Dula Lucia Vančo: Cvičenie v tehotenstve – áno či nie?!

Dula Lucia Vančo: Cvičenie v tehotenstve – áno či nie?!

    • Zdieľaj:
  • 63
  • 1

Okrem zdravej stravy, na ktorú by žena mala počas tehotenstva klásť veľký dôraz, by nemala zabúdať ani na dostatočný pohyb. Dlhšie prechádzky na čerstvom vzduchu sú viac než vítané a môžeme povedať, že takmer i nevyhnutné. Pomôžu udržiavať telo v kondícii. K tomu však žena môže pridať aj nejaké klasické či priamo tehotenské cvičenia. Nejednu ženu však v súvislosti so športom a cvičením v tehotenstve prepadnú obavy. Pravdou však je, že pokiaľ tehotenstvo prebieha bezproblémovo a nie sú známe nejaké riziká či komplikácie, primeraná fyzická aktivita je skutočne potrebná. 

Kvôli obavám, ale aj nadmernej únave či nevoľnostiam, je však možné s pravidelným cvičením počkať, až kým prejde najrizikovejší prvý trimester tehotenstva. Na pohyb by sa však nemalo zabúdať. Vhodné sú hlavne rozličné druhy aeróbnych cvičení, napríklad aj beh či plávanie. Medzi nastávajúcimi mamičkami sú obľúbené aj joga a pilates. My vám dnes prinášame rozhovor s dulou aj laktačnou poradkyňou Luckou Vančo, ktorý je zameraný práve na problematiku cvičenia v tehotenstve. Položili sme mnoho otázok a pevne veríme, že vy vo videu nájdete množstvo odpovedí a dôležitých informácií!

Pozri aj: Dula Lucia Vančo: Ako prebieha druhý trimester tehotenstva?

Prečo nezabúdať na pohyb aj počas tehotenstva?

Ako sme už načrtli v úvode, žena by počas prirodzene prebiehajúceho tehotenstva nemala zabúdať na primeranú fyzickú aktivitu. Ak pred tehotenstvom necvičila, je ideálny čas na to, aby s tým začala. Pri cvičení počas tehotenstva je pritom veľmi dôležité dýchanie a vnímanie každého nádychu a výdychu. Ideálne je posilňovať chrbát, ruky či nohy. Vďaka pravidelnej aktivite si žena udržuje kondíciu aj pevné svalstvo a i pôrod môže vďaka tomu zvládnuť oveľa lepšie.

Okrem toho primeraná fyzická aktivita vždy nabije človeka energiou, ktorú i nastávajúca mamička bezpochyby potrebuje. Pohyb má navyše množstvo ďalších pozitívnych účinkov na telo. Môže pomôcť potláčať stres aj zlepšovať spánok. Cvičenie je pritom vhodné od prvého až po posledný deň tehotenstva. Samozrejme, vždy závisí na zdravotnom stave nastávajúcej mamičky a na tom, ako sa cíti. Viac dôležitých informácií sa už dozviete vo videu, v ktorom vám Lucka Vančo, ktorá sa okrem iného venuje aj pilatesu pre tehotné, prezradí o cvičení v tehotenstve všetko podstatné!

Pozri aj: Dula Lucia Vančo: Ako zvládnuť tretí trimester tehotenstva?


    • Zdieľaj:
  • 63
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Ľubica Šťastná 20.02.20 06:36

ĽŠ
karma
123.00

Skvelý rozhovor, ďakujem!

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Bezmäsité jedlá

Tri rýchle recepty z baklažánu: Tieto delikatesy si nenechaj ujsť!

  • 102
  • 7
  • 29.08.2020
Bezmäsité jedlá

Kysnuté pečené buchty ako od babičky: S lakvárom, orechami i čokoládou

  • 111
  • 6
  • 14.09.2020
Bezmäsité jedlá

Recept na cuketové muffiny: Lepšie si určite nejedla!

  • 79
  • 7
  • 27.07.2020
TOPlist