Registrácia Prihlásenie

Čo jesť pred spaním a nepribrať? Toto si môžeš dať aj o polnoci!

  • 02.11.2018
  • Simona Kostková

Patríte aj vy k nočným lovcom alebo po určitej hodine už večer nejete? Občas sa aj tomu najodhodlanejšiemu človeku stane, že ho prepadne hlad a neodolá nočnému vyjedaniu chladničky. Teórií, prečo sme večer alebo dokonca v noci hladní, je niekoľko. Avšak my sa dnes na tento problém pozrieme z opačnej strany.

Existuje zopár potravín, ktoré si môžete dopriať kedykoľvek a to aj po 17-tej či 20-tej hodine. Pokiaľ vás v noci začne "honiť mlsná", tak okamžite po nich siahnite! Tečú vám už slinky a chcete vedieť, ktoré potraviny to sú? Čítajte ďalej a prežite dokonalú noc s plným bruškom!

Jesť alebo nejesť večer?

Hlavným dôvodom, prečo by sme vraj nemali po určitej hodine už nič jesť, je naša váha. Práve preto sa väčšinou odporúča ľahká večera, ktorá nezaťaží naše trávenie a my nielenže nepriberieme, ale navyše sa vyhneme aj nepríjemným snom z nočného prejedenia. Sami určite dobre viete, že večerné chute sú omnoho silnejšie a jednoznačnejšie, než tie počas dňa. Večer skôr siahneme po mastných či sladkých jedlách, kvôli ktorým sme ráno hneď o kilo ťažší. Je to kvôli tomu, že naše telo je počas spánku menej aktívne a preto sa aj ťažšie posledná večera spracúva. Ale je to naozaj tak?

Áno, aj večer či v noci si môžete pokojne zgustnúť na jedle, avšak závisí, že na akom. Je jasné, že čipsy, pukance či čokoláda na tomto zozname nebudú, no i tak je dlhý a pomerne chutný. Podľa odborníkov jedlo, ktoré zjeme večer, ovplyvňuje mnohé deje v našom tele a dokonca aj celý nasledujúci deň. Takže voľte si správne potraviny na večer a nebudete sa musieť báť nadbytočných kíl, nočných môr či iných nepríjemností, spájaných s večerným jedením.

Mrkni sem: Tempeh ako alternatíva mäsa: Prečo ho zaradiť do svojho jedálnička?

čo pomáha pri chudnutí

Zdroj: Shutterstock®

Z tohto nepriberiete:

  • Kaviár zo zeleniny - ak nemáte práve chuť na zeleninový šalát či vás nebaví chrumkať si mrkvu, len preto aby ste zahnali hlad, siahnite po chutnejšom jedle. Rozmixovaná zelenina je vynikajúcim pomocníkom pri nočnom hladovaní a to hneď z niekoľkých dôvodov. Nepriberá sa z nej, má vysoký obsah vitamínov, vody a minerálov a nezaťažuje žalúdok. Preto si neváhajte už vopred pripraviť vlastný kaviár z papriky, mrkvy, baklažánu a cibule alebo aj inej zeleniny. 

  • Hríby - práve hríby sú jedným z ideálnych večerných pokrmov. Nielen preto, že obsahujú minimum kalórií, ale navyše dokážu aj poriadne zasýtiť. Pokiaľ by ste si z nich chceli pripraviť chutnú večeru, nezabudnite na to, že počas varenia majú tendenciu nasať do seba olej. Okrem toho sú hríby aj mimoriadne výživné a zdravé, takže neváhajte po nich siahnuť vždy, keď dostanete hlad!

  • Ryby - každý, kto chce schudnúť, by mal vedieť, že ryby sú skvelým spestrením diétnej stravy. Vďaka vysokému obsahu bielkovín, nenasýtených mastných kyselín a nízkemu obsahu kalórií, sú oveľa lepším variantom, než ostatné druhy mäsa. Ak vás prepadne hlad, zvoľte si vždy radšej rybu na prírodno, ktorú si sami pripravíte alebo rybu vo vlastnej šťave a nie tú v olejovom, paradajkovom či inak ochutenom náleve, ktorá je horšou voľbou.

prečo sú hríby zdravé

Zdroj: Shutterstock®

  • Kukurica - ďalšou nízkokalorickou potravinou je kukurica.  Nízky obsah kalórií a vysoký obsah vlákniny dokonalo podporuje trávenie, aj to nočné. Dokonca aj také pukance patria medzi zdravé a nekalorické pochutiny, samozrejme, pokiaľ si ich sami nedochutíte veľkým množstvom soli. Pokiaľ chcete z kukurice dostať všetky tie skvelé vitamíny a minerály, dajte si ju radšej varenú v slanej vode alebo podusenú na masle.

