Ako správne posilniť imunitu otužovaním

Ako správne posilniť  imunitu otužovaním
  • 05.01.2017
  • Claire Clairmont

    • Zdieľaj:
  • 28
  • 6

Trávite väčšinu každej zimy kýchaním a smrkaním, pri predstave mrazu a vetra sa vám ježia vlasy ešte za oknom a neviete sa dočkať prvých lúčov jarného slniečka? Aby ste zimu prežili bez ležania v posteli, vyskúšajte otužovanie. Prospejete tým nielen svojmu zdraviu a celkovej kondícii, ale aj psychickej pohode. A ak predsa len ochoriete, choroba bude mať oveľa ľahší priebeh. A to už stojí za vyskúšanie, nemyslíte?

1. Začnite sprchou

A zo začiatku veľmi pomaly. Dôležitá je však pravidelnosť a sprchovanie ráno ešte pred raňajkami. Nastavte budík o pár minút skôr, aby ste neboli v časovej tiesni – psychická pohoda je tiež veľmi dôležitá.

Odborníci odporúčajú začať s vodou, teplou približne 40 stupňov, následne sa schladiť prúdom s teplotou 15 – 20 stupňov a vydržať asi 10 sekúnd. Dobu sprchovania studenou vodou postupne predlžujte, v zimnom období by mala trvať asi 3 minúty.

Odporúčame tiež: Ako počas zimy udržiavať imunitu

posilnenie imunity otužovaním

Zdroj: Shutterstock®

2. Dbajte na správny postup

Začnite od nôh a postupujte smerom hore. Hlavu vynechajte. Keď budete mať osprchované celé telo, pokračujte opäť teplou vodou. Teploty prestriedajte jeden až dvakrát a celý proces sprchovania zakončite studenou vodou.

Mimochodom, ak vydržíte pod prúdom studenej vody stáť 3 minúty, ste na najlepšej ceste k tomu, aby ste sa stali „ľadovým medveďom“.

Odporúčame tiež: Otužujte svoje telo - podporíte imunitu

šport a otužovanie

Zdroj: Shutterstock®

3. Ako ďalej?

Otužovanie v sprche je vhodné kombinovať so športovaním v prírode za každého počasia, spávaním pri otvorenom okne alebo pravidelným saunovaním. V každom prípade, sledujte svoj zdravotný stav, v prípade akýchkoľvek zdravotných problémov konzultujte vždy otužovanie s lekárom a najmä nenúťte sa robiť nič, čo cítite, že je nad vaše sily.

Odporúčame tiež: 4 znaky, že vaše telo potrebuje nutne detox


    • Zdieľaj:
  • 28
  • 6
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

6 komentárov

Iveta Moravčíková 05.01.17 12:10

IM
karma
100.00

na toto sa ja nedám ja mám rada teplo aj vodu mám rada taku teplejšiu, že je problém pomali do nej vojst

  • 2
Odpovedať

ivana pistovičová 05.01.17 13:26

IP
karma
81.00

suhlasim s Ivetou

  • 0
Odpovedať

Mária Terefenková 05.01.17 15:05

MT
karma
82.00

Imunitu by som potrebovala posilniť, ale nie takto.Bŕŕ. Obdivujem všetkých, ktorí to dokážu.

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 05.01.17 15:16

SK
karma
113.00

môj manžel toto praktizuje už pár rokov a je to na ňom vidieť, býva menej chorý

  • 0
Odpovedať

simona vician 06.01.17 13:57

SV
karma
100.00

snazim sa, aby aj moje deti otuzovali :)niekedy sa to da,niekedy nie :)

  • 0
Odpovedať

Mária Zámečníková 21.01.17 17:49

MZ
karma
-1.00

A hlavne psychický pokoj :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Reálne ženy na internete: Ako vyzerajú ženy na Instagrame a aká je realita?
Pre ženy

Reálne ženy na internete: Ako vyzerajú ženy na Instagrame a aká je realita?

  • 48
  • 7
  • 24.09.2020
10-minútové ranné cvičenie podľa MadFit: Prekvapí ťa svojimi účinkami!
Cvičenie

10-minútové ranné cvičenie podľa MadFit: Prekvapí ťa svojimi účinkami!

  • 110
  • 2
  • 04.12.2020
Ozdoby na stromček zo slaného cesta: Tak jednoduché a krásne!
Voľný čas

Ozdoby na stromček zo slaného cesta: Tak jednoduché a krásne!

  • 62
  • 10
  • 12.12.2020
TOPlist