Registrácia Prihlásenie

Postrach zvaný predmenštruačný syndróm

Postrach zvaný predmenštruačný syndróm
  • 12.01.2015
  • Andrea Lukáčová

  • 5
  • 1

My ženy sme náladové. Veľmi. Ako grafické znázornenie našej nálady by bola priliehavá sínusoida.

Vedia nás vytočiť maličkosti, pre ktoré sme zamračené celý deň. Rovnako sa vieme o minúte uvoľniť, rozosmiať a zlá nálada je preč. Avšak existuje určité obdobie, ktoré z nás robí hotové nervózne fúrie a potvory. Presne vtedy, keď vás na chlapovi vytáča aj to že dýcha :-). 

Toto obdobie začína približne týždeň pred očakávanou menštruáciou a je hotovým postrachom. Jeho skratka je PMS, celým cteným menom predmenštruačný syndróm. 

Odporúčame prečítať: Ako sa zbaviť chutí na sladkosti?

Hormonálna búrka týchto intencií z nás robí iné ženy. Estrogén a progesterón, naši dvaja najväčší hormonálni pomocníci sa začnú stavať proti sebe. Tieto ženské hormóny, regulujúce menštruačný cyklus a ovplyvňujúce centrálnu nervovú sústavu, obyčajne spolupracujú. Teraz však nie. Jeden chce premôcť druhý. A to je koreň problému.

Niektoré ženy o PMS v živote nepočuli ani ho nepocítili. A niektoré ho pociťujú až priveľmi. Ak v ich tele preváži estrogén, cítia sa podráždené . Ak má prevahu progesterón, zmocní sa ich obrovská únava a priberanie na váhe. 

PMS

Zdroj: Shutterstock®

Medzi hlavné príznaky tohto syndrómu patria:

  • bolesti chrbta, krížov
  • akné
  • citlivé prsia
  • nafúknuté bruško
  • nezvyčajné chute (áno, aj to, že by ste najradšej zjedli všetko, čo nezje vás)
  • striedanie nálad (a presne toto muži nechápu , dajte mu prečítať tento článok :-) !
  • depresia, pocity úzkosti a zlej nálady

Odporúčame prečítať: Prechladli ste? Okúpte sa.

PMS

Zdroj: Shutterstock®

Skúsení lekári v prípade PMS odporúčajú hlavne pokoj. Vyhýbajte sa vtedy alkoholu, lebo metabolizmus „nefrčí“ tak, ako by mal. Relaxujte , urobte si horúci kúpeľ.

Odporúča sa jesť vlákninu, aby ste eliminovali pocit nafúknutosti. Jedzte veľa zeleniny, fazuľu a celozrnné potraviny. Proso, pohánka a jačmeň obsahujú nielen veľa vlákniny, ale aj horčík.

Existujú dôkazy, že kofeín zvyšuje bolestivosť pŕs a prehlbuje nepokoj a podráždenosť. Preto obmedzte kávu a kolové nápoje. Aj tak sa po nich ešte viac priberá. Uprednostnite ľahké bylinné čaje ako medovka, ľubovník bodkovaný, ktorý je najúčinnejším liekom proti depresii. (Pozor však, ak beriete hormonálnu antikoncepciu, úplne tlmí jej účinok! Rovnako, ak ste pod hormonálnou liečbou. Vtedy je táto bylina pre vás tabu.) 

Odporúčame prečítať: Naparovanie lieči nielen nádchu

relaxácia

Zdroj: Shutterstock®

Vrelo sa odporúča aktívny pohyb. Beh, plávanie, tanec. Robte to, čo vás upokojuje. A hlavne sa nebojte, toto obdobie zase prejde a vy budete zas fit.

A keď manžel doma frfle, čo vám zase je, povedzte že PMS je regulérna diagnóza :-)  Sme proste ženy. S pridanou hodnotou! 

:-) 

Odporúčame prečítať: Sušenie ovocia, zeleniny či byliniek na zimu

PMS

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: thinkstockphotos.com pinterest.com

  • 5
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Martina Zahoranová 13.01.15 14:55

MZ
karma
92.00

poznám ho veľmi dobre, bohužiaľ :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Toto sú trendy vo farbách na vlasy 2020: Vyskúšaš ich aj ty?
Vlasy

Toto sú trendy vo farbách na vlasy 2020: Vyskúšaš ich aj ty?

  • 219
  • 6
  • 16.02.2020
Beauty poradňa GERnétic: Ako získať späť vitalitu a energiu?
Poradňa

Beauty poradňa GERnétic: Ako získať späť vitalitu a energiu?

  • 24
  • 4
  • 25.05.2020
Jarné akcie Sothys Paris: To najlepšie, čo si netreba nechať ujsť!
Kozmetické novinky

Jarné akcie Sothys Paris: To najlepšie, čo si netreba nechať ujsť!

  • 105
  • 3
  • 05.05.2020
TOPlist