Vyskúšajte bylinné čaje, ktoré vás zbavia úzkosti

Vyskúšajte bylinné čaje, ktoré vás zbavia úzkosti
  • 27.12.2016
  • Martina Berešová

  • 33
  • 8

To, že bylinky dokážu pomáhať nášmu fyzickému a psychickému zdraviu vedeli už naše prababičky. Bylinky sa totiž osvedčili ako spoľahlivé prírodné liečivá. Dokáže sa nimi predchádzať rôznym druhom chorôb a dokonca ich aj liečiť.

V dnešnej dobe, kedy sa pri sebemenšom príznaku choroby dopujeme liekmi je dobré sa zamyslieť, či nie je možné si najprv pomôcť našimi prírodnými zdrojmi. Nijako inak to nie je ani pri problémoch s úzkosťou či prílišným stresom. Ako si teda pomôcť bylinkami proti úzkosti? Pripravte si tieto čaje.

Čaj z listov moringy

Listy moringy pochádzajú z rovnomenného stromu moringy olejodárnej z Afriky a Indie. Avšak popularita tejto rastliny vzrastá už aj v Európe. K najblahodarnejším účinkom čaju pripraveného z listov moringy je spomalenie starnutia, pomoc s tráviacimi ťažkosťami, tiež napomáha zlepšeniu pamäti, mierni bolesť, podporuje plodnosť a pomáha upokojiť vystresovaný organizmus.

Čaj z bazalky posvätnej - Tulsi

Bazalku hádam netreba predstavovať, každý ju poznáme ako jednu z ingrediencií v kuchyni. O bazalke posvätnej však vie málo ľudí, no možno ju poznáte pod názvom Tulsi.  Pochádza z Ázie, kde  sú jej blahodárne účinky známe už veľmi dlho. Okrem toho, že bazalka svätá pomáha liečiť rany a jazvy a bojovať proti baktériám, dokáže nás uchrániť aj pred stavmi úzkosti.

Odporúčame tiež: Prečo zaradiť MACA prášok (peruánsky ženšen) do jedálnička?

Čaj proti úzkosti - čaj z bazalky posvätnej Tulsi

Zdroj: Shutterstock®

Harmančekový čaj

Harmanček je naozaj výnimočná bylinka používaná po celé stáročia. Ako deti sme sa pri dýchacích problémoch nad harmančekom naparovali. Čaj z neho nám dokonca pomáha pri viacerých ťažkostiach. Okrem toho, že šálka harmančekového čaju pred spaním nám pomáha zmierniť príznaky nespavosti, upokojuje podráždený žalúdok a zmierňuje tiež pocity úzkosti. 

Najlepšie je zadovážiť si čaj bez pridaného cukru. Odporúčam zohnať si kvety harmančeka pre čo najlepší účinok. Tento čaj sa však odporúča piť najmä večer, kedže sa po ňom môžete rýchlo cítiť ospalé.

Odporúčame tiež: Psychohygiena: Zatočte s negatívnou energiou a stresom

Čaj proti úzkosti - harmančekový čaj

Zdroj: Shutterstock®

Levanduľový čaj

Existuje veľké množstvo pozitívnych účinkov levandule. Okrem toho, že si levanduľu pridávame do kúpeľa, čaj z levandule nás taktiež dokáže upokojiť a zmierniť úzkosť. Dokáže napomôcť aj pri respiračných problémoch, chrípke či nádche alebo aj bojovať proti migréne. Zlepšuje cirkuláciu krvného obehu a kvalitu pokožky, takže sa odporúča aj pri problémoch s akné či ekzémami. Tento čaj má krásnu sladkú vôňu a navodzuje príjemnú atmosféru.

Mučenkový čaj

Mučenka alebo inak passion flower je rastlina, ktorá u nás nie je až taká známa. Čaj z kvetov mučenky je však vyslovene bojovníkom proti úzkostným a depresívnym stavom. Po tomto čaji siahnite aj v období menštruácie či menopauzy. Pomáha pestovať odolnosť voči nervozite a rôznym negatívnym vplyvom. Takže ak je váš život často plný stresu, skúste si navyknúť na pitie tohto čaju.

Odporúčame tiež: Bylinkové čaje: Ktorý si vybrať a kedy ich radšej nepiť?

Čaj proti úzkosti - levanduľový čaj

Zdroj: Shutterstock®

Príroda má naozaj veľkú moc a dokáže nás dostať zo stavov úzkosti k tomu, aby sme boli šťastné a vyrovnané. Pozitívom všetkých týchto čajov je, že narozdiel od rôznych liekov, na týchto čajoch si nemôžete vypestovať závislosť. Všetkého však veľa škodí a obzvlásť to platí pri bylinkových čajoch.

Preto ak chcete, aby ste z týchto čajov vyťažili maximum, no zároveň neuškodili svojmu telu, je potrebné dodržiavať odporúčané množstvo a dávkovanie, ktoré by malo byť uvedené na obale čaju alebo by mala byť táto informácia poskytnutá odborníkom v lekárni. S lekárnikom sa poraďte aj v prípade, ak ste tehotná alebo užívate hormonálnu antikoncepciu.

Nezabudnite tiež na dostatok pitnej vody, aby ste spolu zo stresom z tela odplavili aj neželané toxíny. Dôležité je tiež zahrnúť do svojho dňa aj pohyb alebo cvičenie, aby sme uvoľnili endorfíny, ktoré potláčajú hormóny spôsobujúce úzkosť.

Odporúčame tiež: Byť šťastnou sa naozaj oplatí

Zdroj foto: www.shutterstock.com

  • 33
  • 8
Návrat hore
Autor článku

8 komentárov

Soňa Krátka 27.12.16 11:14

SK
karma
119.00

práve som pre nás pripravila harmančekový čaj

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 27.12.16 12:41

AK
karma
112.00

je to aj liek aj pochúťka

  • 0
Odpovedať

Lucia Kobíková 27.12.16 13:51

LK
karma
100.00

Harmancekovy pijem casto :)

  • 0
Odpovedať

Libuše Šumná 27.12.16 14:20

karma
107.00

čaj z bazalky jsem neznala

  • 0
Odpovedať

Bria Tóthová 27.12.16 20:05

BT
karma
-1.00

je to velka pravda
my sme nikdy cajovy neboli ale casy a ludia sa menia
zacali sme poctivo pit sypane kvalitne caje bez medu a podobne
su skvele pre telo a myslel
mozno zo zaciatku su tie chute ine na ake sme z cajovych vrecusok zvyknuti, ale podstupne si na to zvyknete a dokonca vam budu chutit viac nez komercne caje

  • 0
Odpovedať

Iveta Moravčíková 28.12.16 21:26

IM
karma
100.00

niektoré čaje si robievam

  • 0
Odpovedať

ľubka Olexyová 31.12.16 16:29

ľO
karma
-1.00

harmanček je pre mna obľúbený:-)

  • 0
Odpovedať

Mária Čaklošová 02.02.17 11:34

karma
-1.00

môj obľúbený je mätový a čaj z medovky :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Voľný čas

Bábovky: Film nakrútený podľa knižného bestselleru v kinách

  • 0
  • 2
  • 23.09.2020
Domácnosť

Čo s nádobami od vyhorených sviečok? Takto ich očistíš a znova využiješ!

  • 41
  • 4
  • 17.09.2020
Voľný čas

Káva s mliečnymi alternatívami: Cappuccino, caffé latte či macchiato?

  • 22
  • 0
  • 23.06.2020
TOPlist