Registrácia Prihlásenie

Ženský pohľad na Renault Kadjar – prvé dobrodružstvá


Je to už viac ako mesiac, čo aj mne začalo dobrodružstvo s Kadjarom. No a musím povedať, že som sa naň naozaj viac ako tešila. Tohto krásavca sme dostali do redakcie na dlhodobý test. A z toho sa teším ešte viac, nakoľko mám dosť času poriadne ho otestovať, či už ako zaneprázdnená pracujúca žena, mamička 1,5-ročnej dcérky na materskej alebo cestovateľka, ktorá rada objavuje nové miesta. No nedivte sa, je to úplne normálne, lebo my ženy žijeme niekoľko životov naraz a niekedy ani samy netušíme, ako to zvládame. Aj preto sa tešíme každému jednému pomocníkovi. A tým mojím a naozaj veľkým sa stal Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens. Ide o skoro úplne najvyššiu možnú výbavu, čo mi umožní otestovať naozaj takmer všetko, čo tento dobrodruh ponúka.

Je pastvou pre oči

No a čím iným začať ako prvým pohľadom. Aj keď som sa tešila na červenú či modrú farbu karosérie, čierna ma milo prekvapila. Aj v tejto farbe pôsobí stále dobrodružne, no pre mňa zároveň aj elegantne a bezpečne, ako taký spoľahlivý osobný bodyguard na kolesách. Má veľmi výraznú chrómovú prednú masku a krásne prepracované predné Full LED svetlá. No a keďže aj tohto môjho obuli do krásnych 19'' palcových diskov z ľahkej zliatiny, ktoré sa mi veľmi páčia, pôsobia na aute ako čerešnička na torte. Veď čo si budeme hovoriť, na kvalitnej a krásnej obuvi vždy záleží :). A keďže sa už za ním otočila nejedna hlava, môžem povedať, že ani zozadu ma nesklamal. Veď zadné svetlá a taktiež spracovanie výfukov sa dizajnérom rovnako vydarilo.

Pozri aj: Toto sú tie najzbytočnejšie funkcie auta! Uhádneš, ktoré sú to?

renault kadjar

Zdroj: Shutterstock®

interiér Renault Kadjar

Zdroj: Shutterstock®

Pohodlnosť na prvom mieste

No ešte viac ma potešilo, keď som si doň mohla sadnúť. Vďaka manželovi som mala možnosť sedieť aj v Kadjari pred aktuálnou modernizáciou, keďže ho mali v redakcii Topspeedu na test. A musím povedať, že sa s interiérom naozaj pohrali. Nové čalúnenie a chrómové detaily krásne spracovali. Celá palubná doska má čisté línie. V strede palubnej dosky je zabudovaná dotyková 7" obrazovka multimediálneho a navigačného systému R-LINK 2. Volant mi jednoducho sadol do oboch rúk ako uliaty, skrátka – radosť šoférovať. O to viac, keď sa po usadení necítim ako doma na stoličke v jedálni, ale naozaj ako na pohodlnej sedačke auta, z ktorej viem auto skutočne aj cítiť. Aj vďaka tomuto verím, že zvládne aj náročnejšie terény, čo ale zatiaľ nemôžem posúdiť na 100  %. A keďže som už mala možnosť byť jazdcom, spolujazdcom a aj pasažierom vzadu, môžem len potvrdiť, že je pohodlný, a to aj na dlhé cestovanie úplne komplexne. A oceňujem aj väčšie držiaky nápojov vpredu, výduchy klimatizácie a vstupy USB vzadu. No a, samozrejme, nielen ja, ale tiež spolu s našou malou Luckou sme si zamilovali panoramatickú strechu. Veď úprimne, kto aj nie? A to hlavné nakoniec, čo sa interiéru Kadjara týka, tak áno, je naozaj priestranný a čo je fantastické, je aj veľmi variabilný.

vnútro Renault Kadjar

Zdroj: Shutterstock®

Na bezpečnosti záleží

Ako ďalšiu by som chcela spomenúť práve bezpečnosť. Dennodenne vidíme, že nehôd na cestách nám skôr pribúda a aj preto oceňujeme každý jeden bezpečnostný prvok naviac, ktorý výrobca do auta zakomponuje. A aj tu toho máme neúrekom, veď posúďte: čelný airbag na strane vodiča a spolujazdca (s možnosťou deaktivácie airbagu spolujazdca), bočné airbagy chrániace hlavu a hrudník na strane vodiča aj spolujazdca, hlavové airbagy v prvom a druhom rade. Ďalej je súčasťou systém varovania pred opustením jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém rozpoznávania dopravných značiek s varovaním o prekročení povolenej rýchlosti jazdy, predné a zadné parkovacie senzory, špecifická predná a zadná ochrana spodku vozidla, asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly tlaku v pneumatikách. Takže áno, v tomto aute mám naozaj pocit bezpečia, čo je pre mňa naozaj dôležitým atribútom.

