Ako byť produktívna? Nepotrebuješ dlhší deň, len dobrý plán!

Ako byť produktívna? Nepotrebuješ dlhší deň, len dobrý plán!
  • 30.01.2013
  • Aďa Knies

    • Zdieľaj:
  • 6

Je váš denný plán dlhší, ako tá najdlhšia rieka sveta? Už máte plné zuby toho, že nestihnete všetko, čo si na celý deň naplánujete? Počuli ste už niekde, že sa dá stihnúť naozaj všetko? Po práci vám neostáva veľa energie na domáce upratovanie a veci s tým spojené. Čo s tým? Naučte sa ako zvládnuť nástrahy všedného dňa. A preto pozorne čítajte!

Stanovte si priority

Pokojne si zostavte zoznam toho, čo vo vašom živote zohráva najdôležitejšiu úlohu. Zapíšte si doň položky, ktoré majú najväčší vplyv na vašu budúcnosť. Následne si prejdite zoznam a zvýraznite horné 3 až 4 položky. Mali by to byť činnosti, ktoré vás deň za dňom posúvajú vpred.

Odporúčame: Je zázvor nebezpečný? Ak patríš do tejto skupiny ľudí, zbystri pozornosť

produktivita

Zdroj: Shutterstock®

Urobte si zoznam

Už ste si vytvorili zoznam azda toho najdôležitejšieho pre vás. Výborne! Teraz si vytvorte zoznam toho, ako na to. Tento zoznam obsahuje popis toho, čo musíte urobiť preto, aby ste dosiahli svoje vytýčené priority. Rovnako slúži na to, aby ste nezabudli na svoje ciele. Zoznam si môžete spísať kedy sa vám zachce. Raz mesačne, raz týždenne alebo raz za dva týždne.

Vytvorte si plán

Teraz, keď viete, čo musíte urobiť, je potrebné zorganizovať si tieto úlohy. Vytvorte si vlastný akčný plán. Pokúste si veci naplánovať od bodu A po bod Z. Jasné, že niektoré veci nemáte „vytesané do kameňa“. Osud sa s nami niekedy pekne pohrá. Niekedy sa veci zmenia z minúty na minútu. Preto sa naučte byť flexibilnou. Niečo budete musieť z času na čas pozmeniť. Nezabúdajte však na váš cieľ. Snažte sa ho dosiahnuť, aj keď jeho koniec nevidíte práve jasne.

„Mini ciele" sú rovnako dôležité

Na to, aby ste mali radosť z vykonanej práce, je dobré nastaviť si zopár „mini cieľov“. Dosiahnutím týchto míľnikov budete mať zo seba dobrý pocit. Funguje to podobne ako puzzle. Každý kúsok z tejto skladačky je veľmi malý. Tak ako tieto čiastkové ciele. Jeden deň sa vám podarí poskladať 50 kúskov, v iný trafíte ledva tri. Nepotrvá dlho a krásny obrázok budete mať hotový. Teraz si už viete predstaviť, čo sa ukrýva pod pojmom „mini ciele“?

plán úloh

Zdroj: Shutterstock®

Nerozptyľujte sa

Je naozaj ťažké pracovať, pokiaľ doma hučí televízia alebo rádio. Kolegovia sú príliš hluční, deti pobehujú a kričia po celom dome. Ak chcete, aby vaša snaha bola čo najefektívnejšia, musíte minimalizovať tieto ruchy. Ak máte kanceláriu, choďte a zatvorte si dvere. V prípade, že tomu tak nie je, dajte na do uší slúchadlá a počúvajte obľúbenú hudbu.

Nerobte viac vecí naraz

Keď chcete, aby vaša práca nevyšla nazmar, nerobte tri veci naraz. Jasné, my ženy to dokážeme. Ale za akú cenu? Ak sa sústredíte na jednu vec, zistíte že ju spravíte rýchlejšie. Sama budete prekvapená, ako to funguje. Vždy sa sústreďte len na jednu činnosť. Keď ju dokončíte, pustite sa do druhej. Budete tak robiť menej chýb. Takže, ak budete nabudúce niečo robiť, uistite sa, že ste plne sústredená len na danú činnosť.

