Naučte sa správne behať

Naučte sa správne behať
  • 17.04.2015
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 4

S pribúdajúcimi slnečnými lúčmi, pribúda aj počet bežcov, ktorých stretnete na jarnej vychádzke.

Beh je ten najprirodzenejší šport pre vaše telo, a preto je toľko odporúčaný mnohými trénermi.

Začiatočníci by si však mali pred prvým behom naštudovať základné informácie, aby sa vyhli zdravotným nepríjemnostiam. 

Nepodceňujte sa

Pred behom si vždy naplánujte svoju trasu. Budete si tak vedieť lepšie rozložiť svoje sily a nevydáte zo seba maximum po niekoľkých metroch. Dĺžka trasy záleží od vašej kondície, radšej zvoľte dlhšiu trasu, pri ktorej si dáte niekoľko prestávok.

Odporúčame prečítať: Fitness v tehotenstve? A prečo nie?

Beh

Zdroj: Shutterstock®

Behajte viackrát do týždňa

Dobrá bežecká obuv je základom. Jej účelom je stlmiť náraz pred tvrdým dopadom a taktiež zľahčiť beh. Bežecké tenisky bývajú veľmi ľahké a prevzdušnené, aby sa vaše chodidlo mohlo vetrať. Investícia do dobrej obuvi sa vám vráti už pri niekoľkých zabehnutých kilometroch.

Každý šport vyžaduje istú pravidelnosť a beh nie je výnimkou. Ideálne je naplánovať si beh aspoň dva až trikrát do týždňa, aby si váš organizmus zvykol. Postupom času môžete zvyšovať dĺžku trasy alebo sa behu venovať viac dní v týždni. 

Odporúčame prečítať: Cvičenie v prírode je najprirodzenejšie

Beh

Zdroj: Shutterstock®

Správne techniky pri behu

Počas behu je dôležité správne dýchanie. Mnohokrát ľudí trápi pichanie v bohu, čo je spôsobené práve zlou technikou dýchania. Správne je dýchať pomocou brušných svalov a nie pomocou hrudníka. Pri nádychu by sa malo zdvíhať brucho a nie váš hrudník. Všetko je to o kontrole a cviku. Nebojte sa, po čase tak budete dýchať automaticky.

Beh nie je len o nohách. Mali by ste zapojiť celé telo, a to najmä ruky a trup. Ramená nechajte uvoľnené a chrbát vystretý. Pri behu sledujte trasu pred sebou a nepozerajte sa na nohy. Postupným tréningom sa pre vás stane beh relaxom a vy si ho budete užívať. 

Odporúčame prečítať: Fitness pre začiatočníčky - rady a tipy

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com  

    • Zdieľaj:
  • 4
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

4 komentáre

Martina Zahoranová 17.04.15 17:17

MZ
karma
92.00

závidím ľuďom ktorý behajú , ja som behať nikdy nevládala( možno práve kvôli nesprávnej technike behu) a teraz sa nie a nie donútiť to zase skúsiť :-)

  • 0
Odpovedať

anka - fb anka all saga saganová 17.04.15 20:11

A-FAASS
karma
-1.00

občas chodim behat , ale treba pravidelne a na to ma nedostane asi nikto :-)

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 12.05.15 16:30

JK
karma
104.00

Behať nebehám no každý deň podla počasia codím rýchlu chôdzu 1 hodinu

  • 0
Odpovedať

Zuzana Betáková 13.05.15 14:23

ZB
karma
-1.00

ja som to už neraz skúšala, ale vždy ma to po nejakom týždni prestalo bavit...:)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Magická krajina jednorožcov: Teraz jedine v Auparku
Voľný čas

Magická krajina jednorožcov: Teraz jedine v Auparku

  • 0
  • 05.07.2021
Svrab – vieš, čo je za vznikom tohto nepríjemného kožného ochorenia?
Zdravie

Svrab – vieš, čo je za vznikom tohto nepríjemného kožného ochorenia?

  • 4
  • 21.08.2021
Nový druh akupunktúry: Ušné semiačka zmierňujú bolesť i nevoľnosť
Zdravie

Nový druh akupunktúry: Ušné semiačka zmierňujú bolesť i nevoľnosť

  • 6
  • 24.07.2021
TOPlist