No a okrem pocitu bezpečia mám v Kadjare aj mnou požadovaný pocit komfortu. Nielen z celkovej jazdy, čo pri stave našich ciest je skôr zázrak aj pri tých najpohodlnejších autách, ale aj celkovo z interiéru a použitých materiálov. No a hlavne aj malých detailov, ako sú panoramatická strecha, dvojfázová automatická klíma s výduchmi aj pre zadné sedadlá, 7" dotyková obrazovka multimediálneho a navigačného systému, veľké množstvo odkladacích priestorov, 2 vstupy USB pre zadné sedadlá a mnoho ďalšieho.

Neprehliadni: Ako jazdiť na kruhových objazdoch s dvoma pruhmi? Je to jednoduché!

bezpečnostné prvky Renaultu Kadjar

Zdroj: Shutterstock®

A ako sa vraví, na dobré sa rýchlo zvyká, a tak som si aj na Kadjar zvykla naozaj po pár dňoch.  Veď napokon veľmi dobre reaguje na riadenie, výborne sedí na ceste a viem s ním naozaj aj pekne zrýchliť či krízovo zabrzdiť. Dostala som model s automatickou prevodovkou. Tomu som sa ešte kedysi dávno veľmi bránila a na manuál som nedala dopustiť. Ale ako som objavila „čaro“ bratislavských zápch, tak bez automatu ani na krok.  A aj keď ja už parkovanie dávno neriešim, poteším tie z vás, čo z neho majú stále veľký rešpekt a pri SUV-čkach obzvlášť. Ako inak, povedzme si pravdu, že parkovacie miesta nikto pre ne nezväčšil a ani nezväčší. No s Kadjarom sa mi parkuje naozaj veľmi dobre. Z miesta vodiča máte výborný prehľad. Spätné vonkajšie aj vnútorné zrkadlá sú naozaj dostačujúce, no a to ani nehovorím o prednom a zadnom parkovacom asistentovi a, samozrejme, aj kamere. Takže parkovanie s Kadjarom je, milé dámy, naozaj hračka.

Samozrejme, ja sa teraz teším na ďalšie kilometre a nové zážitky s týmto cestným dobrodruhom. A s radosťou sa s vami podelím o všetky konkrétne plusy a mínusy, ktoré odhalím v pokračovaniach tohto článku. Prvé bude z pohľadu mňa ako vyťaženej pracujúcej ženy, ktorá toho musí dennodenne naozaj veľa stíhať. A čo si budeme hovoriť, bez auta by to jednoducho nešlo. Veď občas vie poslúžiť aj ako kancelária na kolesách. Nechajte sa prekvapiť.

- Galéria
1 z 28

Zdroj: Shutterstock®


Návrat hore
Autor článku

4 komentáre

Ľubica Šťastná 22.05.19 21:39

ĽŠ
karma
116.00

Už len na pohľad lákavé autíčko.

  • 1
Odpovedať

Alena Čabáková 23.05.19 10:35

karma
-1.00

Veru je a aj som si na neho už aj viac ako zvykla a s radosťou nastupujem na každú novú jazdu :ň

  • 1
Odpovedať

Mária Chromíková 27.05.19 17:17

MC
karma
117.00

pekné SUV a s automat.prevodovkou pohodlné .

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 12.07.19 23:41

JK
karma
112.00

Hneď by som ho brala

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

RECEPT: Jednoduché a rýchle broskyňové taštičky z lístkového cesta
Dezerty

RECEPT: Jednoduché a rýchle broskyňové taštičky z lístkového cesta

  • 45
  • 4
  • 18.08.2019
Recept: Nepečený vegan čerešňový dezert s kešu orieškami
Pre štíhlu líniu

Recept: Nepečený vegan čerešňový dezert s kešu orieškami

  • 79
  • 4
  • 22.06.2019
RECEPT: Kokosové karí s batatmi a cícerom – toto si okamžite zamiluješ!
Pre štíhlu líniu

RECEPT: Kokosové karí s batatmi a cícerom – toto si okamžite zamiluješ!

  • 43
  • 3
  • 03.07.2019
TOPlist