Registrácia Prihlásenie

Čo dať jesť dieťaťu do školy? Túto desiatu určite nezahodí!

  • 06.09.2018
  • Simona Kostková

Ruksak, peračník, pravítko, potreby na výtvarnú výchovu, úbor na telocvik – to všetko hovorí len o jednom. Školský rok je tu! Každý správny prvák už má všetky pomôcky do školy nachystané a väčšina z nich už má aj po prvom školskom dni. Lenže, je tu jedna vec, ktorú možno váš prváčik ešte nemá. Tou je chutná desiata.

Večný problém, ktorý poznáme aj my, z našich školských čias, desiata. Čo pripraviť svojmu dieťaťu do školy? Niečo, čo mu vydrží po celý deň, niečo, čo bude chutné a zároveň výživné a hlavne niečo, čo neskončí v koši, ale čo to je? Pokiaľ si aj vy lámete hlavu nad touto otázkou, čítajte ďalej. Inšpirujte sa týmito lahodnými chuťovkami, ktoré žiadne dieťa nezahodí!

Desiata je dôležitá

Desiata patrí k mimoriadne dôležitým veciam, ktoré nesmú chýbať v žiadnom detskom ruksaku. Napriek tomu, že sa snažíme vymýšľať vždy niečo iné, aby sme sa vyhli stereotypu a aby to zároveň aj chutilo, nie vždy to ide. Niekedy sme po dlhom dni také unavené, že iba natrieme rožok maslom, prihodíme plátok šunky a pribalíme kúsok zeleniny. Je potom jasné, že naše dieťa radšej siahne po sladkosti z bufetu alebo radšej hladuje.

Naučte sa spolu s nami tieto jednoduché recepty, ktoré zachutia každému, aj vám! Každý recept môžete obmieňať podľa aktuálnej ponuky surovín v obchode a aj podľa chuti vášho dieťaťa. Všetky pochúťky sú nielen jednoduché, ale aj výživné a dodajú vášmu dieťaťu energiu na celé dopoludnie. Zaručene už nezavíta do bufetu.

Pozri aj: Poznáš kontaktné rodičovstvo? Priblíž sa k svojmu dieťatku!

recept na zeleninové placky

Zdroj: Shutterstock®

Zeleninové placky

Áno, aj také obyčajné jedlo, ako zemiakové placky, môžu vášmu dieťaťu spríjemniť deň a nakopnúť ho. Večer ich pripravíte a ďalší deň si na nich môže s chuťou zmlsnúť. To, že budú studené, im rozhodne na chuti neuberie. Pripraviť ich môžete z rôznej zeleniny a ak ich opečiete na minime tuku, budú zdravé aj výživné.

  • Z koreňovej zeleniny a syra - Mrkvu, paštrnák alebo petržlen, sladké zemiaky a syr nastrúhajte nahrubo. Všetko zmiešajte v miske, spolu s jednou cibuľkou. Na plech, vystlaný pečiacim papierom, tvarujeme z cesta placky. Pečieme do chrumkava pri 200 °C asi 20 minút.

  • Z cukety a cíceru – Nastrúhame cuketu a zmiešame so sterilizovaným cícerom, vajcom, nasekanou cibuľkou, petržlenovou vňaťou, rozdrobeným feta syrom a polohrubou múkou. Opäť si vytvarujeme na plechu s papierom na pečenie placky a pečieme pri 200 °C asi 20 minút, do chrumkava.

chutné a zdravé pomazánky

Zdroj: Shutterstock®

Chutné nátierky

Vynikajúcou nátierkou, ktorá bude dieťaťu nielen chutiť, ale mu „nenápadne“ dodá aj množstvo zeleniny a spolu s ňou aj všetky dôležité látky, môžete len vyhrať. Nátierka zo zeleniny a strukovín navyše dokáže dieťa zasýtiť na celý deň. Doplniť ju môžete čerstvou zeleninou alebo pečivom.

