Registrácia Prihlásenie

7 skvelých dôvodov, prečo začať plávať: Fascinujúce, čo takýto pohyb dokáže


Plávanie sa nám tak trochu spája hlavne s letným obdobím, ktoré je práve v plnom prúde. Kto by sa nerád máčal v bazéne, obľúbenom jazere či niekde v mori s tou najkrajšou modrou farbou? A vedeli ste o tom, že táto pohybová aktivita má veľký prínos pre naše zdravie? Avšak, reč je v prvom rade o pravidelnom a systematickom plávaní, napríklad na plavárni, ktorému sa človek venuje nielen v lete. Spomenúť môžeme, že tento šport má okrem iného blahodarný vplyv na naše pľúca, srdce aj opornú a pohybovú sústavu človeka. V nasledujúcom článku sa pozrieme na to, prečo sa rozhodne oplatí začať plávať!

Je vhodné pre všetkých

Prvou obrovskou výhodou plávania je, že je vhodné prakticky pre každého. Pohyb je pre naše telo veľmi dôležitý a práve plávanie predstavuje veľmi šetrnú pohybovú aktivitu, ktorej sa môžu venovať deti, dospelí aj starší jedinci. Takáto forma cvičenia nie je pre naše telo nadmernou záťažou. Plávanie je vhodné pre ľudí, ktorých trápia bolesti kĺbov či chrbta, tehotné ženy, astmatikov aj osoby s veľkou nadváhou. Tento šport je možné do svojho života zaradiť aj počas rekonvalescencie po rôznych úrazoch.

Odporúčame: Najlepší liek na bolesť aj vypadávanie vlasov: Toto je zaručená pecka

bolesť chrbta

Zdroj: Shutterstock®

Ozdravuje pohybový aparát

Ako sme spomenuli vyššie, plávanie nie je zaťažujúce, má pozitívny vplyv na pohybový aparát človeka a je šetrné ku kostiam aj kĺbom. Podporuje správne držanie tela, posilňuje i regeneruje naše svalstvo a zlepšuje ohybnosť. V mnohých prípadoch dokonca dokáže zmierniť alebo odstrániť nepríjemné bolesti chrbta. Ak vediete sedavý spôsob života, pretože máte napríklad sedavé zamestnanie alebo vás trápia bolesti pohybového aparátu, neváhajte si ísť pravidelne zaplávať. 

Zlepšuje kondíciu

Obliecť plavky a natiahnuť plaveckú čiapku by ste si mali i v prípade, že chcete zlepšiť svoju kondičku. Plávanie je totiž na to úplne ideálne. Stačí si ísť zaplávať dvakrát týždenne a čoskoro pocítite zmenu. S lepšou kondíciou budete ľahšie zvládať aktivity každodenného života, prípadne aj iné športy, ktorým sa venujete. Skvelá je napríklad kombinácia plávania a behu.

zdravie pľúc

Zdroj: Shutterstock®

Posilňuje pľúca

Plávanie má blahodarný vplyv nielen na opornú a pohybovú sústavu, ale aj respiračný systém človeka. Pravidelný plavci majú oveľa lepšiu vitálnu kapacitu pľúc. Tu však je jedno veľká ale! Aby ste si vďaka tejto pohybovej aktivite posilnili svoje pľúca, je v prvom rade nevyhnutné plávať správne a počas plávania vydychovať do vody. Pri správnom plávaní s hlavou pod vodou dokáže telo efektívnejšie využívať kyslík. Pri plávaní s hlavou nad hladinou svoje pľúca nielen neposilníte, ale dokonca škodíte svojej krčnej chrbtici, presiľujete si ramená a rýchlejšie sa unavíte.

