BOSU – keď je cvičenie zábavou

BOSU – keď je cvičenie zábavou
  • 04.02.2015
  • Andrea Lukáčová

    • Zdieľaj:
  • 4
  • 1

Vznikla v roku 1999 pod rukami Davida Wecka. Patrí medzi základnú výbavu všetkých posilňovní. Balančná alebo „bosu“ lopta. Vyzerá ako fitlopta „prekrojená“ na polovicu.

Jej hlavnou úlohou je vytváranie nestabilnej podložky, čiže pri cvikoch musíte vynaložiť dvojité úsilie, aby ste udržali rovnováhu.  Slúži tiež ako pomôcka pri rehabilitáciách.

Jej dôležitou úlohou je aj zlepšenie rovnováhy, koordinácie a svalstva tela. My v KAMzaKRÁSOU sme sa jej bližšie pozreli na zúbok. Je naozaj taká skvelá? Tu sú jej výhody aj nevýhody.

Odporúčame prečítať: Muži a joga?

bosu lopta

Zdroj: Shutterstock®

  Výhody

BOSU lopta je určite perfektným prostriedkom na trénovanie udržania rovnováhy.  Zlepšuje reakciu tela a svalstva na rýchle a nečakané podnety. Posilňuje aj CORE svalstvo, teda jadra tela. Patria k nemu:  priečny brušný sval, pozdĺžne svaly chrbta, bránica a skupina svalov panvového dna.

Tieto svaly sú aktivované počas celého cvičenia na BOSU, pretože práve vďaka nim dokážete udržať stabilitu. Keďže BOSU sa používa aj ako pomôcka pri aerobiku, dá sa chápať aj ako kardiovaskulárna pomôcka. Na BOSU môžete cvičiť najrôznejšie cviky, pár ich nájdete v nasledujúcich videách:

Ideálne je cvičiť bosá, prípadne v dostatočne pevnej obuvi.

TIP: Vyskúšajte si drepy na BOSU, namakáte sa 2x viac, ale výsledky budú stáť za to ! :-)

  Nevýhody

Najväčšou nevýhodou je, že cviky na BOSU musia byť urobené dokonale. Ak čo i len zle došliapnete na aerobiku, môžete si veľmi uškodiť. Ďalej je veľmi nebezpečné robiť na BOSU posilňovacie cviky s veľkými váhami. Časté sú preťaženia a vyvrtnutia členku. Mnohí lekári BOSU neodporúčajú, nakoľko podľa nich je nebezpečná pre kolená. Jediné, čo bráni vyleteniu kolena do boku je bočný väz. A tento je logicky veľmi namáhaný. Preto lekári hovoria, že cvičenie na BOSU lopte je absolútne neefektívne.

Konečné rozhodnutie či cvičiť, či necvičiť na BOSU je teda na vás. Každopádne, cvičenie na BOSU radšej vynechajte, ak máte problémy so šľachami, kĺbmi a kolenami. Veľa zdaru a zhodených kíl! 

Odporúčame prečítať: Uľahčite si život s dýchacími ťažkosťami pomocou jogy

bosu lopta

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: thinkstockphotos.com pinterest.com

    • Zdieľaj:
  • 4
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Simona Fábianová 14.02.15 18:03

SF
karma
-1.00

vynikajúce výsledky :) spokojná

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Ako zmierniť menštruačné bolesti? Záchrancom nie sú iba lieky!
Pre ženy

Ako zmierniť menštruačné bolesti? Záchrancom nie sú iba lieky!

  • 105
  • 2
  • 26.02.2021
Zemiaková encyklopédia: Ktorý typ použiť na šalát, cesto či pyré?
Inšpirácie

Zemiaková encyklopédia: Ktorý typ použiť na šalát, cesto či pyré?

  • 114
  • 1
  • 21.02.2021
Silvestrovská výzdoba: Nechaj sa inšpirovať týmito nápadmi!
Inšpirácie

Silvestrovská výzdoba: Nechaj sa inšpirovať týmito nápadmi!

  • 56
  • 4
  • 27.12.2020
TOPlist