Účinky umelých vitamínov: Čo robia s naším telom?

Účinky umelých vitamínov: Čo robia s naším telom?

  • 68
  • 9

Neustále sa dozvedáme o pozitívnych účinkoch vitamínov pre naše telo. Z každej strany na nás každý deň útočia reklamy na rôzne vitamínové doplnky.

Postupom času sa tento ťah začal využívať aj v kozmetickom priemysle. A tak už v dnešnej dobe neustále počúvame aj o rôznych krémoch a iných kozmetických produktoch s obsahom najrôznejších umelých vitamínov.

Údajne je to oveľa zdravšia aplikácia vitamínov s lepšou vstrebateľnosťou a rýchlejším nástupom účinku. Účinky umelých vitamínov vraj môžu konkurovať konzumácii čerstvého ovocia a zeleniny. Je to však naozaj pravda? Aké vitamíny sú teda pre nás najzdravšie?

Odporúčame: Vyskúšajte tieto účinné prírodné prostriedky proti poteniu!

vitamín A

Zdroj: Shutterstock®

Vitamín A

Tiež známy ako retinol, môže pomôcť zvýšiť pevnosť vašej pokožky, zjemniť vrásky a výrazne zlepšiť nerovnomernosť tónu pleti. Vaša pokožka bude hladšia a jemnejšia. Aplikovať by sa mal na noc, maximálne raz alebo dvakrát týždenne.

Vitamíny B

  • B3 - Tento vitamín pomáha znižovať výskyt pigmentácie, začervenania či rôznych škvŕn.
  • B5 - So svojimi výnimočnými vlastnosťami je vitamín B5 optimálny pre všetky typy pleti. Ak chcete svoju pleť hydratovať, použite ľahké hydratačné sérum s vitamínom B5 hlavne ráno alebo pod make-up, aby ste vydržali čo najdlhšie svieži.

Odporúčame: Chcete zlepšiť pružnosť pokožky? Skúste to s týmito potravinami!

vitamín B

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: pexels.com

Vitamín C

Vitamín C je neuveriteľná viacúčelová zložka. Funguje pri vytváraní kolagénu, rovnomerne rozžiari tón pleti, zlepšuje textúru a pomáha bojovať proti poškodeniu spôsobenému vplyvmi životného prostredia, ktorému je pokožka denne vystavená.

vitamín C

Zdroj: Shutterstock®

Vitamín D

Prostredníctvom svojich silných antioxidačných vlastností podporuje vitamín D boj proti škvrnám, zvyšuje jemnosť a elasticitu pokožky. To všetko dopĺňa svojimi protizápalovými účinkami.

Odporúčame: Každodenné zlozvyky, ktoré pridávajú na veku a uberajú na kráse (1. časť)

vitamín E

Zdroj: Shutterstock®

Vitamín E

Ďalšia obľúbená zložka starostlivosti o pokožku je nevyhnutná pre našu hydratáciu, chráni nás pred voľnými radikálmi a zabraňuje strate vody. Zároveň zmierňuje zápal a je vhodná pre citlivú a starnúcu pokožku.

Vitamín K

Tento zázračný vitamín má schopnosť posilňovať steny krvných kapilár a všeobecne sa používa v očných krémoch na redukciu tmavých kruhov a opuchov pod očami. Uprednostňujte aplikáciu očných prípravkov ráno pred líčením.

Odporúčame: Rebríček obyčajný: Objavte ďalšiu liečivú bylinku a jej použitie!

vitamín K

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: pexels.com

Omega kyseliny

Hydratácia, hydratácia, hydratácia. Okolo nej sa točia snáď všetky účinky vitamínov. Nie je tomu inak ani v tomto prípade.

Zinok

Zinok pomáha zmierniť zápal a podráždenie pokožky, zatiaľ čo poskytuje širokospektrálnu ochranu pred slnkom, čím zabraňuje popáleniu a poškodeniu pokožky. Zlepšuje tiež hojenie rán a zabraňuje bakteriálnym infekciám a vzniku akné.

Odporúčame: Zádery na nechtoch: Ako im dať navždy zbohom?

omega kyseliny

Zdroj: Shutterstock®

- Anketa

UPREDNOSTŇUJETE KONZUMÁCIU VITAMÍNOV ALEBO ICH APLIKÁCIU NA POKOŽKU?

Odpovedalo 55 ľudí  

Najradšej mám vitamíny v podobe chutného ovocia a zeleniny.
69%
Pravidelne užívam vitamíny v tabletkách.
27%
Doma mám niekoľko špeciálnych krémov a produktov obsahujúcich vitamíny.
4%

  • 68
  • 9
Návrat hore
Autor článku

9 komentárov

Soňa Kelemenová 01.08.17 11:25

SK
karma
86.00

hlavne čerstvú zeleninu a ovocie papať..... v nich je veľa vitamínikov..... v zime si rozhodne dávam D vitamín..... a C "umelý vitamín"

  • 1
Odpovedať

Andrea Šmihulová 01.08.17 23:24

karma
-1.00

U mňa to je veľa čerstvého ovocia,zeleniny,bylinky a včelie produkty.

  • 0
Odpovedať

Milka Damašková 02.08.17 21:00

MD
karma
115.00

Umelé vitamíny si dávam len keď mám na to dôvod,teda v prípade ochorenia alebo konkrétnych zdravotných problémov. Radšej sa snažím dopĺňať ich pestrou stravou.

  • 0
Odpovedať

Katarína Konečná 29.08.17 07:30

KK
karma
137.00

zo surovej zeleniny môžem iba paradajky, ostatnú zeleninu musím tepelne spracovať, ale o to viac jem čerstvé ovocie

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 29.08.17 15:04

AK
karma
112.00

vitamín D je potrebné si doplňať hlavne u starších a v zime

  • 0
Odpovedať

Lucia Stupková 24.09.17 21:12

LS
karma
95.00

Pre telo je najprirodzenejsie prijimat vitaminy v strave.Chemia bude vzdy len umela

  • 0
Odpovedať

Lucia Stupková 29.09.17 08:07

LS
karma
95.00

Pre telo je prirodzenejsie prijat vitaminy v potrave.Synteticka forma by mala byt posledna moznost

  • 0
Odpovedať

Martina Begalova 13.11.17 14:29

MB
karma
100.00

ano tabletka je len dalsia chemia do tela...

  • 0
Odpovedať

Zuzana Szocsova 31.12.18 19:42

ZS
karma
100.00

zaviedla som novu modu.. denne vypijem cerstvu stavu z dvoch pomarancov

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Poradňa

Beauty poradňa GERnétic: Ako získať späť vitalitu a energiu?

  • 141
  • 4
  • 25.05.2020
Vyrob si sama

Domáci zábal na suché lakte: Prvá pomoc aj pre kolená!

  • 45
  • 0
  • 22.06.2020
Nechty

Najväčší hit tejto jari? Ombré manikúra je horúci kandidát!

  • 28
  • 2
  • 15.04.2020
TOPlist