.  Zároveň má však vyšší podvozok a pohon všetkých štyroch kolies! Kým si nevyskúšate rozdiel medzi autom s predným/zadným náhonom a štvorkolkou, tak neviete, o čom píšem. Ale ja presne viem, čo vás poteší a čo vás nenechá v ťažkostiach. Ak si niekedy budete vyberať auto, tento fakt si zapamätajte.

Testovala som Ford EcoSport B515, 1,5 TDCi, 125 k vo výbave ST Line. Ďakujem spoločnosti Summit Motors Slovakia s.r.o., za bezplatné poskytnutie auta.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Citröen C3 AIRCROSS Tech 110 – SUV novej generácie

Ford EcoSport 1,5 TDCi

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Ford EcoSport 1,5 TDCi

Na prvý pohľad vás EcoSport zaujme sviežim športovým vzhľadom vhodným do terénu. Ostré línie karosérie sú zjemnené chrómovými doplnkami. Neprehliadnuteľná je dominantná mriežka chladiča. Celkovo musím povedať, že ak si nakombinujete všetky farby a možnosti, ktoré vám výrobca ponúka, viete si zostaviť originálne auto. Čo je na ňom atypické oproti ostatným autám od tohto výrobcu? Otváranie zadných dverí. Neotvárajú sa smerom nahor ako klasické piate dvere, ale otvárajú sa smerom doľava. Prečo takéto riešenie? Podľa štúdie dizajnérov Fordu, práve tento spôsob vyhľadáva určitá skupina zákazníkov. A navyše, na piate dvere sa dá umiestniť rezervné koleso. Je to jediný spôsob, ako dostať rezervu do auta. Inak je v aute len lepiaca sada. Vozidlo s rezervou na zadných dverách vo mne evokuje poľovnícke alebo vojenské auto, no asi nie som cieľová skupina.

Okrem toho som sa dozvedela, že tento spôsob otvárania uprednostňujú ženy, hlavne matky s malými deťmi. Tu si dovolím polemizovať. Pri otváraní zadných dverí (čiže kufra) potrebujete minimálne 1,5 m voľného priestoru za autom. Čo teda vôbec nie je jednoduché, hlavne v nákupných centrách alebo v zahustených parkoviskách. Výhodou by malo byť jednoduché vloženie/vyloženie nákupu alebo detského kočíka. Ale zas je tu nepomer medzi veľkosťou úložného priestoru a veľkosťou zloženého kočíka. Objem batožinového priestoru je 334 litrov. Viete odviesť poskladaný športový kočík, ale určite nie hlboký kočík. Ak nepotrebujete zadné sedadlá, dajú sa sklopiť a vytvorí sa batožinový priestor s objemom 1238 litrov. Čo je fajn pri prevoze objemnejších predmetov, ale nie pri dennej rutine. Ak by som to zhrnula na záver, neviem, kto tvoril študijnú skupinu v prieskume Fordu, ale asi tam nebolo veľa matiek s malými deťmi. Mne tento spôsob otvárania dverí viac vadil, ako vyhovoval.

SUV Ford EcoSport

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Naopak príjemne potešili jazdné vlastnosti – podvozok auta. Ten patrí k najsilnejším stránkam EcoSportu. Je naladený príjemne tuho a výborne drží stopu pri prejazde v zákrute. Náklony karosérie sú minimálne. Navyše výborne kopíruje nezrovnalosti v teréne. Odhlučnenie interiéru je priemerné, ale neruší to celkový dojem z jazdy. Čiže aký prínos to má pre ženskú posádku? Veľmi užitočný. Aj v prípade, keď nie ste úplne „vyjadzený“ šofér s tisíckami kilometrov, tak vás toto auto „podrží“. Zvládnete ostré zákruty bez zbytočného strachu, že vás „vynesie“. A keď podceníte nerovnosti cesty, auto sa vám nerozskáče a nevytrasie z vás „dušu“. Je jednoducho technicky pripravené na tieto situácie. Výsledkom je bezpečnejšia jazda. 

Zaujme ťa: Ženský pohľad na: Audi A6 50 TDI quattro – týždeň jazdy „za dámu“

Ford EcoSport - interiér

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Interiér auta pôsobil viac konzervatívne a prakticky. Palubná doska je zložená z tvrdých a mäkčených plastov. Dominuje tu 6,5-palcový dotykový displej, ktorý sa ovláda jednoducho a reaguje pomerne rýchlo. Ovládanie kúrenia a klimatizácie zostalo analógové, čo určite poteší.