  • Kapusta - ideálnou potravinou na jesenné obdobie je kapusta a to vo všetkých svojich formách. Či už si ju dáte surovú v šaláte, s jemnou zálievkou, v polievke alebo kyslú, kalórie v nej vás nijako neohrozia. Jedinou podmienkou je, že si ju musíte pripraviť bez zbytočných tukových prísad. Malou výhodou je aj to, že kapusta vás, rovnako ako hríby, dostatočne zasýti.

  • Cvikla - vďačnou bodkou na záver dňa je cvikla. Tú si totiž môžete pripraviť na milión spôsobov a každý z nich je mimoriadne výživný, zdravý a bez zbytočných kalórií. Ideálne je dať si cviklu len tak, surovú ale pochutiť si môžete aj na zaváranej, na čerstvej šťave či na cviklových lupienkoch. Navyše je skvelou pomocníčkou aj pri chudnutí, takže ak budete najbližšie hladní, rozhodne sa zahryznite práve do cvikly!

čo obsahuje cvikla

Zdroj: Shutterstock®

  • Tekvica - lahodná a absolútne nenahraditeľná tekvica patrí medzi potraviny, ktoré môžete jesť pokojne aj celú noc. Minimum kalórií, ľahko stráviteľná, podporuje trávenie, pomáha schudnúť a môžete ju použiť ako náhradu prílohy, dá sa pripraviť na sladko aj slano a zoznam telu prospešných látok, ktoré obsahuje, je nekonečný. Čo viac k nej treba dodať?

  • Kvaka - názov tejto chutnej zeleniny vás možno odradí, no jej chuť je prirovnávaná k zemiakom. Populárnosť kvaky nie je taká vysoká, ako predchádzajúcich potravín, no svojimi účinkami sa im úplne vyrovná. Pripraviť si ju môžete rovnako ako zemiaky - pyré, hranolky alebo si ju len tak zapiecť.

- Anketa

PREPADÁ VÁS ČASTO NOČNÝ HLAD?

Odpovedalo 250 ľudí  

Áno, každý večer
46%
Nie, takmer nikdy
20%
Sem-tam
34%

Návrat hore
Autor článku

8 komentárov

Helena Kravcová 02.11.18 21:46

HK
karma
100.00

sem tam

  • 0
Odpovedať

Marianna Rajniaková 03.11.18 08:07

MR
karma
91.00

v noci ma hlad neprepadáva ale dobré rady..

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 04.11.18 17:58

AK
karma
113.00

radšej večer ani neotvárať chladničku

  • 0
Odpovedať

Barbora Kubelková 07.11.18 11:59

karma
109.00

Och a nie sú huby príliš ťažké na žalúdok? Mne po nich býva dosť zle..Ale inak ja priberiem asi aj z čistej vody :D

  • 0
Odpovedať

Jana Pitonakova 17.11.18 10:47

JP
karma
100.00

by ma zaujímalo ako je na tom popcorn z kukurice :-D ... je možné ho jesť a nepribrať?

  • 0
Odpovedať

Anna Podmanická 29.11.18 21:14

AP
karma
96.00

Prečo je teda v chladničke svetlo, keď sa večer nemá jesť?

  • 1
Odpovedať

Dušan Varga 18.02.19 14:38

DV
karma
105.00

Článok má riadne zaskočil. Ryby, hríby, kukurica, na večeru? Zaujímavé

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 28.03.19 12:10

JK
karma
112.00

Nie nikdy naštastie

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

RECEPT: Jednoduché a rýchle broskyňové taštičky z lístkového cesta
Dezerty

RECEPT: Jednoduché a rýchle broskyňové taštičky z lístkového cesta

  • 45
  • 4
  • 18.08.2019
Recept: Nepečený vegan čerešňový dezert s kešu orieškami
Pre štíhlu líniu

Recept: Nepečený vegan čerešňový dezert s kešu orieškami

  • 79
  • 4
  • 22.06.2019
RECEPT: Kokosové karí s batatmi a cícerom – toto si okamžite zamiluješ!
Pre štíhlu líniu

RECEPT: Kokosové karí s batatmi a cícerom – toto si okamžite zamiluješ!

  • 43
  • 3
  • 03.07.2019
TOPlist