  • Z pečeného baklažánu – Baklažán pečieme na 200 °C,  približne 45 minút. Po vychladnutí ho ošúpeme a rozmixujeme, spolu s kešu orieškami. Dochutíme soľou a citrónovou šťavou. Podávame s celozrnnými tyčinkami alebo pečivom.

  • Z cíceru a batátov – Ošúpeme batáty a spolu s cibuľou nakrájame, osolíme, okoreníme a premiešame v miske s olejom. Následne rozmixujeme s cícerom a dochutíme citrónovou šťavou. Obmenou sú napríklad pečené papriky s mandľami.

zdravá desiata pre dieťa

Zdroj: Shutterstock®

Sladké sušienky

Čo by to bolo za desiatu, keby chýbalo niečo sladké? Upečte svojmu školákovi zdravý variant klasických sušienok! Ideálnou surovinou je banán, avšak fantázii sa naozaj medze nekladú.

  • Banánové sušienky – Rozmixujte 2 hrnčeky orechov (vlašské, kešu,...) a 1 hrnček strúhaného kokosu. Zmes následne zmiešajte s ¼ hrnčeku javorového sirupu, 2 lyžicami kokosového tuku, štipkou škorice a roztlačeným banánom. Vytvarujte malé sušienky a pečte pri 160 °C 25 až 30 minút.

  • Semienkové sušienky – Zmiešajte jeden roztlačený banán, 2 lyžice mandľového masla, 2 lyžice strúhaného kokosu, 4 nasekané datle, 3 lyžice ľanových semiačok, 1 lyžicu chia semiačok, 3 lyžice nasekaných mandlí, hrsť ovsených vločiek. Vytvarované sušienky pečte na 180 °C 15 minút.

Neprehliadni: Kedy si dať pozor na zeleninu? Nie vždy je totiž zdraviu prospešná


Návrat hore
Autor článku

8 komentárov

Ľubica Šťastná 06.09.18 06:57

ĽŠ
karma
114.00

Veľmi dobrá inšpirácia!

  • 0
Odpovedať

Tomáš Kamenár 06.09.18 08:42

TK
karma
94.00

nič v zlom ale nezjedol by som nič z tohoto ani teraz a nie ešte v tedy keď som bol dieťa :D

  • 6
Odpovedať

Martina Putoráková 06.09.18 11:39

MP
karma
96.00

Placky mozno doma na olovrant, na desiatu sa mi to prilis nehodi...

  • 2
Odpovedať

Soňa Horáčková 06.09.18 14:21

SH
karma
92.00

podľa mňa sa placky na desiatu školákovi nehodia

  • 1
Odpovedať

Mária Maxianová 06.09.18 18:57

MM
karma
100.00

no ja neviem, zvláštne tipy

  • 1
Odpovedať

Júlia Filová 06.09.18 21:39

JF
karma
-1.00

Neviem, či by bol na to čas a či by to moje deti zjedli.

  • 1
Odpovedať

Alžbeta Stanková 09.09.18 11:21

AS
karma
116.00

môj vnúčik by asi nebol spokojný. ...

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 25.09.18 10:34

JK
karma
112.00

Ja som mojím detom dávala na desiatu rožtek alebo chlebík a vždy jablčko alebo hruškuči banán

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Topánkové trendy jeseň/zima 2019: Jedny z nich si určite zaobstaraj!
Módne inšpirácie

Topánkové trendy jeseň/zima 2019: Jedny z nich si určite zaobstaraj!

  • 40
  • 6
  • 28.09.2019
Módna inšpirácia na leto od celebrít: Ktoré trendy sú dominantné?
Módne inšpirácie

Módna inšpirácia na leto od celebrít: Ktoré trendy sú dominantné?

  • 78
  • 3
  • 21.06.2019
Jesenný outfit s plisovanou sukňou a koženou bundou: Inšpiruj sa!
Módne outfity

Jesenný outfit s plisovanou sukňou a koženou bundou: Inšpiruj sa!

  • 72
  • 8
  • 24.09.2019
TOPlist