Kardio cvičenie, pri ktorom si každý príde na svoje: Ktoré z týchto 5 si vyberieš?

Kardio cvičenie, pri ktorom si každý príde na svoje: Ktoré z týchto 5 si vyberieš?

    • Zdieľaj:
  • 3

Papali by sme od rána do večera, ale to by sa odrazilo na našej postave veľmi rýchlo. Ľúbime papať, ale pokiaľ sa jedna o cvičenie, to už radi nemáme. Málokto sa totižto dokáže prinútiť začať cvičiť. Niekedy motiváciu hľadáme všade možne, ale nie vždy je účinná. Stačí, že máme zlý deň, vonku je škaredé počasie, niečo nás bolí alebo sa necítite úplne fit a všetky plány o cvičení sa rozplynú ako obláčik.

Avšak, prečo stresovať svoje telo pri pomyslení na HIIT tréning alebo 5 km beh? Existujú aj iné kardio cvičenia, ktoré sú rovnako účinné a možno aj zábavnejšie alebo pre mnohých z nás prijateľnejšie. Ako teda zlepšiť svoju kondíciu, zvýšiť srdcovú frekvenciu a využiť všetky výhody cvičenia pre svoje zdravie?

Špičkoví osobní tréneri sa podelili o obľúbené formy kardio cvičenia s nízkou záťažou, ktoré sú vhodné pre každého z nás. Ktoré z týchto cvičení si vyberiete pre seba a budete sa mu venovať?

Odporúčame: Počula si o LISS KARDIO? Pre koho je ideálne a dá sa s ním vôbec schudnúť?

1. CHÔDZA

Najjednoduchšia a najdostupnejšia forma kardio cvičenia. Rýchla prechádzka v prírode je skvelá pre duševnú, ale aj fyzickú pohodu. A každý deň si ju môžete spestriť – stačí, že si na prechádzku vyberiete iné miesto. Jeden deň sa môžete poprechádzať po lese a ďalší zase obzrieť výklady obchodov v centre mesta.

V prípade, že sa vyberiete do lesa, tak pre svoje zdravie spravíte viac, pretože sa nadýchate čerstvého vzduchu bez akýchkoľvek splodín. Len vy, lesné zverstvo, čistý vzduch a čistá myseľ!

Chôdza je najlepšia, pretože nepotrebujete žiadne športové vybavenie, permanentku ani nič iné, za čo by ste museli vyhadzovať peniaze. Ale nezabudnite si dávať vlastné výzvy a osobné ciele. Nemusíte hneď v prvý deň nachodiť 10 000 krokov a prejsť 10 kilometrov. Začnite pozvoľne a každý týždeň urobte viac krokov než ten predošlý.

2. LEZENIE PO SCHODOCH

Ďalším jednoduchým spôsobom, ako zaradiť do svojho každodenného života viac pohybu a kardio cvičenia, je lezenie po schodoch. V tomto prípade využite to, čo máte doma. A schody sa azda nájdu u každého z nás. No povedzme si, cvičenie je však ideálnejšie pre tých, ktorí bývajú v paneláku.

Namiesto toho, aby ste po schodoch vybehli len vtedy, keď potrebujete, tak si dajte cieľ, že schody budete zdolávať denne a niekoľkokrát po sebe. Posilnite tak svoje nohy, ale aj zlepšíte svoju kondíciu. Uvidíte, že časom nebudete mať vôbec problém po schodoch vybehnúť.

Zdolávanie schodov si môžete aj o niečo spestriť. Napríklad, môžete vybehnúť dva schody hore a zliezť jeden dole.

3. SQUAT SWING

Cvičenie na doma pre každého, koho nebolia kolená. Ide o cvičenie, ktoré je ďalším nenáročným spôsobom, ako zvýšiť svoju tepovú frekvenciu. Je zamerané predovšetkým na sedacie a stehenné svaly, ale aj na jadro tela.

Postavte sa širšie než na šírku ramien. Sadnite si do hlbokého drepu, ruky držte rovno popri tele a snažte sa prstami dotknúť podlahy. Vydýchnite a pri vstávaní „prehoďte“ ruky nad hlavy a držte ich vzpriamene nad sebou. Nezabudnite pri vstávaní zatiahnuť brucho.

Neprehliadni: Recept ako schudnúť - pevná vôľa a správna motivácia! Helena tak vytrela zrak svojmu priateľovi a zbavila sa všetkých negatívnych vplyvov

4. TANEC

V tomto prípade azda nikto z nás nemusí hľadať motiváciu na to, aby sa začal hýbať. Jednoducho len zapnite svoju obľúbenú hudbu a zatancujte si. Je to také jednoduché! V tomto prípade sa budete venovať kardio cvičeniu bez toho, aby ste si to uvedomovali.

Odporúčame však vybrať sa aj na nejakú hodinu tanca alebo na zumbu. Keď sa budete snažiť zapamätať si tanečné kroky, zabudnete, že vôbec cvičíte. Pri tanci sa dokonca v tele vyplavujú hormóny šťastia, čo pomáha zlepšiť náladu.

5. PLÁVANIE

Čo by to bol za zoznam najlepších kardio cvičení, ak by sa v ňom nenachádzalo plávanie. Je to cvičenie vhodné aj pre začiatočníkov, ktorí chcú precvičiť celé telo bez toho, aby sa pri tom zapotili. Na veľké prekvapenie, plávanie je o niečo zložitejšie a náročnejšie pre telo než cvičenie na súši.

Odpor, ktorý voda kladie nášmu telu nám pomáha dostať sa do formy a zároveň je šetrný k našim kĺbom. Plávanie tiež zlepšuje našu kondíciu a posilňuje svaly.

Zaujme ťa aj: Bolesť bedrového kĺbu pomôže zmierniť cvičenie: 3 ideálne cviky


    • Zdieľaj:
  • 3
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

3 komentáre

Janka Komadova 10.10.22 06:04

karma
-1.00

Všetko sa počíta čo urobíš pre svoje zdravie a telo

  • 0
Odpovedať

Lujza Nedke 18.10.22 14:29

LN
karma
-1.00

jedine kardio ktore ma fakt bavi je bicykel, som na nom celu sezonu a ked sa v zime neda tak aspon na rotopede

  • 0
Odpovedať

Beáta Havala 19.10.22 15:03

BH
karma
-1.00

ako som si kupila bicykel z cyklospecialit tak som vymenila jazdenie do prace autom za tento bicykel, je to skvele ranne kardio

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Zafarbené oblečenie po praní v práčke ešte nie je stratené: Takto mu prinavrátiš farbu
Domácnosť

Zafarbené oblečenie po praní v práčke ešte nie je stratené: Takto mu prinavrátiš farbu

  • 3
  • 23.08.2022
Ženy z kráľovských rodín: Čo robili predtým, ako sa stali ich súčasťou?
Voľný čas

Ženy z kráľovských rodín: Čo robili predtým, ako sa stali ich súčasťou?

  • 0
  • 02.11.2022
Ako často prať interiérové závesy? Možno častejšie, než by si si myslela!
Domácnosť

Ako často prať interiérové závesy? Možno častejšie, než by si si myslela!

  • 0
  • 03.12.2022