Sedadlá sú čalúnené kombináciou kože a látky. Sedadlo vodiča sa dalo jednoducho prestaviť do požadovanej polohy. Sedíte pomerne vyššie, ale máte dostatok miesta nad hlavou aj na nohy. Vyššia poloha vám zaručuje lepší výhľad vpred. Ocenia to tí vodiči, ktorí majú radi auto pod kontrolou, aj keď majú bezpečnostné senzory. Bonusom výbavy boli vyhrievané predné sedadlá. Môžem len odporučiť. Ak to nie je v základnej výbave, priplaťte si. 

Na zadných sedadlách je dostatok miesta pre dve priemerne vysoké osoby. Pri vyšších postavách by sa prejavil nedostatok miesta pre kolená. V prípade, ak posádku auta tvoria aj deti, prikladám výsledky bezpečnostných testov NCAP. EcoSport dopadol lepšie, ako som čakala.

Podľa bezpečnostných testov NCAP EcoSport dostal štyri hviezdičky z piatich možných. (Ochrana dospelých – 93 % , ochrana detí v detských sedačkách – 77 %, ochrana chodcov – 58 %.)

Ford EcoSport - predné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Pripomienku mám len k prednému vyhrievanému čelnému sklu. Pri určitom postavení slnka sa vám celá predná palubovka odráža v čelnom skle a vy máte problém zorientovať sa, čo je výhľad a čo odraz. Našťastie, je to len počas určitého časového intervalu dňa a v závislosti od postavenia slnka.

Výbava testovacieho modelu bola úplne dostačujúca: signalizácia v mŕtvom uhle vonkajších spätných zrkadiel, parkovací asistent vpredu aj vzadu, plus zadná parkovacia kamera, bezkľúčové štartovanie, centrálne zamykanie, asistent rozjazdu do kopca. Vybrala som tie funkcie, ktoré zvyšujú bezpečnosť jazdy.

Pozri tiež: Ženský pohľad na: Citroën C1 VTi 72 – „Červená čiapočka“ v meste

Ford EcoSport - zadné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Čo by vás ešte mohlo zaujímať, je spotreba auta. Neviem ako vy, ale pre mňa je tankovanie dodnes spojené s miernym stresom. Preto uvítam, ak je spotreba viac ako ekonomická. Ušetrím a nemusím chodiť na pumpu.  V technickom liste je písaná kombinovaná spotreba 4,5 litra na 100 km. Moja spotreba sa pohybovala okolo 8,0 l / 100 km. Ale po celý čas som jazdila iba v meste a zvyčajne v zápchach. Verím, že ak by som sa bola dostala mimo mesta, spotreba klesne. Ale hoci je to SUV, je to  malé autíčko. Tá spotreba je adekvátna.

Hoci je to vysoké auto s menším motorom, funguje výborne. Je vhodné na jazdu do mesta a aj mimo. Dobre sa s ním manévruje, parkuje. Nevýhodou je otvárania kufra, ktoré musíte brať do úvahy pri parkovaní. Inak jazdí na svoj segment nadpriemerne, primerane reaguje na zmenu rýchlosti a poteší aj spotreba. Je dostatočne pohodlné a má širokú technickú výbavu. Ak rozmýšľate o kúpe menšieho SUV, určite odporúčam aspoň testovaciu jazdu.

  • Testované vozidlo: EcoSport B515 1,5 TDCi,
  • Motor objem: 1499  cm3
  • Výkon motora: 92 kW (125 koní)
  • Prevodovka: automatická 6 stupňová
  • Cena s DPH: 30. 405 EUR s DPH
malé SUV Ford EcoSport 1,5 TDCi

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 3,5* ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: netestovala som
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 4*
  • Miesto na zadných sedadlách: 3*
  • Batožinový priestor: 2*
  • Interiér: 3,5* subjektívne hodnotenie
  • Ergonónia: 3* ovládacie prvky, vyššie sedenie,
  • Exteriér: 3,5* subjektívne hodnotenie
- Galéria
1 z 17
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“ - KAMzaKRASOU.sk

Zdroj: Shutterstock®


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

3 komentáre

Ľubica Šťastná 10.05.19 06:53

ĽŠ
karma
100.00

Zaujímavé SUV „baby“, vďaka za článok!

  • 1
Odpovedať

Jana Komadová 25.06.19 22:38

JK
karma
100.00

Hneď by dom ho brala pre dcéru

  • 0
Odpovedať

Anton Marek 15.03.21 12:12

karma
127.00

praktické autíčko do mesta

  • 0
Odpovedať
Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní