6 najlepších potravín na žalúdočné nevoľnosti

6 najlepších potravín na žalúdočné nevoľnosti
  • 07.08.2016
  • Vladimíra Drábiková

    • Zdieľaj:
  • 23
  • 5

Koľkokrát ste sa už zobudili s pocitom, že váš žalúdok pláva na vode? Je nám nevoľno, zo všetkého nás ťaží a celkovo naše telo nie je v poriadku. Ochorenia spojené s trávením, či už nadúvanie, hnačka, žalúdočné kŕče či nadmerná plynatosť sú u žien až šesťkrát častejšie ako u mužov.

Aby sme uľavili nášmu tráveniu, je potrebné vylúčiť potraviny, ktoré spôsobujú tieto nepríjemné reakcie. Čas od času by sme ani tak nemali vylučovať potraviny z jedálnička, ale naopak do neho pridávať. Práve tie, ktoré nám budú viac nápomocné ako škodlivé.

S trávením nám pomôže škorica, ovsené otruby, avokádo, papaya a pod. Tieto potraviny vám nastolia úľavu a pokoj.

Odporúčame prečítať: Vyskúšajte zdravšiu formu prípravy hranolčekov

6 najlepších potravín na žalúdočné nevolnosti

Zdroj: Shutterstock®

Papáya

Tradične sa používa na vredy, žalúdočnú nevoľnosť, pálenie záhy a hnačku. Papáya obsahuje papaín, prírodne tráviaci enzým, ktorý pomáha rozbiť potraviny, ktoré môžu dráždiť žalúdok.

Ovsené otruby

Sú významným zdrojom rozpustnej a nerozpustnej vlákniny. (Rozpustná sa rozpúšťa vo vode, nerozpustná nie) Je potrebné prijímať oba typy na zažívacie zdravie. Bonus: ovsené otruby znižuju hladinu cholesterolu.

Jablká

Nielenže sú s vysokým obsahom nerozpustnej vlákniny, sú tiež bohaté na pektín a iné enzýmy, ktoré pomáhajú rozobrať a zbaviť telo dráždivých častíc potravy. Máte citlivý žalúdok? Skúste ich pečené, nie surové.

Odporúčame prečítať: Prečo by ste mali jesť škoricu? Tu je 5 dôvodov

6 najlepších potravín na žalúdočné nevolnosti

Zdroj: Shutterstock®

Škorica

Tradične sa používa na liečbu rannej nevoľnosti a hnačky. Škorica je účinná aj pri rozbíjaní bublín plynu. Môžete ju nasypať na slané pokrmy (ako kura), ale aj na tie sladké (jablkový koláč).

Fenikel

Táto bylina je prírodným liekom proti plynatosti, čo je jeden z dôvodov, prečo často uvidíte fenikel pridaný v jedlách v indických reštauráciách. Pol lyžičky semien feniklu by malo stačiť na spokojné trávenie.

Avokádo

Výnimočne vysoký obsah draslíka, vlákniny a pre žalúdok priateľský (a pre srdce zdravý) olej pomáhajú udržať veci v tráviacom systéme v pohybe. Vyskúšajte naukladať niekoľko tenkých plátkov na sendvič namiesto svojej obvyklej nátierky.

Odporúčame tiež: Prečo by ste si nemali odopierať poobedné zdriemnutie?


    • Zdieľaj:
  • 23
  • 5
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

5 komentárov

Iveta Moravčíková 07.08.16 09:59

IM
karma
100.00

výborný článok

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 07.08.16 10:52

SK
karma
119.00

...je dobré vedieť

  • 0
Odpovedať

Alena Hocková 07.08.16 17:42

AH
karma
-1.00

Určite zaradím do svojho jedálnička. Škoricu milujem, a keď mi aj takto pomôže, niet čo dodať :-)

  • 0
Odpovedať

Marianna Rajniaková 08.08.16 07:37

MR
karma
113.00

pravda, máme vyskúšané niektoré z nich

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 03.09.16 21:52

JK
karma
100.00

Skoricu používam aj jablká ostatné som nevedela

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Zdravie

Nadmerná konzumácia alkoholu: Riziko ktorých ochorení zvyšuje?

  • 60
  • 7
  • 04.11.2020
Zdravie

Prečo v strave uprednostniť celozrnné potraviny? Toto ťa presvedčí!

  • 238
  • 7
  • 08.11.2020
Zdravie

Edwardsov syndróm: Ako sa prejavuje a čo zvyšuje riziko ochorenia?

  • 13
  • 1
  • 20.11.2020
TOPlist