Cviky v kancelárii: S týmito pohybmi ťa už nebude bolieť chrbát!

Cviky v kancelárii: S týmito pohybmi ťa už nebude bolieť chrbát!

    • Zdieľaj:
  • 8

Sedavé zamestnanie vedie k častým problémom s chrbticou. Vďaka dlhým hodinám, stráveným za stolom, sa po návrate domov cítime častokrát stuhnutí, letargickí a nešťastní. Stačí však naozaj málo a váš ubolený chrbát môže byť opäť v poriadku.

Cviky v kancelárii nezaberú veľa času, miesta a ani námahy, no o to viac sa vám vaše zdravie poďakuje. Okrem chrbta totiž sedavá práca často súvisí aj s vysokým krvným tlakom a obezitou. Nájdite si počas dňa pár minút na nasledujúce cviky! Určite to nebudete ľutovať.

Odporúčame: Je naozaj ranná prechádzka zdravá? Toto urobí s tvojím telom!

bolesť chrbtice

Zdroj: Shutterstock®

Správne dýchanie je základ

Všetko je samozrejme v prvom rade aj o správnom dýchaní. Ak chcete správne cvičiť, fungovať a nechcete riskovať ďalšie bolesti, sústreďte sa na správnu pozíciu pri sedení, no zároveň aj na správne dýchanie. Vdýchnite a nechajte svoje telo naplniť vzduchom ako balón. Keď vydychujete, tlačte vzduch z brucha do trupu a sústreďujte sa na stiahnutie žalúdka smerom k chrbtici.


Sadnite si vo svojej stoličke a položte si hlavu do rúk. Nadýchnite sa. Následne vydychujte a jemne otáčajte hlavu smerom k pravému ramenu. Pozastavte sa v polovici pohybu, kde stále môžete dýchať hlboko a pozerajte sa na pravé rameno. Po dvoch minútach zopakujte to isté na ľavej strane. Toto cvičenie slúži nielen na uvoľnenie krčnej chrbtice, no zároveň aj na relaxáciu.

cviky na krčnú chrbticu

Zdroj: Shutterstock®

​Nasledujúce cviky budú už mierne náročnejšie, no slúžia najmä na posilnenie chrbtice a krčnej chrbtice, ktoré počas sedenia za stolom dostávajú poriadne zabrať.

  • Posuňte sa smerom k prednej časti stoličky. Položte chodidlá na podlahu. Vdýchnite hlboko a položte obe ruky za chrbát, dlaňami smerom dolu. Teraz jemne tlačte svoje telo dopredu. Znížte ramená a jemne uvoľnite hlavu smerom k zadnej časti kresla. Ide o adaptáciu mosta a tento cvik je známy pre stimuláciu brušných orgánov, na reguláciu metabolizmu a zlepšenie trávenia.
  • Sadnite si vo svojej stoličke. Zakrúťte ramenami tam a späť aspoň päťkrát. Čím pomalšie idete, tým viac napätia uvoľníte.
  • Seďte čo najviac vzpriamene. Jemne posuňte bradu smerom k hrudi, akoby ste sa snažili držať pomaranč medzi bradou a hruďou. Opakujte niekoľkokrát, bez toho, aby ste hýbali ramenami alebo hornou časťou chrbta.

Cvičíte v kancelárii, prípadne počas svojej pracovnej doby? Máte sedavú prácu alebo stojíte celý deň na nohách? Nezáleží na tom, čo robíte a v akej ste pri tom pozícii. Vaše telo si cviky jednoducho zaslúži.

Pozri aj: Vymeň kancelársku stoličku za sedenie na fitlopte! Pozri prečo

cviky na bolesť chrbtice

Zdroj: Shutterstock®

- Anketa

CVIČÍTE POČAS PRACOVNEJ DOBY?

Odpovedalo 9 ľudí  

Áno, svojmu telu pravidelne dodám oddych aj počas práce.
33%
Nie, nemám na to čas.
67%

    • Zdieľaj:
  • 8
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

8 komentárov

Zdena Paňková 26.03.18 09:32

ZP
karma
100.00

Mám sedavé zamestnanie a naozaj sú dni, keď je chrbát ako drevo. V kancelárii necvičím, ale snažím sa počas dňa viackrát sa postaviť a urobiť pár krokov alebo ísť na druhé poschodie a nevybavovať to telefonicky. No niekedy je toho tak veľa, že nestíham - čo považujem za výhovorku.

  • 0
Odpovedať

Tomáš Kamenár 26.03.18 11:40

TK
karma
105.00

neviem či to je vhodné cvičiť v kancelárii račej sa idem trochu prejsť po firme keď je sedenia moc

  • 0
Odpovedať

Soňa Horáčková 26.03.18 13:55

SH
karma
94.00

myslím, že sedavé zamestnanie nikomu neprospieva... neviem si však predstaviť cvičenie v kancelárii... som za viac pohybu v prírode vo voľnom čase...

  • 0
Odpovedať

Mária Maxianová 26.03.18 18:03

MM
karma
106.00

hlavne krčná chrbtica dostáva zabrať pri práci s PC, tá sa dá uvoľniť a precvičiť aj v kancelárii

  • 0
Odpovedať

Pavlína Vaksmundská 26.03.18 19:43

PV
karma
119.00

Určite sa treba medzi prácou popreťahovať.. Aspoň trocha, viem ,že nikto nemá na to čas .. ! A ktovie čo by povedal šéf ,že čo tu vystrájam ,mám pracovať a nie športovať ..!! Ja sa takto natiahnem ráno ,a počas dňa sa tiež snažím ..

  • 0
Odpovedať

Soňa Kelemenová 26.03.18 22:05

SK
karma
86.00

fiha? a niekto mi vysvetli ze v takom zakaznickom centre sa to ako da? ako by som este vedela ale kedy? tesim sa ked si viem zjest obed ktory si nosim z domu... ani sancu ist niekam na obed nemam.. a nieze este nejake natahovacie cviky robit.... cvicit cvicit ale az vo vecernych hodinach.... joga je cvicenie ktore mi vyhovuje najviac.. tam sa dokazem poriadne popretahovat

  • 1
Odpovedať

Anna Bútorová 27.03.18 15:01

AB
karma
100.00

tiež sedím 8 hodín v kancelárii, takže mojej chrbtici dávam zabrať...

  • 0
Odpovedať

Katarína Konečná 29.03.18 13:39

KK
karma
113.00

v práci nemám čas cvičiť, ale nepoužívam výťah a cvičím doma

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

TEST: Payot produkty telového radu Rituel Body
Telová kozmetika

TEST: Payot produkty telového radu Rituel Body

  • 3
  • 30.05.2021
TEST: Regeneračné sérum C+E TimeWise® od Mary Kay
Pleťová kozmetika

TEST: Regeneračné sérum C+E TimeWise® od Mary Kay

  • 5
  • 10.04.2021
TEST: Cukrové peelingy na tvár a pery od Dermacolu
Pleťová kozmetika

TEST: Cukrové peelingy na tvár a pery od Dermacolu

  • 0
  • 17.06.2021
TOPlist