Sebarozvoj s koučkou: Ako odstraňovať negatívne predstavy z hlavy?

Sebarozvoj s koučkou: Ako odstraňovať negatívne predstavy z hlavy?

  • 53
  • 0

Keď v duchu veľa bedákame, že všetko je zlé, uviazneme v tom. Potom sa nedá sústrediť na pozitívne veci. Chce to trochu mentálneho cviku, povznášať sa a myslieť v súvislostiach, ktoré mozog odvedú od sebaľútosti k činorodosti. Ľahšie sa to povie, než urobí. Keď sme zahltení negatívnymi emóciami, ocitneme sa v zajatí katastrofických scenárov. Vtedy nám je bližší žáner hororu než romantickej komédie. Vykúpenie sa zo zajatia vlastnej bujarej katastrofickej predstavivosti spočíva v tom, venovať pozornosť niečomu užitočnejšiemu a radostnejšiemu než obavám. Také prosté a náročné zároveň.

Prílišné starosti, a to bez ohľadu na to, či sú opodstatnené alebo nie, vytvárajú okolo nás negatívnu energiu, ktorá sa nás drží ako nejaký čierny mrak. Zakryje všetko pozitívne a navodzuje dojem blížiacej sa pohromy. Ako si držať mrak ďalej od seba a nevyrábať si zbytočné negatívne a obmedzujúce predstavy?

Pozri aj: Sebarozvoj s koučkou: Ako trénovať optimizmus a podliehať pozitívnym ilúziám?

negatívne myšlienky

Zdroj: Shutterstock®

Päť tipov na pokorenie nanič myšlienok:

* Každé ráno si napíšte zoznam povinností, ale aj situácií, ktorým by ste sa cez deň najradšej vyhli. Teraz už na ne určite nezabudnete, a tak ich môžete pustiť z hlavy a nemusia vás mátať. Zvyšok dňa radšej pútajte pozornosť na niečo, na čo máte priamy dosah a môžete to ovplyvniť – napríklad svoje prežívanie.

Keď sa narastajúce problémy stanú záležitosťou „života a smrti“, neoplatí sa hrať na hrdinu. Okrem vás nikto nemusí tušiť, že potrebujete pomôcť. Nie je žiadna hanba požiadať o pomoc či láskavosť. Nie ste preto zraniteľnejší – iba dávate vedieť, že sa vám hodí podpora. Aj vy ju radi poskytujete.

* Povery majú svoje čaro, lebo nás presviedčajú o schopnosti ovplyvniť budúcnosť. Je to klam – väčšinu udalostí nedokážeme ani len predvídať, no a už vôbec nie kontrolovať. To, čo sa deje tu a teraz, je rozhodujúce. Odbiehať k tomu „čo by bolo keby“ a „čo ak“  je rovnako toxické, ako odovzdane čakať na tú najväčšiu pohromu.

prítomnosť

Zdroj: Shutterstock®

* Oplatí sa venovať mentálnej hygiene rovnako, ako to robíme pri telesnej hygiene – pravidelne, dôsledne a podľa našich potrieb. Nestačí raz začas vypustiť tlakový ventil, prepätie treba uvoľňovať priebežne. Zahltená myseľ je ustráchaná myseľ, ktorá sa bojí viac, než je nutné.

Vždy, keď nachytáte myseľ, ako odbieha niekde, kde nemusí, spomeňte si na Johna Miltona a urobte si jasno v tom, či ste v pekle alebo v nebi, lebo: „Myseľ je sama sebe priestorom, z pekla dokáže urobiť nebo a z neba zase peklo.“

Neprehliadni: Najväčšia chyba rodičov vo výchove: Takto sa deťom len a len škodí!

Janette Šimková kniha

Zdroj: Shutterstock®


  • 53
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Zdravie

Trápi ťa voda v uchu? Tu sú 3 tipy, ako ju zaručene dostaneš von!

  • 70
  • 2
  • 16.05.2020
Zdravie

TOP recept na púpavový med: Ako si pripraviť túto liečivú pochúťku?

  • 116
  • 3
  • 08.04.2020
Zdravie

Ako na lepší spánok počas choroby? Tu je 7 vecí, ktoré určite pomôžu!

  • 109
  • 4
  • 31.05.2020
TOPlist