TOP 10 potravín, ktoré vám pomôžu bojovať proti stresu

TOP 10 potravín, ktoré vám pomôžu bojovať proti stresu
  • 25.12.2015
  • Karolína Prokopová

    • Zdieľaj:
  • 18
  • 11

Život so sebou prináša aj vypäté situácie a dni, kedy nič nestíhame. V takomto období nás obklopuje stres a necítime sa dobre. Našťastie pre nás príroda pripravila suroviny, ktoré nám s týmto problémom vedia pomôcť.

Znížia napätie a pomôžu nám brániť sa voči stresu. Prinášame vám top 10 potravín, ktoré je vhodné počas napätých dní konzumovať.

 

Odporúčame prečítať: Uhorka ako prírodný zázrak

1. Listová zelenina

Tento ,,poklad" je bohatý na kyselinu listovú. Tá podporuje v mozgu látky zodpovedajúce za uvoľnenie takzvaných hormónov šťastia. Podľa istej štúdie uskutočnenej v roku 2013, vysokoškoláci, ktorí jedli dôsledne listovú zeleninu, sa cítili šťastnejší, pokojnejší a plní energie. Ďalšia štúdia z roku 2012 priniesla správy o tom, že u ľudí v strednom veku a starších ľudí, ktorí konzumujú veľa listovej zeleniny, je menšie riziko vzniku depresií.


2. Mlieko

Mlieko je bohaté nielen na vápnik, ale aj na vitamíny B2 a B12, bielkoviny, draslík a antioxidanty. Toto všetko nám pomáha bojovať napríklad proti nespavosti.


3. Horká čokoláda

Čokoládka je najchutnejší bojovník proti stresu. Bolo preukázané, že tmavá čokoláda nás posilní a pomôže zdvihnúť náladu vtedy, keď to potrebujeme. 


Odporúčame prečítať: Ako si doma vyrobiť kvalitnú čokoládu

top potraviny

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Káva ako ju nepoznáme - 7 spôsobov jej využitia pre krásu


4. Banán

Obsahuje draslík, ktorý pomáha znížiť krvný tlak. Ten môže byť v stresujúcom období vysoký.
 

5. Orechy a semienka

Mandle, vlašské orechy, kešu oriešky, pistácie či tekvicové semienka obsahujú látky, ktoré dokážu človeka povzbudiť a zlepšiť mu náladu. Navyše sú bohaté na nenasýtené tuky a vlákninu.


6. Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje aminokyselinu zvanú L-theanin, ktorá pomáha znížiť tlak a vy sa tak budete cítiť v absolútnej pohode. Navyše je tento čaj veľmi chutný a lahodný a dodá vám aj energiu.


7. Avokádo

Avokádo je bohaté na glutatión a kyselinu listovú a obsahuje toho viac, ako ktorékoľvek iné ovocie. Rovnako mu nechýba ani vitamín E, betakarotén a luteín. Všetky tieto látky sú zamerané na zabezpečenie produkcie hormónov šťastia v tele.

Odporúčame prečítať: Sacharidy ako cesta k optimálnemu zdraviu a štíhlosti

top potraviny proti stresu

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Dýchajte! Je to revolučný spôsob chudnutia

8. Ovsené vločky

Všetci vieme, že ovsené vločky sú bohaté na vlákninu, ktorá pomáha pri trávení potravy. Okrem toho však obsahujú látky, ktoré pomáhajú uvoľniť sérotonín, hormón zodpovedný za pocit spokojnosti a šťastia. Stačí miska vločiek s mliekom a budete sa cítiť úžasne.


9. Bobule

Sladké a červené plody obsahujú veľa antioxidantov, vitamínu C a pomáhajú posilniť imunitný systém. Výhodou je, že po ich konzumácii sa bude vaše telo cítiť uvoľnené.


10. Harmančekový čaj

Podľa štúdie univerzity v Pensylvánii pomáha harmanček zmierniť príznaky úzkosti. Okrem toho upokojí vaše nervy a podporí spánok. Najlepší je teplý harmančekový čaj. Doprajte si ho kedykoľvek budete mať chuť.

Odporúčame prečítať: Trápi vás akné? Možno to má na svedomí vaše trávenie!

top potraviny proti stresu

Zdroj: Shutterstock®

Správna životospráva a takéto chutné potraviny vám môžu výrazne pomôcť cítiť sa lepšie. Poznáte nejaké ďalšie antistresové potraviny? S vašimi radami sa môžete podeliť v komentároch pod článkom.   

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 18
  • 11
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

11 komentárov

Soňa Krátka 25.12.15 07:01

SK
karma
113.00

su to potraviny,ktore mame casto po ruke a mozeme si nimi trosku pomoct pri strese,dobre vediet

  • 0
Odpovedať

Lucia Vajsová 25.12.15 11:18

LV
karma
-1.00

Už dlhšie sú zaradené v jedálničku, už len aby začali účinkovať =)

  • 0
Odpovedať

Andrea Zarska 25.12.15 21:12

AZ
karma
-1.00

Oriešky a orechy odporuçam

  • 0
Odpovedať

Helena Kravcová 26.12.15 20:27

HK
karma
100.00

ani som nevedela o niektorých potrávinách ,ako sú nám na pomoci

  • 0
Odpovedať

Iveta Moravčíková 28.12.15 22:40

IM
karma
100.00

vedela som o čaji a banáne

  • 0
Odpovedať

Mária Zámečníková 30.12.15 21:50

MZ
karma
-1.00

V určitom období by sa mi ich zišlo na tony :) :)

  • 0
Odpovedať

Maria Šperkova 01.01.16 15:56

karma
-1.00

Ja odporúčam avokádo. Je super.

  • 0
Odpovedať

Maria Šperkova 01.01.16 15:56

karma
-1.00

Ja odporúčam avokádo. Je super.

  • 0
Odpovedať

Maria Šperkova 01.01.16 16:01

karma
-1.00

Medovka čajík je dobrý proti stresu.

  • 0
Odpovedať

Dorotka Fuchsová 02.01.16 21:49

DF
karma
-1.00

dobrevediet, niekedy by som ich potrebovala na kilá, krásny večer

  • 0
Odpovedať

Karina Bartakovičová 08.03.16 15:25

KB
karma
-1.00

samé dobré veci :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Reálne ženy na internete: Ako vyzerajú ženy na Instagrame a aká je realita?
Pre ženy

Reálne ženy na internete: Ako vyzerajú ženy na Instagrame a aká je realita?

  • 48
  • 7
  • 24.09.2020
10-minútové ranné cvičenie podľa MadFit: Prekvapí ťa svojimi účinkami!
Cvičenie

10-minútové ranné cvičenie podľa MadFit: Prekvapí ťa svojimi účinkami!

  • 110
  • 2
  • 04.12.2020
Ozdoby na stromček zo slaného cesta: Tak jednoduché a krásne!
Voľný čas

Ozdoby na stromček zo slaného cesta: Tak jednoduché a krásne!

  • 62
  • 10
  • 12.12.2020
TOPlist