Registrácia Prihlásenie

Behanie počas tehotenstva? Prevedieme ťa jednotlivými trimestrami!

  • 19.05.2018
  • Simona Kostková

Bežíte s vetrom o preteky, vlasy vám vejú zo strany na stranu a vy cítite, ako vám prvé ranné lúče dodávajú potrebnú energiu. Nič nie je príjemnejšie, ako dobrý pocit a vyplavené endorfíny po odbehnutí niekoľkých kilometrov. Každý aktívny bežec vie presne, o aký pocit ide. Lenže, čo ak ste otehotnela, môžete behať naďalej?

Príchod potomka, či už plánovaný alebo nie, patrí k najkrajším obdobiam života každej ženy, samozrejme aj jej partnera. Mnoho žien sa ale obáva akejkoľvek fyzickej námahy, aby neublížili rastúcemu bábätku. Treba sa vyhnúť aj behu alebo sa dá aktívne behať až do „samotného konca“? Prezradíme vám, ako to je s behom počas jednotlivých trimestrov a kedy je najvhodnejšie s behom prestať.

Odporúčame: Tai Chi: Čínske bojové umenie, ktoré ťa rozhýbe! Prečo ho vyskúšať?

plávanie pre tehotné

Zdroj: Shutterstock®

1. trimester

Je veľmi individuálne, kedy môžete s behaním začať. Niektoré ženy strávia viac času na záchode, než v bežeckých teniskách. A iné, naopak, majú pohodový priebeh tehotenstva, takže môžu pokojne behať ako predtým. Všetko ale závisí od vášho subjektívneho pocitu, ako sa cítite. Mnohí tvrdia, že počas prvého trimestra by ste sa mali behaniu vyhnúť, je to tak?

Pravdou je, že ženy často ani netušia, že sú gravidné, cvičia rovnako tvrdo a nič sa im nestane. Naopak, sú prípady, kedy príde k potratu, aj napriek maximálnej opatrnosti. Pokiaľ si budete pri behaní dávať pozor, budete mať správnu obuv, môžete behaním dokonca utlmiť nevoľnosť, ktorá nemusí byť iba ranná.

cviky pre tehotné

Zdroj: Shutterstock®

2. trimester

Ideálnym obdobím na tehotenský tréning je práve druhý trimester. Väčšinu žien už netrápi nevoľnosť, ktorú nahradila radosť a pozitívna energia. Samozrejme, u každej ženy to prebieha inak, niektoré ešte môže trápiť nevoľnosť, zápcha či kŕče v lýtkach. Avšak toto obdobie je posledné, kedy môžete behávať.

Ak patríte k bežkyniam, ktoré behávajú pozvoľným tempom, udržte si ho! Ak nie, spomaľte a začnite behať v pokojnom tempe. Niektoré ženy sa dokonca v tomto trimestri zúčastňujú pretekov a radia - netreba prestať počúvať svoje telo a preceňovať svoje sily. K pokojnému tempu vám pomôže nielen rastúce bruško, ale aj časté zadýchavanie a občasné pobolievanie chrbta alebo podbruška.

Zaujme ťa: Svaly panvového dna: Prečo a ako ich treba posilňovať?

behanie v 3.trimestri

Zdroj: Shutterstock®

3. trimester

Počas tohto posledného obdobia sa väčšina žien už aktívne pripravuje na pôrod. Len máloktorá dokáže ešte behávať a ak sa o to aj pokúša, beh to určite nepripomína. Okrem opuchnutých končatín či bolestí chrbta, sa môže pridať aj tlak maternice na panvové dno a močový mechúr. Veľmi vhodné je však beh vymeniť za iný typ pohybu.

Odporúčaným je jogging, prechádzky, plávanie alebo tehotenská joga. Pohybom sa totiž lepšie pripravíte na samotný pôrod a čerstvý vzduch vám k tomu dodá potrebnú energiu. Venovať by ste sa mali aj cvičeniu panvového dna, presnejšie jeho uvoľňovaním sa môžete vyhnúť nastrihovaniu či poraneniam.

behanie

Zdroj: Shutterstock®

Prečo je aktívne tehotenstvo HOT?

Prvou najlákavejšou výhodou, ktorú vám aktívny pohyb počas tehotenstva prinesie, je zmiernenie rannej nevoľnosti, opuchnutých končatín alebo bolestí chrbta. Cvičením sa dokážete ubrániť aj vzniku tehotenskej cukrovky. Ďalšou výhodou je lepší priebeh pôrodu a do určitej miery aj lepšie znášanie pôrodnej záťaže. Medzi najdôležitejšiu výhodu patrí stály prísun endorfínov, vďaka ktorým budete pozitívne naladená celú dobu. Aktívny pohyb vám dokonca pomôže udržať si dobrú kondíciu aj váhu.

Milé dámy, hovoríme dvakrát áno tehotenskému behu! Neváhajte sa opýtať svojho lekára na všetky aspekty a informujte sa tiež, či je to práve pre vás vhodné. Pokiaľ ste aktívne športovali aj pred otehotnením, behanie počas tehotenstva by nemalo byť pre vás problémom až do začiatku tretieho trimestra.

Zaujme ťa: 4 pravidlá ako pripraviť svoje telo na tehotenstvo?


Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

7 tipov, ako fotiť na dovolenke: Ako si zaobstarať tie najkrajšie spomienky?
Domácnosť

7 tipov, ako fotiť na dovolenke: Ako si zaobstarať tie najkrajšie spomienky?

  • 17
  • 1
  • 26.07.2019
Poznáš kalonji semená? Neuveriteľné, no toto dokážu aj s tvojím telom!
Zdravie

Poznáš kalonji semená? Neuveriteľné, no toto dokážu aj s tvojím telom!

  • 72
  • 2
  • 08.07.2019
Ako posilniť imunitný a nervový systém? Tento prírodný liek to zvládne raz-dva!
Zdravie

Ako posilniť imunitný a nervový systém? Tento prírodný liek to zvládne raz-dva!

  • 64
  • 7
  • 29.04.2019