Posilnite si imunitu zelenými riasami

Posilnite si imunitu zelenými riasami
  • 18.02.2016
  • Lucia Hausknechtová

  • 24
  • 5

Konzumácia sladkovodných či morských rias je v našich domácnostiach veľmi ojedinelá. Tieto na pohľad nie veľmi lákavé vodné rastliny však obsahujú mnoho výživných látok, ktoré by sme zaradiť do svojho jedálnička určite mali.

Dajú sa z nich pripraviť rôzne šaláty alebo polievky a ak vás neláka predstava jedenia zelenej riasy, dajú sa kúpiť aj vo forme tabliet či prášku. 

Účinky morských rias

Morské riasy sú veľmi výživnou potravinou. Obsahujú takmer o 20% viac minerálnych látok ako klasická zelenina a sú bohaté na vápnik, jód, horčík, železo alebo draslík. Vďaka minerálom sú morské riasy zásadotvorné, čím vyrovnávajú pH v našom organizme. Okrem toho, riasy obsahujú nezanedbateľné množstvo vitamínov A, B, B12, C a pomáhajú pri odbúravaní tukov či znižovaní vysokej hladiny cholesterolu.

Odporúčame prečítať: 8 večerných maškŕt, z ktorých nepriberieš

Posilnite si imunitu zelenými riasami

Zdroj: Shutterstock®

Sladkovodné riasy pre zdravie

Medzi najznámejšie sladkovodné riasy patrí jednoznačne Chlorella pyrenoidosa. Táto sýto zelená rastlina pomáha telu zbavovať sa toxických látok, podporuje trávenie a posilňuje imunitný systém. Obsahuje dôležité minerálne látky fosfor, draslík, vápnik a železo, ktorých množstvo je niekoľkonásobne vyššie ako v klasickej zelenej zelenine.  

Túto zelenú riasu tvorí až 60% bielkovín, 20% sacharidov a 10% tukov. Obsahuje nezanedbateľné množstvo esenciálnej aminokyseliny lyzín, ktorá sa nachádza v malých množstvách aj v obilninách. Práve tento druh aminokyseliny najčastejšie chýba vo vegetariánskej strave.

Odporúčame vyskúšať: Vyskúšajte v kuchyni rôzne druhy tekvíc

Posilnite si imunitu zelenými riasami

Zdroj: Shutterstock®

Aké druhy rias ešte poznáme?

Ak chcete spestriť vašu stravu o riasy, môžete ich na tanieri pravidelne striedať. Na trhu dnes nájdete niekoľko druhov, ktoré si dokážete chutne pripraviť aj sami doma. Pripraviť si želé môžete z riasy Agar, ktorá má vynikajúcu želírovaciu schopnosť. Do šalátov sa hodí Wakame, ktorá svojou zelenou farbou spestrí každé jedlo a na riasach Nori si môžete pochutnať aj bez varenia. 

Odporúčame prečítať: Viete, v čom vám pomôže kokosové mlieko?

Posilnite si imunitu zelenými riasami

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 24
  • 5
Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Soňa Krátka 18.02.16 17:22

SK
karma
116.00

asi pred piatimi rokmi som uzivala chlorelu asi 3 mesiace,celkom fajn detox

  • 0
Odpovedať

Martina Zahoranová 18.02.16 19:07

MZ
karma
92.00

čítala som o tomto už veľa krát no zatiaľ som ešte nič z tohoto neskúšala

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 01.03.16 17:22

karma
93.00

užívam pravidelne :)

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 21.12.16 14:24

AK
karma
112.00

radšej by som to jedla vo forme tabletiek

  • 0
Odpovedať

Kristína Dická 24.05.20 16:23

KD
karma
115.00

Sú super na doplnenie všetkých základných vitamínov, v mojom prípade hlavne železa :-) Ja užívam konkrétne zelený prášok Supergreens, ktorý obsahuje mladú pšenicu, mladý jačmeň, spirulinu aj chlorellu. Tento prášok pijem nalačno, pričom si ho rozmiešavam v zeleninovo-ovocnej šťave :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Zdravie

Anízový olej pomôže nielen pri dýchacích ťažkostiach! Čo viac dokáže?

  • 122
  • 1
  • 10.04.2020
Zdravie

Zaujímavé účinky teplej a studenej vody: Akú sprchu si dopriať radšej?

  • 109
  • 2
  • 06.05.2020
Inšpirácie

Súkromie v domácnosti: IKEA zistila, že Slovákom skutočne chýba!

  • 32
  • 0
  • 26.05.2020
TOPlist