Signály, ktoré vám naznačia nedostatok vitamínov a minerálov

Signály, ktoré vám naznačia nedostatok vitamínov a minerálov

  • 33
  • 3

Mnoho spoločností produkuje a na trhu presádza rôzne doplnkové formy vitamínov a minerálov, pretože ich vraj ľudia potrebujú.

Zovšadiaľ sa na nás valia informácie o tom, že by sme mali jesť zdravo a hlavne by sme mali vsadiť na potraviny plné vitamínov a minerálov. Prečo je tomu tak? Pretože ich nedostatok môže spôsobiť zdravotné komplikácie.

Ako zistíte, že vaše telo potrebuje nejaké vitamíny alebo minerály? V zásade je potrebné sledovať všetky signály, ktoré vám vaše telo dáva najavo. Vypadávanie vlasov, zhoršená pleť, žalúdočné problémy a podobne. Poďme sa pozrieť na to, čo vám dokáže signalizovať vaša tvár.

Odporúčame prečítať: DIY: Zrnkami ku krásnej pleti - kávová pleťová maska

Krvácajúce ďasná - nedostatok vitamínu C

Zdroj: Shutterstock®

1. Krvácajúce ďasná

Bežný problém, s ktorým sa mnohí z nás už stretli. V podstate tieto krvácajúce ďasná môžu byť spôsobené nedostatočnou alebo nesprávnou ústnou hygienou – zle zvolenou zubnou kefkou či nešetrným čistením zubov.

Krvácajúce ďasná však môže signalizovať aj nedostatok vitamínu C. Práve tento vitamín je zodpovedný za mnohé procesy v ľudskom tele, preto niet pochýb o tom, že ho telu musíme aj dopĺňať (keďže si ho nevie telo vyrobiť samo). Najideálnejšie je siahnuť po strave bohatej na tento vitamín. Skúste citrusové plody ako je acerola (tá je extra zásobárňou vitamínu C) alebo kivi a tropické plody.

Odporúčame prečítať: Nechtík lekársky – Ako si pripraviť liečivý čaj alebo masť?

Bledé pery - nedostatok železa

Zdroj: Shutterstock®

2. Bledé pery

Pozerali ste sa niekedy na svoje pery a ich farbu ako na možný signál o nejakom nutričnom nedostatku vášho tela? Sfarbenie vašich pier závisí aj od celkového pigmentu vašej pokožky. Hnedšie typy majú tmavšie sfarbenie pier a naopak.

Ak ste spozorovali zmenu sfarbenia vašich pier, ktoré majú bežne inú farbu, sú bledšie a bez života, tak vám signalizujú nedostatok železa. Nedostatok železa sa v našich končinách radí medzi bežné problémy. Anémia, teda choroba spôsobená extrémnym nedostatok železa v krvi, môže spôsobovať únavu, vyčerpanosť, samovoľné vytváranie siniek, vypadávanie vlasov, lámanie nechtov. Pre jeho doplnenie je dôležité vsadiť na špenát, šošovicu, tmavú listovú zeleninu.

Odporúčame prečítať: Tipy na prvú pomoc - bolesti brucha a žalúdka

Extrémne svetlá pokožka - nedostatok vitamínu B12

Zdroj: Shutterstock®

3. Extrémne svetlá pokožka

S extrémne svetlou pokožkou sme sa už všetci určite stretli, a to hlavne v prípade, keď pociťujeme žalúdočné problémy, malátnosť či jednoducho poalkoholové stavy. Okrem toho, pri dlhodobo extrémne svetlej pokožke už ide o signál nášho tela.

V takom prípade za všetkým hľadajte vitamín B12. Jeho nedostatok nám telo signalizuje práve zmenou sfarbenia pleti. Jeho nedostatok tiež môže spôsobiť zvýšený výskyt akné na pleti, zvýšenú únavu či iné problémy s pokožkou. Skúste do jedálnička zaradiť viac vajíčok, syrov alebo hydinového mäsa.

Odporúčame prečítať: 6 tipov ako ochrániť psa počas letných horúčav

Opuchnuté očné viečka - nedostatok jódu

Zdroj: Shutterstock®

4. Opuchnuté očné viečka

Nedostatok spánku, áno, to je najčastejšia príčina opuchnutých očí. Ponocovanie, unavené oči spôsobené sledovaním televízie alebo pracovaním na počítači, alergie a podobne – aj to sa môže podpísať pod stav očných viečok. V prípade, že nič z toho u vás nehrozí, vysvetlením je nedostatok jódu vo vašom tele. Zvýšte teda príjem jódu prostredníctvom vajíčok, brusníc, zemiakov alebo jahôd.

Odporúčame: Zmena pesimistického zmýšľania na pozitívne - tipy ako na to!

Suchá koruna krásy - nedostatok vitamínu B7

Zdroj: Shutterstock®

5. Suchá koruna krásy

Príčina suchých vlasov môže byť rôzna. Najmä v tomto letnom období to môže byť spôsobené slnečným žiarením. Rovnako aj nevhodné vlasové produkty, či nedostatočná starostlivosť môžu ovplyvniť celkový stav vlasov. Je to len zlomok faktorov, ktoré sú asi najčastejšie.

Ďalším dôležitým faktom sú vitamíny. Ak sa vaše vlasy lámu ako obyčajne, sú suché, začali sa vám vytvárať lupiny, ktoré zapríčiňujú svrbenie pokožky hlavy, tak v takom prípade vám chýba biotín. Doplňte si ho prostredníctvom orechov, slnečnicových semiačok alebo ak máte radi huby či avokádo, tak pokojne vsaďte na ne.

Odporúčame: Melón pomocník pre naše telo - účinky, ktoré ste nepoznali!


  • 33
  • 3
Návrat hore
Autor článku

3 komentáre

Iveta Moravčíková 16.06.17 22:33

IM
karma
100.00

dakujem za informácie rada som si prečítala

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 17.06.17 07:15

SK
karma
119.00

zaujímavé, niečo som vedela a niečo nie

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 14.07.17 18:51

AK
karma
112.00

niektoré príznaky aj mávam niekedy

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Tvár

Pleťové tonikum v spreji pre každý typ pleti: Ako pôsobí?

  • 2
  • 3
  • 31.07.2020
Vyrob si sama

Domáci píling na suchú pokožku: Vyrob si ho sama 3x inak!

  • 39
  • 3
  • 08.06.2020
Telo

Domáci zábal proti celulitíde: To najlepšie, čo môžeš dopriať stehnám

  • 51
  • 4
  • 22.04.2020
TOPlist