Ako zlepšiť ranné vstávanie? Ranné vtáča ďalej doskáče?!

Ako zlepšiť ranné vstávanie? Ranné vtáča ďalej doskáče?!

    • Zdieľaj:
  • 35
  • 0

„Ráno robí deň” či „Ranné vtáča ďalej doskáče”. Všetky tieto chronicky známe vyhlásenia všetci dobre poznáme, no nie každému sa skoro ráno vstáva naozaj dobre a nie každý tak robí s prehľadom. Niektorí ľudia sú jednoducho noční vtáci, nie ranné vtáčatká, čo je úplne prirodzené. Aj pre týchto jedincov máme dobré správy – ranné vstávanie môže byť i pre vás príjemné. Nasledujte tieto jednoduché tipy!

Snooze a tma sú nepriateľmi

Takmer každý, kto neznáša ranné vstávanie, má namiesto jedného budíka v mobile nastavených budíkov viac, a to v rozmedzí niekoľkých minút od seba. Je však dokázané, že odkladanie budíka je takpovediac zbytočné a určite vám viac odpočinku ani energie nedodá. Prvým krokom k ľahším ránam je teda odloženie budíka čo najďalej od miesta, kde spíte, aby ste naň z postele nedosiahli. Nepriateľom je okrem nevhodného nastavenia budíka aj tma. Hneď, ako sa ráno zobudíte otvorte žalúzie alebo závesy a nechajte dnu prenikať svetlo. Nápomocné môžu byť aj budíky, ktoré vás zobudia pomocou svetla.

Podobná téma: Ako naštartovať svoj deň? Pomôže ti týchto 9 ranných rituálov

prečo neodkladať budík

Zdroj: Shutterstock®

Príjemná ranná rutina

Ak sa chcete naučiť ráno vstávať s radosťou, mali by ste si vždy naplánovat niečo, na čo sa budete tešiť. Pre niekoho to je rituál pri rannej káve a dennej tlači, niekto iný zasa miluje prechádzku v parku či ranný beh. Šport je navyše vynikajúci spôsob ako naštartovať telo a myseľ, preto nie je od veci dať si krátky tréning či jogu. K rannej rutine by mal patriť aj kofeínový nápoj. Ak nepijete kávu, doprajte si zelený alebo čierny čaj, no pamätajte pri tom na to, že šálka kofeínu dokáže naozajstné divy. A tak sa dostávame aj k raňajkám. Počuli ste už, že je to najdôležitejšie jedlo dňa? Preto ich rozhodne nevynechajte.

prečo ráno športovať

Zdroj: Shutterstock®

Čo (ne)robiť pred spaním

Na záver sa dostávame k tomu, ako by mala vyzerať večerná rutina, ktorá jednoznačne ovplyvňuje ranné vstávanie. Pred spaním by ste mali stlmiť všetky svetlá v domácnosti a vypnúť elektroniku. Vynechať by ste mali alkohol, ktorý ranné vstávanie len a len sťažuje. Ak v noci nemôžete spať, pomôcť by mohol melatonín ako výživový doplnok, pretože od toho, ako dobre v noci spíte závisí celé ráno a to, či bude príjemné alebo nie.

- Anketa

MÁTE RADI RANNÉ VSTÁVANIE?

Odpovedalo 10 ľudí  

Vstávanie ani nie, ale ráno je moja najobľúbenejšia časť dňa.
10%
Ranné vstávanie je pre mňa hračka!
30%
Ani áno, ani nie.
20%
Neznášam ho.
40%

    • Zdieľaj:
  • 35
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

SÚŤAŽE

Vyhraj 3x Clearing Spot Patch od ENVY Therapy® v hodnote 32 €

  • 122
  • 1
  • 27.10.2020
SÚŤAŽE

Vyhraj 4x Ermanno Scervino Tuscan Emotion v hodnote 56 €

  • 60
  • 2
  • 22.08.2020
SÚŤAŽE

Vyhraj balíček dekoratívnej kozmetiky Dermacol EAT me

  • 168
  • 1
  • 19.07.2020
TOPlist