Blahodarný účinok mandlí pre ženy: Krása aj zdravie v jednom!

Blahodarný účinok mandlí pre ženy: Krása aj zdravie v jednom!

    • Zdieľaj:
  • 65
  • 1

Mandle sú jedny z najpopulárnejších orechov na svete, ak nie vôbec najpopulárnejšie. Niet sa však čomu čudovať, pretože okrem toho, že skvele chutia sú aj nesmierne zdravé. Mandle sú významným zdrojom rastlinných bielkovín, zdravého tuku a vlákniny, čo sú makronutrienty, ktoré potrebuje každý jeden z nás. Mandle navyše zasýtia a mnohí ich samé osebe milujú ako zdravú desiatu či olovrant. Účinok mandlí je naozaj výhodný pre všetkých ľudí. Vedeli ste však, že účinok mandlí pre ženy je ešte o čosi výhodnejší?

Mandľové zdravie

Najprv sa pozrime na to, čo mandle prinášajú nežnému pohlaviu po zdravotnej stránke. Keďže hnedá koža mandlí je plná významných antioxidantov, bojujete konzumáciou mandlí aj s kožou proti oxidačnému stresu. Ten spôsobuje mnohé ochorenia, no najmä prispieva k zápalu, ktorý prispieva k zdravotným problémom ako je napríklad rakovina. Mandle ďalej chránia srdce, a to tak, že zvyšujú hladinu dobrého HDL cholesterolu v krvi a znižujú zlý LDL cholesterol, znižujú krvný tlak a podporujú funkciu ciev. Mandle ďalej prispievajú k zdravému tráveniu, pretože pôsobia ako prebiotiká.

Pozri aj: Si stále bez energie? Toto sú najčastejšie príčiny únavy!

nutričné hodnoty mandlí

Zdroj: Shutterstock®

Mandľová krása

Kombinácia vlákniny, tuku a bielkovín, na ktoré sú mandle veľmi bohaté, zaisťuje pocit naplnenia na dlhší čas. To znamená, že po nich tak rýchlo necítite hlad, čím ste na dobrej ceste k zhodeniu prebytočnej telesnej hmotnosti. Výskumy ukázali, že jesť mandle sa oplatí, aj keď chcete zvrátiť proces starnutia, pretože preukázateľne zjemňujú existujúce vrásky a linky na pleti. 

Ako desiata či v smoothie

Keď sa povie mandle, mnohí si hneď predstavia tie pražené na oleji s tonou soli. Nuž, tadeto však zdravá cesta nevedie. Mandle by ste mali ideálne konzumovať v surovom stave aj s kožou, ktorá je veľmi zdravá. Ak však surové mandle neobľubujete, môžete ich nasucho opražiť a jemne dochutiť koreninami, alebo ich opariť. Vtedy sú podstatne mäkšie. Mandle môžete konzumovať samé na desiatu, zaobstarať si však môžete aj kvalitné mandľové maslo bez sladidiel a príchutí, ktoré môžete aplikovať do svojich smoothie, do mlieka či natrieť na celozrnný chlebík. V neposlednom rade existuje aj zdravé mandľové mlieko, ktoré by ste však mali vyhľadať bez prísad.


    • Zdieľaj:
  • 65
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Mária Chromíková 05.05.20 21:12

MC
karma
111.00

Začala som konzumovať mandle v šupke.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Domácnosť

TOP ovocie a zelenina na gril: Ktoré druhy si ugrilovať už toto leto?

  • 64
  • 2
  • 17.07.2020
Zdravie

Kedy vzniká reumatická horúčka? Pozor na rôzne príznaky ochorenia!

  • 52
  • 0
  • 06.07.2020
Rozhovory

Rozhovor so zakladateľkou značky ENVY Therapy®: Na trh sa chystajú s novinkou, ktorú ocení väčšina žien

  • 120
  • 3
  • 29.10.2020
TOPlist