Ako na správne držanie tela? Tento jediný cvik ti tiež pomôže predĺžiť svoju mladosť

Ako na správne držanie tela? Tento jediný cvik ti tiež pomôže predĺžiť svoju mladosť

    • Zdieľaj:
  • 127
  • 1

Na správne držanie tela má vplyv veľké množstvo faktorov. Kým v detstve si správne držanie osvojíme s postupom času sa tohto správneho návyku akosi zbavujeme. Dlhé sedenie pri počítači, pred televízorom a aktuálny home office má negatívny vplyv na náš zrak, ale aj na držanie tela. Dokonca sa čoraz viac hovorí o tom, že dlhodobé sedenie má tiež negatívny vplyv na naše starnutie. Nedostatok pohybu totižto údajne spôsobuje naše predčasné starnutie. Síce sa vďaka práci z domu chránime pred zúriacim vírusom, no na druhej strane dostáva zabrať naša krčná chrbtica a rovnako aj držanie tela.

Ako teda odvrátiť následky, ktoré spôsobuje náš aktuálny spôsob života? Ako zlepšiť držanie nášho tela a zároveň sa zbaviť bolesti krčnej chrbtice, ale aj krížov? Existuje na to jeden skvelý cvik, ktorý sa oplatí osvojiť si. Ide o cvik tzv. mačací chrbát. Presne takéto mačacie preťahovanie sa pomáha zbaviť sa bolesti chrbta, zlepšiť držanie tela a v konečnom dôsledku aj telo omladiť.

Mačací chrbát – preťahovanie

Tak jednoduchý cvik, na ktorý nedajú dopustiť fyzioterapeuti pri rehabilitačných cvičeniach, by ste si mali osvojiť aj vy. Takéto naťahovanie tela prispieva k uvoľneniu svalov a napätia, k budovaniu správneho držania tela a rovnako aj ku krásnej vzpriamenej chôdzi. Stačí tento jednoduchý cvik zakomponovať do svojej dennej rutiny a už po pár dňoch budete môcť sledovať, ako sa postupne tratia bolesti chrbta a zlepšuje sa aj vaše sedenie pri počítači.

cvik mačací chrbát

Zdroj: Shutterstock®

Ako tento cvik vykonávať?

Východisková poloha je pozícia mačky. Kľaknite si na kolená a dlane položte na zem pod ramená. Pri nádychu sa prehnite v chrbte a otvorte hrudník. Brucho teda smeruje nadol, zadok nahor a hlavu zakloňte. Pri výdychu chrbát zaguľaťte a hlavu s bradou ťahajte smerom k hrudníku. Okrem pohybu je dôležité správne dýchanie. Cvik opakujte aspoň 10-krát, a to jedenkrát denne.

Tento cvik naťahuje a uvoľňuje stuhnutý chrbát, no tiež spevňuje brušné svaly. Odborníci tiež uvádzajú, že týmto cvikom precvičíte hlavne krízovú, hrudnú a krčnú časť chrbtice, vďaka čomu zmiernite bolesť v týchto častiach chrbta. Cvik mačací chrbát vám tiež pomôže premasírovať vnútorné orgány (zlepšiť ich činnosť) a rozprúdiť cirkuláciu krvi.

Neprehliadni: Jednoduché domáce cviky na zadok, s ktorými ho spevníš a zaoblíš!


    • Zdieľaj:
  • 127
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Ľubica Šťastná 18.02.21 06:35

ĽŠ
karma
114.00

Vynikajúci cvik!

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Ženský a jednoduchý: Štýl missky Leony Novoberdaliu má niečo do seba
Inšpirácie

Ženský a jednoduchý: Štýl missky Leony Novoberdaliu má niečo do seba

  • 215
  • 7
  • 06.11.2020
Ako uviazať šál alebo šatku? Nauč sa TOP spôsoby viazania!
Módne inšpirácie

Ako uviazať šál alebo šatku? Nauč sa TOP spôsoby viazania!

  • 80
  • 8
  • 22.11.2020
Zimná bunda pre snehuliakov: Ak si vyberieš správne, tak ťa príjemne zahreje
Módne outfity

Zimná bunda pre snehuliakov: Ak si vyberieš správne, tak ťa príjemne zahreje

  • 81
  • 6
  • 15.01.2021
TOPlist