Ako zdravo športovať

Ako zdravo športovať
  • 19.06.2012
  • Ingrid Maderičová

  • 94
  • 1

Športovanie alebo cvičenie sú neoddeliteľnou súčasťou zdravého životného štýlu. Ale ak chceme, aby to tak skutočne bolo, mali by sme dodržiavať určité pravidlá a odporúčania odborníkov. Len vtedy bude mať šport pozitívny efekt na naše zdravie.

Pozrite sa preto s nami na 6 dôležitých vecí, ktoré by ste ako začiatočník mali dodržiavať, pokiaľ si nechcete ublížiť a chcete sa cvičeniu naozaj venovať. Bez nich by ste si totiž mohli veľmi ľahko privodiť nepríjemnosti!

Toto sú naše tipy:

1. Zdravotná prehliadka
Ak ste doteraz vôbec necvičili, alebo športovali veľmi dávno, preverte si svoje zdravie u lekára a uistite sa, či je daný šport pre vás vhodný. Čím sme staršie, tým je to dôležitejšie. Medzi rizikové faktory patria nadváha, vysoký krvný tlak, cukrovka, problémy s chrbticou.

2. Začiatok s mierou
Na začiatku by mala intenzita a dĺžka cvičenia stúpať pomaly. Je dobré, keď si zoženiete inštruktora, ktorý vám vysvetlí, ako správne cvičiť a vyvarovať sa chýb, ktorých sa bohužiaľ mnohé pri cvičení dopúšťame. Na začiatku sa odporúča cvičiť 20-40 minút 3-4 krát týždenne.

3. Vyhnite sa preťaženiam
Najvyššiu hranicu pulzu pri športovaní vypočítame nasledovne: 200 mínus vek. Ak chceme spaľovať tuky, ideálne je držať hodnotu pulzu okolo 130 úderov za minútu. Na spálenie tukov musíme cvičiť aspoň 50 minút. Ak chceme posilniť cvičením náš kardiovaskulárny systém, náš pulz by sa mal pohybovať okolo 145-150.

ako správne cvičiť

Zdroj: Shutterstock®

4. Po cvičení oddych
Ak cvičíte viackrát do týždňa, ideálne je obmieňať deň cvičenia s oddychovým dňom. Ak cvičíte len dvakrát do týždňa, je dobré mať 2-3 dni voľno medzi jednotlivým dňami, kedy cvičíte.

5. Pri chorobe pauza
Ak ste prechladnutá alebo chorá, bolia vás svaly, ruky preč od športovania. Aj malá záťaž nie je v takomto stave úplne bez rizika.

6. Rozcvička a dopĺňanie tekutín
Aby sme predišli zraneniam, treba sa rozcvičiť. Ak napríklad beháte, stačí 5-10 minút naťahovacích cvikov pre nohy, ak používate celé telo pri cvičení, venujte rozcvičke aspoň 15-20 minút a rozcvičte si všetky svaly tela. Nezabúdajte dopĺňať tekutiny počas aj po cvičení.

Na záver jedna malá rada. Aby nás športovanie bavilo, potrebujeme motiváciu. Preto si stanovte pre začiatok malé ciele, ktoré postupne zvyšujte. Odborníci taktiež odporúčajú cvičenie v skupine, ktoré ženy motivuje najviac.

Musíš vidieť: Chystáš sa cvičiť? Odhaľ mýty o fitness, na ktoré musíš zabudnúť!


  • 94
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Čo čítajú ostatní

Líčenie

Najväčšie chyby pri aplikácii lícenky: Pozor, pridávajú na veku!

  • 49
  • 4
  • 16.09.2020
Vlasy

Dokonalý letný účes za pár minút: Učeš sa na „Bardotku“

  • 7
  • 0
  • 18.08.2020
Vlasy

Ikonický účes Rachel z Priateľov: Jeho tvorcovi zmenil život a priniesol slávu

  • 76
  • 1
  • 20.08.2020
TOPlist