Ovsené vločky - Dôvody, prečo sú jednotkou ranného menu

Ovsené vločky - Dôvody, prečo sú jednotkou ranného menu
  • 05.06.2017
  • Monika Šomšáková

    • Zdieľaj:
  • 9

K tomu, aby sme získali z raňajok maximálne výhody, mali by disponovať správnym zložením. Dnes sa budeme venovať dlhoročne známej surovine. Ovsené vločky - niekto ich má v obľube, iní im nevedia prísť na chuť. My vám však povieme, aké výhody vám prináša konzumácia ovsených vločiek a aké je dôležité zaradiť ich do svojho ranného menu. Začnite raňajkovať a začnite to hneď zdravým spôsobom spolu s ovsenými vločkami!

Výhody konzumácie ovsených vločiek

  • Pravidelná konzumácia ovsených vločiek pozitívne ovplyvňuje hladinu cholesterolu v krvi prostredníctvom omega-3 nenasýtených mastných kyselín. Omega-3 esenciálne kyseliny pomáhajú odstrániť menštruačné bolesti a sú pomocníkom pri pestovaní krásnej a zdravej pleti.
  • Vysoký obsah rozpustnej i nerozpustnej vlákniny robí z ovsených vločiek jedlo, ktoré dokáže zasýtiť na dlhšiu dobu. Konzumáciou vločiek na raňajky sa vyhnete dopoludňajšiemu maškrteniu sladkostí.
  • Ovsené vločky taktiež obsahujú vitamín K, ktorý je nevyhnutný pre správnu krvnú zrážanlivosť.
  • Ovsené vločky obsahujú ďalšie živiny ako sú fosfor, draslík, vápnik, železo, zinok.

Bude vás zaujímať: Náhly pocit hladu? Jedlá, po ktorých budete ešte viac hladní!

výhody ovsených vločiek

Zdroj: Shutterstock®

  • Ovsené vločky sa označujú aj ako prevencia proti rakovine. Pravidelnou konzumáciou vločiek dodávate organizmu vlákninu a živiny, ktoré bojujú proti tomuto ochoreniu.
  • Beta-glukán nachádzajúci sa v ovsených vločkách pomáha posilniť krvné bunky, ktoré bojujú proti infekcii.
  • Ďalšou výhodou ovsených vločiek je ich rýchla príprava. Pripravíte si dokonalé raňajky s bohatým množstvom živín – vlákninou, bielkovinami, komplexnými sacharidmi, zdravými tukmi, vitamínmi a minerálmi.

Bude vás zaujímať: Naštartujte svoj deň s ovsenými kašami Goji, Açaí a Rakytník

ovsené vločky zdroj živín

Zdroj: Shutterstock®

Nutričné hodnoty na 100 g ovsených vločiek

KJ - 1490   

Kcal - 363,4   

Bielkoviny - 15 g   

Sacharidy – 60 g   

Tuk - 6,5 g   

Vláknina – 10 g

Bude vás zaujímať: 2 rýchle recepty na sladké kaše pre zdravé trávenie

nutričné hodnoty ovsených vločiek

Zdroj: Shutterstock®

Inšpirácia z ovsených vločiek

Lievance z ovsených vločiek

Suroviny

  • 2 dl ovsených vločiek
  • 1,5 dl nízkotučného mlieka
  • 1 vajíčko
  • 1 lyžica medu

Vločky zalejeme mliekom a necháme ich 20 minút odstáť, aby napučali. Potom do zmesi pridáme vajíčko a med a mixérom poriadne vymiešame. Dostaneme stredne husté cesto. Z neho si upečieme lievančeky na olivovom oleji. Dochutenie je na vás. Môžete použiť javorový sirup, ovocie, med alebo aj chia semiačka. Dobrú chuť!

Bude vás zaujímať: Inšpirujte sa 3 chutnými raňajkami z ovsených vločiek


    • Zdieľaj:
  • 9
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

9 komentárov

Daniela Bieliková 05.06.17 10:57

DB
karma
102.00

Ovsené vločky milujem, robím si z nich kaše, müsli ,používam ich aj do koláčov a smoothie...

  • 1
Odpovedať

Jana Uhrová 05.06.17 17:53

JU
karma
103.00

vločky si zvyknem dať niekedy na raňajky alebo aj mimo nich, sú dobré v mnohých variantoch..

  • 0
Odpovedať

Janko Žilinčan 05.06.17 20:30

karma
85.00

Niet štamperlík domácej 20 ročnej slivovičky, dobrú uvarenú klobásku, chren, horčicu a 2 kúsky čerstvého chlebíka tak 2 cm hrubého.

  • 3
Odpovedať

Milka Damašková 05.06.17 22:07

MD
karma
121.00

Zatiaľ som im veľmi neprišla na chuť, ale je pravda, že som ich pri varení a pečení nepoužívala. Možno treba skúsiť nejaký fajn recept a objaviť nepoznané :)

  • 0
Odpovedať

Martina Styková 11.07.17 14:04

MS
karma
-1.00

Ovsené vločky milujeme celá rodina a používam ich aj na zahustenie polievok.

  • 0
Odpovedať

Monika Červinková 09.08.17 21:25

karma
87.00

Mňam mňam a ešte raz mňam... číslo jeden v mojom jedálničku :)

  • 0
Odpovedať

Marta Bujdošová 16.08.17 13:41

MB
karma
97.00

využívam ich receptoch, ale aj na raňajky si dávame, len treba pri nich prijať aj dostatok tekutín

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 24.08.17 22:49

JK
karma
100.00

Skvelý darček mám rada ovenē vločky z mliekom či jogurtom

  • 0
Odpovedať

Kristína Sekeráková 26.05.20 15:12

KS
karma
133.00

Ovsené vločky ma vždy dokonale zasýtia :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Seboroická keratóza kože: U koho sa vyskytuje a prečo vzniká?
Zdravie

Seboroická keratóza kože: U koho sa vyskytuje a prečo vzniká?

  • 1
  • 08.09.2021
Ako škodí fajčenie v tehotenstve? Takéto môže mať následky!
Zdravie

Ako škodí fajčenie v tehotenstve? Takéto môže mať následky!

  • 1
  • 13.10.2021
Zátopek zažil opäť veľký úspech –   na Medzinárodnom filmovom festivale Karlove Vary
Voľný čas

Zátopek zažil opäť veľký úspech – na Medzinárodnom filmovom festivale Karlove Vary

  • 1
  • 24.08.2021
TOPlist