Skrášľuje postavu

Plávanie je ďalej skvelou pohybovou aktivitou, vďaka ktorej môžete odstrániť nejaké tie chybičky krásy na svojej postave. Pri tejto pohybovej aktivite totižto vaše telo spaľuje veľké množstvo kalórií. Ak sa potrebujete zbaviť nejakých nadbytočných kíl, určite neváhajte zdravú stravu skombinovať aj s pravidelným plávaním. Posilnené a vytvarované svaly taktiež prispievajú ku krajšej postave. 

eliminacia-stresu

Zdroj: Shutterstock®

Upokojuje a eliminuje stres

Plávanie má pozitívny vplyv nielen na naše telo, ale aj myseľ. Ak práve prežívate stresové obdobie, cítite neustále napätie a mysľou vám nepretržite pobehujú rozličné myšlienky, neváhajte sa vybrať na plaváreň. Plávanie je totižto skvelým útočiskom pred takýmto každodenným zhonom, ktorému musíme dennodenne čeliť. Aj pri plávaní dochádza k vylučovaniu endorfínov, ktoré nám dopomôžu k lepšej nálade. Po hodinke v bazéne bude vaše telo uvoľnené a myseľ čistá a pripravená odolávať škodlivému stresu. 

Omladzuje telo

Aby sme udržali svoje telo v dobrom stave počas celého života, nevyhnutná je zdravá strava a aktívny životný štýl. A práve plávanie je skvelou aktivitou, ktorá vám pri udržiavaní si mladistvého tela pomôže. Pravidelní plavci sú totiž podľa mnohých štúdií biologicky jednoducho mladší ako je ich skutočný vek. Plávanie navyše pozitívne ovplyvňuje aj zdravie a dobrú funkciu nervového či kardiovaskulárneho systému. 

Pozri aj: Ako sa chrániť pred kliešťami a chorobami z nich? Toto je najúčinnejšie riešenie!


Návrat hore
Autor článku

8 komentárov

Ľubica Šťastná 18.07.19 06:31

ĽŠ
karma
109.00

Plávanie má naozaj veľa benefitov.

  • 0
Odpovedať

Marianna Rajniaková 18.07.19 14:02

MR
karma
91.00

tento šport je môj naj.

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 18.07.19 22:01

JK
karma
111.00

Rada plávam

  • 0
Odpovedať

Alžbeta Stanková 19.07.19 07:23

AS
karma
113.00

viem, že plávanie je zdraviu prospešné, ale ja neviem plávať, čo veľmi ľutujem

  • 0
Odpovedať

Mária Chromíková 19.07.19 07:59

MC
karma
111.00

plávanie je môj naj šport.

  • 0
Odpovedať

Katarína Konečná 22.07.19 18:13

KK
karma
109.00

ako dieťa som sa topila, odvtedy sa vody bojím, idem do vody maximálne po kolená a plávať sa už asi nenaučím

  • 0
Odpovedať

Jana Brezovská 30.07.19 09:28

JB
karma
-1.00

rozmýšľam, že sa dám na kurz plávania, nakoľko som sa doteraz nenaučila a mám stres z vody

  • 0
Odpovedať

Alžbeta Remencová 12.08.19 15:17

AR
karma
100.00

Nechodím často plávať, ale asi by som mala začať :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Mýty o zdraví, ktorými nás kŕmili a stále im veríme aj dnes!
Zdravie

Mýty o zdraví, ktorými nás kŕmili a stále im veríme aj dnes!

  • 99
  • 3
  • 22.10.2019
Je dopĺňanie kolagénu výživovými doplnkami vhodné? Takto to vidia odborníci!
Zdravie

Je dopĺňanie kolagénu výživovými doplnkami vhodné? Takto to vidia odborníci!

  • 35
  • 0
  • 10.11.2019
Áno či nie? Má sa jedlo zapíjať vodou či inými nápojmi a alkoholom?
Zdravie

Áno či nie? Má sa jedlo zapíjať vodou či inými nápojmi a alkoholom?

  • 87
  • 2
  • 28.09.2019
TOPlist