Odštartujte bežeckú sezónu bez zbytočných problémov

Odštartujte bežeckú sezónu bez zbytočných problémov
  • 03.06.2016
  • Simonka Žigová

  • 27
  • 2

Leto so sebou prináša množstvo výhod. Jednou z nich je možnosť využiť príjemné počasie a ísť si zabehať von.

Kým v zime ste najčastejšie svoje telo „drilovali“ v posiľňovni, práve počas leta sa môžeme ísť prebehnúť do lesa, na hrádzu či len tak, do okolitej prírody. Slniečko nám dodá vzácnu energiu, ktorú potrebuje každý z nás. :-)

Striedanie chôdze s behom

Na beh je potrebné sa pripraviť, aby ste predišli nepríjemnej svalovici či iným nežiaducim problémom. Nie každý z nás je totiž zvyknutý behať a v prípade, že ste sa behu už dlhšiu dobu nevenovali, platí pravidlo, že pomaly ďalej zájdeme. Vhodným začiatkom bude preto rýchla chôdza, ktorú môžeme postupne kombinovať s krátkym behom. Prvý „nácvik“ behu netreba preháňať, postačí vám 25 až 30 minút. Neskôr rýchlu chôdzu vynechajte a začnite pomaly behať. Počúvajte svoje telo, práve ono nám napovie, kedy nastane ten správny čas a bude na beh pripravené.
 

Odporúčame prečítať: Osviežte svoju pleť a telo vďaka termálnej vode

bežecká sezóna

Zdroj: Shutterstock®

Nádych nosom, výdych ústami

Dýchanie je pri behu nesmierne dôležité. V opačnom prípade nám už po pár metroch hrozí zadýchanie či pichanie v boku. Snažte sa svoje dýchanie počas behu ustáliť, zhlboka sa nadýchnuť nosom a vydýchnuť ústami.

Stavte na kvalitnú obuv

Predpokladáme, že väčšiu časť vášho behu strávite na tvrdom asfalte (nie každý z nás má možnosť behať v lese). Pri nárazoch na asfalt chodidlo trpí, a preto je vhodné zaobstarať si kvalitnú bežeckú obuv, ktorá chodidlám pomôže a neprispeje k zdravotným problémom. 

Odporúčame prečítať: Zelené zlato z Toskánska pre vašu pleť

bežecká sezóna

Zdroj: Shutterstock®

Aj keď sa spočiatku môže objaviť nepríjemná svalovica vedzte, že ide o dočasný stav, ktorý sa pravidelným pohybom upraví. Už o týždeň budete behať s ľahkosťou a na svalovicu si ani nespomeniete.

Horšie je to však v prípade bolestivých kolien a kĺbov, pri ktorých problémy zvyčajne dlhodobo neustupujú. Vyskúšajte siahnuť po výrobkoch značky Allga San. Vyberte si zo širokej škály roztokov, gélov či balzamov s bylinnými extraktmi, ktoré si dokážu poradiť nielen s bolesťami kĺbov, kolien, ale aj s bolesťou chrbta či so svalovou horúčkou. 

Odporúčame prečítať: Objavte čaro novej micelárnej vody Doliva

allga san

Zdroj: Shutterstock®

Viac informácií na: www.naturprodukt.sk 


 

OTÁZKA PRE VÁS:

 

Venujete sa behu?

 

Čo používate na regeneráciu kĺbov vy?

 

Zdroj foto: www.naturprodukt.sk

  • 27
  • 2
Návrat hore
Autor článku

2 komentáre

Soňa Krátka 04.06.16 06:47

SK
karma
116.00

radsej mam rychlu chodzu, na regeneraciu klbov "pouzivam" cvicenie

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 11.12.16 19:39

AK
karma
112.00

behu sa nevenujem lebo nemám kedy

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Mäsité jedlá

RECEPT: Fitness sviečková, ktorá chutí ako od babičky

  • 36
  • 0
  • 06.04.2020
Pre štíhlu líniu

RECEPT: Cestovinový šalát s kuracím mäsom a kúskami manga

  • 77
  • 6
  • 05.05.2020
Bezmäsité jedlá

Tipy na bezmäsité jedlá na leto: Chutiť budú každému!

  • 58
  • 7
  • 04.06.2020
TOPlist