Problémy so zaspávaním? Predspánková joga môže byť riešením

Problémy so zaspávaním? Predspánková joga môže byť riešením

  • 25
  • 5

Spánkové poruchy sú bohužiaľ pomerne bežným javom a trpia nimi desiatky miliónov ľudí po celom svete. Poruchy ako narkolepsia, insomnia či spánkové apnoe sú závažné diagnózy, z ktorých si neradno robiť žarty, pretože len kvalitný spánok vedie k dobrému fyzickému i psychickému zdraviu. Problémy so zaspávaním sú rovnako nepríjemné a môžu spôsobiť veľa zdravotných ťažkostí. Niekedy však netreba podľahnúť panike a oddať sa do rúk prvých liekov, ktoré vám zaspať síce pomôžu ihneď, no nejde o dlhodobé riešenie.

Predspánková joga

Mnohí ľudia sa pred spánkom nevedia dať do pokojového režimu, čo je pre kvalitný spánok takpovediac nevyhnutné. Žijeme totiž príliš rýchle a vedieme stresujúce životy, ktoré nám doslova nedajú spávať. Podľa odborníkov vám môže k zaspávaniu dopomôcť predspánková joga, ktorú by ste mali praktizovať pol hodiny pred tým, ako sa poberiete do postele. Ide o štyri jednoduché pozície, pri ktorých by ste mali dodržať jediné – kratšie nádychy a dlhšie výdychy a dych na štyri doby pre skutočne relaxujúci účinok.

Bude sa ti páčiť: Chudnutie podľa typu osobnosti: Zisti, ktorý si ty a schudneš

joga pred spánkom

Zdroj: Shutterstock®

Joga pozície na spánok

Poďme k samotným pozíciám, ktoré upokoja uponáhľanú myseľ a roztržitý nervový systém. Všetky štyri, aj s popisom ako na to, nájdete v našej galérii. Keď už techniku otestujete, dajte nám do komentára pod článkom vedieť, či práve na vás zabrala.

- 4 joga pozície na lepší spánok
1 z 4

Ananda Balasana

Pozícia Šťastné dieťa sa praktizuje v ľahu s nohami pokrčenými v kolenách. Pomocou rúk si držte vonkajšie oblasti chodidiel a pohľad smerujte na strop. Zhlboka dýchajte na 4 doby, pričom v pozícii zotrvajte aspoň minútu, ideálne až dve. Chrbát by mal byť mäkký a každým výdychom by mal byť na zemi väčšou plochou.

Inšpiruj sa: Ako odstrániť bolesť chrbta prostredníctvom jogy? Skús TOP 5 pozícií!


  • 25
  • 5
Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Martina Zahoranová 21.04.20 19:37

MZ
karma
110.00

so zaspávaním mám teda veľký problém ... a skúšala som už veru kadečo no jogu nie ... tak rada vyskúšam možno konečne niečo čo zaberie

  • 1
Odpovedať

Alena Čabáková 23.04.20 13:59

karma
-1.00

Skúste, alebo potom ešte stať sa mužom oni zaspia, že ani napočítať do 3 človek nestihne :))))) Ako to len robia?????

  • 0
Odpovedať

Mária Reibergerová 23.04.20 10:11

MR
karma
123.00

momentálne mám tiež problém zaspať, myslela som si, že cvičenie ako také nie je vhodné pred spaním ale joga mi teda nenapadla

  • 1
Odpovedať

Alena Čabáková 23.04.20 14:00

karma
-1.00

Určite skúste a mne ešte pomáha čítanie. Ale klasická kniha. Vypnúť sa z obrazoviek a ukludniť hlavu.... Toto sa doslova aktuálne odporúča aspoň na pól hodinku pre spánkom.

  • 0
Odpovedať

Mária Slováková 23.04.20 11:38

MS
karma
104.00

Problémy so spánkom mám aj ja.Mne teplý kúpeľ pred spaním a joga pomáhajú zaspať.

  • 1
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Cvičenie

TOP cviky na stehná: Efektívne cviky aj pre začiatočníkov

  • 72
  • 4
  • 26.04.2020
Domácnosť

Čistiť hrnce KEČUPOM?! Tieto netradičné tipy do kuchyne musíš skúsiť!

  • 64
  • 2
  • 13.05.2020
Voľný čas

Afrika z kufríka: Zábava pre deti od slovenských autoriek

  • 25
  • 1
  • 08.06.2020
TOPlist