Kvalitný spánok bábätka? Základom je spánková hygiena

Kvalitný spánok bábätka? Základom je spánková hygiena

    • Zdieľaj:
  • 62
  • 4

Spánok dieťaťa je hotovou vedou. Nie každá mama má to šťastie, že jej dieťa sa po puse na dobrú noc otočí na druhý bok, zatvorí oči a bábätko prespí celú noc. Vo väčšine prípadov je príprava na spánok hotovým bojom, najmä večer.

Chcete, aby vaše bábätko zaspávalo ľahko a spánok bol kvalitný a čo najviac plynulý? Základom je nastavenie vhodnej spánkovej hygieny. Ide o spánkové rutiny, respektíve zvyky, ktoré signalizujú dieťaťu, že čoskoro pôjde spať. Ako nastaviť vhodné spánkové rutiny a na čo všetko je potrebné myslieť?

Odporúčame: Ako vybrať matrac pre dieťa? Zabezpeč mu ten najlepší spánok!

mama s bábätkom

Zdroj: Shutterstock®

Každé dieťa potrebuje režim

Na to, aby sme sa dočkali bezproblémového zaspávania je potrebný najmä režim. Ten je vhodné začať nastavovať už niekoľko mesiacov po narodení. Nastavenie denného režimu pomôže nielen dieťaťu, ale aj rodičom. Nie je potrebné striktne dodržiavať presný čas vstávania a jedenia, nie každý deň môže byť ,,ružový“. Stačí, ak sa budete držať orientačných časov ranného vstávania, určite si časy podávania prvých príkrmov, dĺžku bdenia a ukladanie do postele. Iba vďaka dobre nastavenému dennému režimu viete zabezpečiť, že ukladanie do postele sa stane príjemnou bodkou na záver dňa.

Priveľa denného spánku škodí

Denný spánok dokáže ovplyvniť ten nočný, a to najmä vtedy, keď to s dĺžkou denného spánku preženieme. Určite ste sa aspoň raz ocitli v situácii, kedy by ste najradšej spali, no vaše dieťa práve začína nočnú ,,párty“ a spať jednoducho nechce. Počet spánkov a ich dĺžka sa mení v závislosti od veku dieťatka. Je však vhodné aspoň približne odsledovať dĺžky jednotlivých spánkov.

spiace dieťa

Zdroj: Shutterstock®

Televízor nechajte vypnutý

Dieťa by sa malo pred samotným spánkom upokojiť a zbytočne nerozptylovať hučiacim televízorom, hlasnou hudbou či telefónom. Predvečerná spánková rutina môže začínať tlmeným svetlom a aktivitami, ktoré už dieťa zbytočne nerozbláznia, napríklad spoločné čítanie z knižky. Podľa štúdií by sme dieťa nemali vystavovať vplyvu svetiel z monitorov televízorov, počítačov či mobilov aspoň dve hodiny pred spaním.

Pozor na preúnavu

Niektorí rodičia ukladajú dieťa až vtedy, keď jednoducho ,,odkväcne“. Dieťa je však v tomto bode už preunavené a nie je výnimkou, že sa v noci budí častejšie. Optimálne riešenie je ukladať dieťa približne v rovnakom čase. Postupom času si na režim a čas spánku zvykne. Pri ukladaní do postele bude dieťa príjemne ospalé.

Neprehliadni: Čakáš bábätko? Nekupuj zbytočnosti – toto budeš naozaj potrebovať

spiaci chlapček

Zdroj: Shutterstock®

Vyhovujúce podmienky pre spánok

Nemenej dôležitým bodom je vytvoriť dieťaťu také podmienky, ktoré mu zabezpečia pokojný a zdravý spánok. Mnoho rodičov predspánkovú rutinu začína práve kúpeľom, ktorý dieťa upokojí a v istom slova zmysle aj unaví. V izbe, v ktorej sa dieťa na spánok ukladá, by sa malo cítiť príjemne a bezpečne. Dbajte na výber kvalitného detského matraca. Rovnako by sme mali dbať na nastavenie správnej teploty izby či jej vhodné zatemnenie. Niektoré deti majú problém zaspávať v absolútnej tme, iné to naopak uprednostňujú. Bojazlivým deťom pomôže zapnuté tlmené svetielko v izbe, ktoré ich môže pri zaspávaní či prebudení upokojiť.

Pozri aj: Čo spôsobuje spánok pri svetle? Je to hrozba nielen pre deti


    • Zdieľaj:
  • 62
  • 4
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

4 komentáre

Ľubica Šťastná 02.04.21 07:25

ĽŠ
karma
100.00

Nastavenie vhodnej spánkovej hygieny je naozaj základom.

  • 0
Odpovedať

Patrik Podmanický 02.04.21 15:43

PP
karma
88.00

Základom je zdravie dieťatka. Pokiaľ má ten malý drobec nejaký zdravotný problém, nevyspí sa ani on ani rodičia. Viem, čo hovorím.

  • 0
Odpovedať

Zdenka Sabanošová 06.04.21 12:57

ZS
karma
100.00

Môj syn bol hore každé dve hodiny bolo to únavné. Ani poobede veľa nenaspal. Bol hyperaktívny

  • 0
Odpovedať

JAN KOMADA 06.04.21 14:52

JK
karma
-1.00

Mám dcérku ktorá spinká od malinka dobre

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

TEST: Doplnok stravy pri strate vlasov D-LAB MASSE-CAPILLAIRE
Vlasová kozmetika

TEST: Doplnok stravy pri strate vlasov D-LAB MASSE-CAPILLAIRE

  • 77
  • 0
  • 24.02.2021
VIDEOTEST: Rozjasňujúce ampulky na redukciu pigmentových škvŕn od ENVY Therapy®
Pleťová kozmetika

VIDEOTEST: Rozjasňujúce ampulky na redukciu pigmentových škvŕn od ENVY Therapy®

  • 247
  • 9
  • 09.02.2021
TEST: Regeneračné sérum C+E TimeWise® od Mary Kay
Pleťová kozmetika

TEST: Regeneračné sérum C+E TimeWise® od Mary Kay

  • 1
  • 4
  • 10.04.2021
TOPlist