Začíname s behom - ako na to?

Začíname s behom - ako na to?
  • 30.11.2014
  • Simonka Žigová

  • 0
  • 1

Cítite sa dlhodobo unavený, bez nálady a bez prísunu energie? Navyše nemáte možnosť venovať svoj čas fitness centru či zbytočné financie navyše a napriek tomu máte chuť svoje telo podrobiť istej záťaži? Vyskúšate si zabehať.

V prípade, že doposiaľ ste mali možnosť behať iba za zmeškaným autobusom, poradíme si, čo je potrebné na to, aby sme s behom začali vhodným spôsobom.

Odporúčame prečítať: Zumba - cvičenie, ktoré si zamilujete

 Základom je obuv

topanky

Zdroj: Shutterstock®

Základom takmer každého športu je predovšetkým kvalitná obuv, v prípade behu je ešte dôležitejšia. Zaobstaranie kvalitných bežeckých topánok, ktoré možno stoja viac ako obyčajné tenisky (priplatíte si, avšak bežecké topánky vám vydržia niekoľko sezón) sú nutnosťou aj pre začiatočníkov. Vyhnete sa tak mnohým zraneniam a problémom s nohami. Vaše nohy sa vám ,,poďakujú“.

Odporúčame prečítať: Pracujeme na sebe s činkami

 Správne držanie tela

drzanie tela

Zdroj: Shutterstock®

Správne držanie tela je pri behu dôležité. Telo by pri behu malo byť v priamej, zvislej polohe, pričom hlava a krk by ste mali mať zarovnané. Ruky pri behu udržte v 90 stupňovom uhle s lakťami tesne pri tele.

Odporúčame prečítať: Zlepšite si svoje zdravie plávaním

 Rozcvička je dôležitá

strecing

Zdroj: Shutterstock®

Pred behom nezabúdajte na strečing. Natiahnutie a precvičenie svalov pred behom je veľmi dôležité, preto na neho rozhodne nezabúdajte.

Odporúčame prečítať: Vyskúšajte Pole dance

 Na začiatok menšie vzdialenosti

vzdialenost

Zdroj: Shutterstock®

Pri behu je potrebné nabrať kondíciu. V začiatkoch je pravdepodobné, že nebudete vládať behať toľko ako keď získate istú kondíciu. Stanovte si preto malé trasy, ktoré budete postupom času predlžovať až do vami vyhovujúcej vzdialenosti.

Odporúčame prečítať: Prečo je lepšie cvičiť ráno?

 Bez prestávky

nonstop beh

Zdroj: Shutterstock®

Stanovte si pravidlo, že ak raz začnete behať, prestanete behať až na konci bežeckej dráhy. V prípade, že nevládzete bežať, vyvarujte sa prestávkam, pretože pri zastavení a vydýchaní budete ešte viac unavený. Ideálne je trochu spomaliť, zvoľniť tempo a hlbšie dýchať, nikdy nie však zastať.

Odporúčame prečítať: Prebicyklujte sa k dobrej kondícii a zdraviu

 Základom jedálnička je pestrá strava

strava

Zdroj: Shutterstock®

Svoje zdravie a vytvorenie kondície podporíte aj pestrou stravu. Do svojho jedálnička preto zaraďte potraviny s vysokým obsahom bielkovín, mäso, produkty zo sóje, ale aj rybie mäso, ideálny je losos. Nezabúdajte ani na celozrnné obilniny, jačmeň či fazuľu, zeleninu a ovocie.

Odporúčame prečítať: Aqua aerobic - cvičenie vo vode

OTÁZKA PRE VÁS:

 

Máte skúsenosti s aktívnym behom? 

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 0
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Martina Zahoranová 30.11.14 13:32

MZ
karma
92.00

nemám skúsenosti so žiadny m behom - beh je pre mňa najhoršia pohybová aktivita, asi by som sa nikdy neprinútila behať :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Pre ženy

Prominentné mamičky po pôrode: Kto sa stihol dostať do formy?

  • 62
  • 0
  • 02.09.2020
Pre ženy

Online konferencia PRE ZDRAVIE ŽENY prináša možnosť sledovania programu naživo aj zo záznamu z pohodlia svojho domova

  • 32
  • 1
  • 09.10.2020
Auto

Ženský pohľad na: Lexus UX-250 H, hybrid čo prekvapil !

  • 4
  • 0
  • 19.07.2020
TOPlist