Registrácia Prihlásenie

Vieš, prečo jesť karfiol? Toto nie je žiadna obyčajná zelenina!

Máte radi karfiol? Ak patrí skôr k vašim menej obľúbeným zeleninám, odporúčame vám tento postoj prehodnotiť. Keď sa totiž pozrieme na nutričné hodnoty karfiolu, zisťujeme, že ide o veľmi výživnú zeleninu, ktorá sa môže rovnať toľko ospevovanej mrkve, špenátu či kapuste. Poďme sa pozrieť na to, prečo jesť karfiol oveľa častejšie a aké má výhody pre ľudské zdravie!

Skvelé nutričné hodnoty

Za veľmi málo nezdravých kalórií, veľa zdravej muziky. Tak by sa dal karfiol opísať jednou výstižnou vetou. Len 24 kalórií na 100 gramov v sebe skrýva len 0,3 gramu tuku, 5 gramov sacharidov, necelé 3 gramy vlákniny a 1,9 gramu bielkovín. Okrem toho sa môže karfiol pochváliť bohatým portfóliom vitamínov a minerálov - obsahuje vitamín C, K, B6, draslík, kyselinu listovú, magnézium, mangán a fosfor.

Bude sa ti páčiť: Zisti, čo o tebe prezradí obľúbený kvet: Takáto žena naozaj si!

karfiolom proti cukrovke

Zdroj: Shutterstock®

Bojovník s chorobami

Karfiol je pomerne nenápadná zelenina, no zdravotnými benefitmi sa zaraďuje medzi absolútnu špičku. V prvom rade sa mu pripisujú protirakovinové účinky, pretože je plný antioxidantov, bojujúcich proti voľným radikálom a zápalom v tele. Vďaka jeho bojovným schopnostiam dokáže zápasiť s chronickými chorobami, ako s už spomínanou rakovinou alebo dokonca ochoreniami srdca či diabetom.

Vhodný na low carb

Nízkosacharidová alias low carb diéta je populárna medzi športovcami aj bežnými ľuďmi. Práve karfiol je veľmi vhodnou náhradou potravín s vysokým obsahom sacharidov, ako je ryža a strukoviny. Z karfiolu sa totiž veľmi často pripravuje karfiolová ryža jednoducho jeho pomixovaním, karfiolové pyré namiesto zemiakového alebo sa používa ako hlavná prísada pizza cesta. Keďže je bohatý na vlákninu a vodu a chýbajú mu kalórie, je vhodný aj pri chudnutí.

karfiolové pizza cesto

Zdroj: Shutterstock®

Cholínová zásoba

Ľudský organizmus často postráda cholín, čo je vitamín, kľúčový na správnu funkčnosť nervového systému, mozgu a pamäti. Patrí medzi vitamíny B a telo si ho v prípade núdze dokonca vie vyrobiť. Načo by sme ho však zaťažovali, keď nám ho karfiol vie jednoducho v tele zásobiť? Cholín okrem toho zvyšuje schopnosť sústrediť sa a redukuje aj cholesterol. Naopak, jeho nedostatok môže viesť k problémom s obličkami, žlčníkom, cholesterolom a vysokým krvným tlakom.

Pozri aj: Churros: Španielska pochúťka, ktorá ťa nakopne a dodá blažený úsmev


Návrat hore
Autor článku

8 komentárov

Natália Lobodášová 14.08.18 10:26

NL
karma
89.00

Kedysi som karfiol nemala rada, ale teraz patrí do môjho jedálnička pravidelne :-)

  • 0
Odpovedať

Darina Božiková 14.08.18 13:55

DB
karma
110.00

taký zapekaný karfiol so syrom je lahôdka.

  • 0
Odpovedať

Mária Maxianová 14.08.18 19:05

MM
karma
100.00

mám rada karfiol v akejkoľvek úprave, i surový

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 15.08.18 22:17

AK
karma
113.00

karfiol na všetky spôsoby je veľmi chutný

  • 0
Odpovedať

Anton Marek 21.08.18 16:13

karma
100.00

škoda, že nevonia lepšie

  • 0
Odpovedať

Daniela Bieliková 29.08.18 07:25

DB
karma
100.00

karfiol mám veľmi rada

  • 0
Odpovedať

Alžbeta Stanková 11.09.18 19:09

AS
karma
115.00

od malička viem, že karfiol je zdravá zelenina. Aj sme pestovali každý rok v záhrade. V obchode karfiol ale nekupujem, lebo je viackrát striekaný proti škodcom.

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 22.09.18 20:38

JK
karma
122.00

Mám ho rada je chutný

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Čo je palmový olej a prečo kvôli nemu vymierajú nielen orangutany?
Zdravie

Čo je palmový olej a prečo kvôli nemu vymierajú nielen orangutany?

  • 63
  • 4
  • 10.05.2019
Ženský pohľad na: MINI Cooper John Cooper Hatch – športiak, imidžovka či módny doplnok?
Auto

Ženský pohľad na: MINI Cooper John Cooper Hatch – športiak, imidžovka či módny doplnok?

  • 32
  • 0
  • 27.07.2019
Babské triky, ako zachrániť presolené jedlo: Zažeň katastrofu rýchlo a jednoducho!
Inšpirácie

Babské triky, ako zachrániť presolené jedlo: Zažeň katastrofu rýchlo a jednoducho!

  • 169
  • 15
  • 28.05.2019