Sauna - relax pre telo i myseľ

Sauna - relax pre telo i myseľ
  • 19.09.2013
  • Simonka Žigová

    • Zdieľaj:
  • 34
  • 3

 

Pociťujete únavu a potrebujete sa zrelaxovať? Máme pre vás riešenie, ktoré vás zotaví ako po fyzickej, tak i po psychickej stránke.

 

Doprajte si zaslúžený relax v podobe sauny.


Tento zdravý spôsob relaxu pochádza zo studeného Fínska a už po mnoho rokov je jeho neodmysliteľnou súčasťou.

 

Proces saunovania spočíva v zohrievaní tela prostredníctvom sauny a následného ochladzovania.

 

Ako samotná sauna funguje? Horúci vzduch, ktorý sa v saune nachádza, vyvoláva v našom tele proces potenia. Takýmto spôsobom naše telo vylučuje škodlivé látky a nečistoty.


Sauna má naozaj širokospektrálne účinky. Pobytom v saune dosiahneme:


• zlepšenie našej imunity
• prekrvenie mozgu, končatín a pokožky
• zlepšenie celkovej kvality pokožky
• posilnenie srdca
• prevenciu voči ekzémom, alergiám, rôznym infekciám či kožným chorobám

 

Sauna - relax pre telo i myseľ


Avšak je tu malé, no dôležité upozornenie. Sauna nie je vhodná pre ľudí so srdcovo - cievnymi chorobami, vysokým krvným tlakom, cukrovkou či chrípkovými ochoreniami.


Pokiaľ sa rozhodnete dopriať si tento zdravý spôsob relaxu, môžete si vybrať tú, ktorá vám vyhovuje. Existuje totiž viacero druhov sáun.

 

Sauna - relax pre telo i myseľ


Aké typy sauny poznáme?


• Sauna suchá (švédsky typ) - vzduch sa vyhrieva na 80 až 100 stupňov Celzia,
• Sauna vlhká (fínsky typ) - vzduch sa vyhrieva rovnako na 80 až 100 stupňov Celzia s možnosťou polievania žeravých kameňov. Tým sa dosahuje zvyšovanie vlhkosti,
• Sauna parná - para sa zohrieva na 45 až 55 stupňov Celzia. V takomto type sauny je možný prídavok rôznych bylinkových esencií,
• Infrasauna – pokiaľ nie ste milovníkom predchádzajúcich troch typov sáun, žiarenie z infražiaričov je pre vás vhodný spôsob saunovania

 

Sauna - relax pre telo i myseľ

 

Na záver ešte pár odporúčaní:


• v saune zostávame dovtedy, kým sa nezačneme silno potiť (približne 8 – 12 minút),

• v saune sa odporúča ležať a neodporúča sa prudko vstávať,

• pomaly dýchame nosom, nie zhlboka,

• po saune sa ponoríme do studenej vody alebo sa osprchujeme.

  

Je len na vás, ktorému typu sauny neodoláte a zrelaxujete si takýmto spôsobom telo i myseľ.

 

 

 

Zdroj foto: www.healthyliving.azcentral.com,www.tanningbeautysauna.com, www.saunatimes.com, www.saunavssteamroom.net,www.fitlivewin.wordpress.com, www.squidoo.com, www.romantik-hotel.at

    • Zdieľaj:
  • 34
  • 3
Návrat hore
Autor článku

3 komentáre

JAN KOMADA 17.01.14 20:20

JK
karma
-1.00

pracujem v horách ako pilčík a občas zajdem do sauny aspoň zrelaxujem

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 12.03.16 20:00

SK
karma
119.00

asi 4x do roka ideme do sauny, mali by sme viac, milujem infrasaunu a bylinkovu

  • 0
Odpovedať

Kristína Dická 01.05.20 06:44

KD
karma
115.00

Zbožňujem saunovanie, zatiaľ som mala možnosť vyskúšať fínsku saunu a parnú saunu :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Módne inšpirácie

Trendy jesenné sukne 2020: Čím dlhšie, tým lepšie?!

  • 205
  • 2
  • 11.10.2020
Módne inšpirácie

TOP 5 trendov sezóny: Čo nesmie chýbať v šatníku podľa 5 známych Sloveniek?

  • 79
  • 8
  • 06.08.2020
Módne inšpirácie

Rybársky klobúk ako must-have tejto jesene: Ako ho nosiť štýlovo a vyniknúť v ňom?

  • 2
  • 6
  • 29.08.2020
TOPlist