Nepremýšľajte dlho – skrátka to urobte

Už ste niekedy strávili viac času premýšľaním o tom, čo máte urobiť, ako samotnou činnosťou? Možno máte strach z toho, urobiť to. Čím viac to budete naťahovať a odkladať, tým väčšia a náročnejšia sa vám bude táto úloha zdať. Preto spravte všetko preto, aby ste dosiahli aj nemožné. Jednoducho to urobte a dostanete sa o krok vpred. Budete na seba hrdé, že ste to dokázali a asi aj prekvapené, že to vlastne nebolo až také hrozné.

time management

Zdroj: Shutterstock®

Dajte si pauzu

Ak chcete byť čo najproduktívnejšia vo vašom pracovnom živote, musíte sa naučiť niekedy aj vypnúť. Je potrebné dobiť si batérie. Spravte si deň alebo dva voľna a vaša energia sa vám znovu vráti späť. Strávte tento čas s rodinou alebo priateľmi. Robte veci, ktoré vás napĺňajú a robia šťastnou. Dôležitejšie ako práca a úspech sú medziľudské vzťahy. Človek nemôže byť šťastný s počítačom či drahým autom. Hlavnú úlohu v šťastnom živote človeka zohrávajú druhí ľudia, či už ide o rodinu, priateľov, partnerov alebo kolegov. Nenáhlite sa za peniazmi. Pretože len človek obklopený láskou je naozaj šťastný človek.

Pozri aj: Nevera podľa znamenia: Pozor, toto sú najväčší neverníci zverokruhu!


    • Zdieľaj:
  • 6
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

6 komentárov

Valéria Džupinková 30.01.13 07:40

VD
karma
-1.00

ja som sa naučila jednu vec, na deň si nidky neplánujem viac ako 6-7 vecí, napíšem si ich pod seba a ak ich náhodou nestihnem tak ich presuniem v tom poradí do dalšieho dňa. Tiež je veľmi dôležité si veci plánovať, pretože ak príprave venujete aspoň 20% tak vam to prinesie až 80% úspechu :D mne sa to ozaj osvedčilo.

  • 0
Odpovedať

Iveta Ondáková 30.01.13 17:18

IO
karma
97.00

I ja patrím , tak ako väčšina žien k tým viac zaneprázdneným,no ked sa mi toho zhrnie tak, že si už nestíham držat prehlad, priznávam, že tiež si veci spíšem podla dôležitosti a snažím sa ich plnit v poradí. Musím zhodnotit, že sa mi to hlavne v práci velmi osvedčilo ...odporúčam, ale po všetkom tom zhone  musí človek vediet aj vypnút a venovat sa tomu najdôležitejšiemu, tomu čo sa v živote už neopakuje, detom, ktoré odrastú, rodičom, priatelom, nevieme či sa to ešte bude opakovat...

  • 0
Odpovedať

ivana kochmanova 31.01.13 22:45

IK
karma
-1.00

zaujímavé a poučné čítanie

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

KVÍZ: Rôzne druhy obilnín, orechov, semienok a strukovín: Rozpoznáš ich podľa obrázka?
KVÍZY

KVÍZ: Rôzne druhy obilnín, orechov, semienok a strukovín: Rozpoznáš ich podľa obrázka?

  • 4
  • 15.08.2021
Zriedkavá Pompeho choroba: Kto môže ochorenie zdediť po rodičoch?
Zdravie

Zriedkavá Pompeho choroba: Kto môže ochorenie zdediť po rodičoch?

  • 2
  • 24.11.2021
4 dychové cvičenia, ktoré prinesú úľavu od bolesti chrbtice aj zatočia so stresom
Zdravie

4 dychové cvičenia, ktoré prinesú úľavu od bolesti chrbtice aj zatočia so stresom

  • 0
  • 27.10.2021
TOPlist