Správne držanie tela – skúste cvik, ktorým ho dosiahnete

Správne držanie tela – skúste cvik, ktorým ho dosiahnete

  • 23
  • 9

Bolesť chrbta a zlé držanie tela je jednou z najčastejších príčin, s ktorými ľudia prichádzajú k lekárovi. Ak máte sedavé zamestnanie, tak o tejto nepríjemnej bolesti viete svoje. Vedeli ste, že práve bolesť chrbta patrí medzi jednu z príčin invalidity ľudí po celom svete? Určite ste už takúto bolesť zažili – vtedy je najjednoduchšie siahnuť po analgetikách buď vo forme tabletiek alebo rôznych krémov.

Našťastie môžete prijať opatrenia, vďaka ktorým si už nebudete sťažovať na bolesť chrbta. Nepotrebujete k tomu ani chirurga alebo chiropraktika a vyhnete sa tiež akýmkoľvek analgetikám. Vyskúšajte túto jednoduchú domácu liečbu v podobe jogy. Týmto jediným cvikom si zlepšíte držanie tela a uľavíte od bolesti chrbta.

Odporúčame: 15 minút chôdze denne spraví s vaším telom hotové zázraky

Salabhasana – kobylková jogová póza

Toto cvičenie posilňuje a zvyšuje flexibilitu v celej zadnej časti tela vrátane chrbtice, nôh, zadku a rovnako aj svalov v hornej časti trupu. Práve spevnením hornej časti trupu sa vám zlepší držanie tela a tiež tak prispejete k zmierneniu stresu a únavy. Okrem toho si tiež spevníte brušné svaly a zlepšíte dýchanie. Keďže východisková poloha pri tomto cviku je ležanie na bruchu, tak tým si vytvárate tlak na brucho, ktorý stimuluje brušné orgány – čo môže zmierniť vaše zažívacie ťažkosti, nadúvanie a zlepšiť trávenie.

Odporúčame prečítať: Tieto ranné rituály zabezpečia, že budete mať super deň

Salabhasana – krok za krokom

  1. Prestrite si podložku na zem (ak nemáte, tak použite uterák). Ľahnite si na brucho s rukami po stranách vášho trupu a dlaňami nahor. Brada sa vám dotýka podložky. Spevnite zadok a stehná.
  2. Vydýchnite a spolu s nádychom zdvihnite hlavu, hornú časť trupu a nohy od podlahy. Ťažisko vašej váhy tak prenesiete na brucho a panvu.
  3. Teraz prišli na rad aj ruky. Tie zdvihnite z podlahy tak, aby s ňou boli rovnobežné a zatlačte ich smerom k chrbtu.
  4. Hľaďte dopredu mierne nahor, avšak dávajte si pozor, aby ste mali zdvihnutú aj bradu.
  5. Vydržte v tejto polohe po dobu minimálne 30 sekúnd, a potom sa uvoľnite. Celý cvik opakujte 1 alebo viackrát – v závislosti od toho, ako sa cítite a ako sa vám to páči.

Odporúčame prečítať: Chudnutie: Jeden kúsok ma nezabije, a potom si dám ďalší a ďalší


  • 23
  • 9
Návrat hore
Autor článku

9 komentárov

Daniela Bieliková 19.04.17 06:14

DB
karma
134.00

Tak toto cvičenie musím vyskúšať...

  • 0
Odpovedať

Soňa Kelemenová 19.04.17 07:28

SK
karma
86.00

keďže na jogu chodím poznám tento cvik...... cvičíme ho za hodinu aj viac krát... odporúčam... u mna JOGA TOP cvičenie

  • 2
Odpovedať

Pavlína Vaksmundská 19.04.17 15:42

PV
karma
94.00

Super.. Vdaka za radu.. Môj chrbát , dúfam už nebude bolieť..!!

  • 1
Odpovedať

Ľubica Šťastná 19.04.17 17:43

ĽŠ
karma
111.00

Skvelé, idem na to, ďakujem!

  • 1
Odpovedať

Andrejka Smutňáková 19.04.17 17:57

AS
karma
100.00

vyskúšam

  • 0
Odpovedať

Nikola Benková 19.04.17 19:05

NB
karma
-1.00

super clanok , od dnes budem cvicit pretoze s tym mam naozaj problem :)

  • 1
Odpovedať

Juliana Šurkovská 19.04.17 19:47

karma
-1.00

zaujímavý a poučný článok:)

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 19.04.17 20:21

SK
karma
119.00

super cviky, môžem potvrdiť

  • 0
Odpovedať

Ľubica Šťastná 18.05.17 21:35

ĽŠ
karma
111.00

Super, ďakujem a s radosťou posuniem i ďalej. :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Vlasy

VIDEOnávod na rýchle drdoly do práce, do školy i na doma: Sú také jednoduché, že ich spravíš za pár sekúnd!

  • 174
  • 6
  • 01.09.2020
Vyrob si sama

Celotelová domáca maska z ovocia nabitá vitamínmi: To chceš vyskúšať!

  • 112
  • 5
  • 29.07.2020
Tvár

TOP opaľovacie prípravky s SPF 30: Skvelá ochrana pred spálením

  • 37
  • 0
  • 26.06.2020
TOPlist