Registrácia Prihlásenie

Vieš, čo je plyometria? Zaži návrat do detstva a riadnu makačku! ​

Pamätáte sa ešte na časy, kedy ste pobehovali po ihrisku, skákali cez prekážky či cez gumu a užívali si bezstarostné hopkanie? Nostalgia zrejme na seba nenechá dlho čakať, keď objavíte, čo je plyometria a aké cviky označujeme za plyometrické. Na konci tohto článku pochopíte, že plyometrický tréning vedie k lepšej kondičke, ale aj ku krajšej postave.

Tréning skoku ​

Predtým, než dostala plyometria svoj vznešený názov, sa tomuto druhu cvičenia hovorilo jednoducho "tréning skoku". Na skákaní je totiž celá táto metóda založená. Plyometrický tréning obsahuje mnoho skokov s pomôckami či bez nich, vo väčšej či menšej intenzite, pomalšie, ale aj rýchlejšie pohyby. Podstatou je, že dostávajú zabrať svalové vlákna, ktoré pri iných druhoch pomalších, menej dynamickejších tréningov jednoducho neprecvičíte. Výsledkom je prirodzený rozvoj svalstva, samozrejme aj kondície a ako už bolo spomenuté vyššie, aj lepší výzor.

Vyskúšaj: Správne čistenie zubov s telefónom v ruke? Takto získaš zdravý chrup!

ako sa cvičí plyometria

Zdroj: Shutterstock®

Dokonalé vybúrenie ​

Plyometria je tým pravým cvičením pre vás aj vtedy, ak občas potrebujete vyventilovať vnútorné napätie, inak povedané, ak vás niekto vytočí do nepríčetna. Plyometrické cviky sú totiž zároveň aj doslova výbušným tréningom. Všetky cviky sú založené na dynamike, rýchlosti, sile, ale v neposlednom rade aj na správnej technike. Na tú nikdy nezabúdajte a ak ju ešte nemáte, radšej začínajte s jednoduchšími, klasickými skokmi pod dohľadom skúseného trénera.

cvik plyometria

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj obrázku: www.giphy.com

Plyometrické cviky ​

Ktoré cviky možno považovať za plyometrické? V podstate sa sem zaraďujú všetky druhy skokov. Patria sem skoky na debnu, klasické skoky, skoky s nohami znožmo, skoky s nohami roznožmo, skoky cez prekážky, výskoky z podrepu, skoky s upažením rúk (jumping jacks) a tak ďalej. Plyometrické zostavy nájdete aj na Youtube, pričom sa medzi jednotlivými tréningami odporúča oddychovať aspoň 48 hodín, aby sa svaly mali čas regenerovať. Na cvičenie zvoľte vhodnú a pevnú obuv, pite veľa tekutín a pred tréningom aj po ňom si nezabudnite dať strečing.

skok na debnu

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj obrázku: www.giphy.com

- Anketa

MÁTE RADI DYNAMICKÝ TRÉNING?

Odpovedalo 8 ľudí  

Skákanie, behanie, čokoľvek dynamické milujem.
38%
Len mierne, občas si potrebujem aj vydýchnuť.
38%
Ani nie, som skôr joga typ.
25%

Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Ľubica Šťastná 26.09.18 06:53

ĽŠ
karma
115.00

Plyometria je skvelé cvičenie, ale naozaj treba začať s jednoduchšími cvikmi a dopriať svalom čas na regeneráciu.

  • 0
Odpovedať

Jana Mariaková 26.09.18 08:14

JM
karma
83.00

Skvelý nápad zamerať cvičenie na skákanie, ale určite sa treba venovat aj ostatním partiám tela, nie len nohám. ;)

  • 0
Odpovedať

Marie Gutmannová 26.09.18 11:58

MG
karma
95.00

S týmto názvom som sa ešte nestretla. Priznávam, že mám teraz už radšej turistiku, bicykel a keď sa dá plávanie a lyžovanie.

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 26.09.18 18:23

JK
karma
112.00

Mám rada no vekom už tak nestíham musím troška pomalšie

  • 0
Odpovedať

Mária Maxianová 26.09.18 19:00

MM
karma
100.00

riadna makačka, ale už nie pre mňa, odniesli by si to bedrá i kolená

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Návod, ako vyčistiť zanesené šperky: Toto ocení každá žena!
Pre ženy

Návod, ako vyčistiť zanesené šperky: Toto ocení každá žena!

  • 38
  • 8
  • 24.08.2019
Užitočné tipy na pranie džínsov: Skontroluj, či to takto robíš aj ty!
Domácnosť

Užitočné tipy na pranie džínsov: Skontroluj, či to takto robíš aj ty!

  • 105
  • 1
  • 09.09.2019
Počula si už o poldennom pôste? Spoznaj výhody intermittent fasting!
Ako schudnúť

Počula si už o poldennom pôste? Spoznaj výhody intermittent fasting!

  • 122
  • 4
  • 25.05.2019
TOPlist