Sila meditácie očarí aj vás. Ako na ňu?

Sila meditácie očarí aj vás. Ako na ňu?

    • Zdieľaj:
  • 0

Uponáhľaný kolotoč – to je trend 21. storočia. Nemali by sme však zabúdať na fakt, že z času na čas každý človek potrebuje pokoj a ticho. Pravidelné meditácie nám do života vnesú pokoj, uvoľnenosť a sústredenosť. Môžeme teda začať.

Čo je meditácia?

Meditácia je v podstate technika, pri ktorej sústredíte svoju pozornosť na konkrétny objekt. Základom sú dychové cvičenia a ovládnutie svojho podvedomia. Neexistuje len jedna forma meditácie. Môžete meditovať samé doma, v prírode alebo v spoločnosti ostatných ľudí. Ako, kde a kedy budete meditovať, záleží len čisto na vás.

Odporúčame: Čo s bohatou úrodou? Zisti, ako skladovať bylinky správne!

meditácia

Zdroj: Shutterstock®

Odkiaľ pochádza meditácia?

Mnohé viery, ako sú budhizmus, islam, hinduizmus, judaizmus, dokonca aj kresťanstvo, majú prvky meditácie. Meditácii však nemožno pripísať ani jedno z týchto náboženstiev. Rovnako neexistuje ani kultúra, ktorá meditáciu vymyslela. Jediné, čo vieme určiť, je obdobie, kedy vznikla. Jej počiatky siahajú až 5 000 rokov pred naším letopočtom.

Výhody meditovania

Vďaka meditácii sa môžete naučiť utíšiť svoju myseľ a zmeniť svoje vzorce myslenia. Svoje negatívne myslenie môžete jednoducho premeniť na pozitívne myšlienky. Meditácia vnesie do života aj iné techniky, ktoré dokážete využiť vo svoj prospech. Zlepšenie trpezlivosti a koncentrácie, vyššie sebavedomie. Ak trpíte úzkosťami a depresiami rôzneho druhu, skúste sa naučiť meditovať za pomoci nejakého odborníka.

ako meditovať

Zdroj: Shutterstock®

Ako na to?

Krok č. 1
Nájdite si miesto, kde budete mať pokoj a nebudete nikým rušený. Môžete ležať na posteli alebo sedieť v pohodlnom kresle.

Krok č. 2
Zavrite oči a pomaly začnite vnímať, ako dýchate. Venujte pozornosť tomu, ako sa vaše brucho pohybuje smerom nahor a nadol.

Krok č. 3
Teraz presuňte svoju pozornosť na všetky časti svojho tela. Začnite pri nohách. Najprv chodidlá. Postupne prejdite na lýtka, kolená, stehná. Ďalej uvoľňujte brucho, hrudník, ramená, ruky, krk a hlavu.

Na meditáciu by sme si mali nájsť čas každý deň. Postačí len 20 minút a všetko dobré príde samo.

Odporúčame: Ako pestovať Aloe vera? Zisti, ako sa starať o tento liečivý sukulent


    • Zdieľaj:
  • 0
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

VIDEOTEST: Nový rad NIVEA Hydra Skin Effect s kyselinou hyalurónovou
Pleťová kozmetika

VIDEOTEST: Nový rad NIVEA Hydra Skin Effect s kyselinou hyalurónovou

  • 2
  • 15.04.2021
TEST: Cukrové peelingy na tvár a pery od Dermacolu
Pleťová kozmetika

TEST: Cukrové peelingy na tvár a pery od Dermacolu

  • 5
  • 17.06.2021
TEST: Ružová ílová maska a silikónový aplikátor od Mary Kay
Pleťová kozmetika

TEST: Ružová ílová maska a silikónový aplikátor od Mary Kay

  • 2
  • 06.07.2021
TOPlist