Je TOTO najlepšia prevencia pred infarktom?! Vedci tvrdia, že áno!

Je TOTO najlepšia prevencia pred infarktom?! Vedci tvrdia, že áno!

    • Zdieľaj:
  • 104
  • 6

Stredomorská diéta je považovaná za jeden z najzdravších spôsobov stravovania, aký si vôbec môžeme dopriať. Je založená na kombinácii konzumácie lokálnych potravín, primárne však čerstvého ovocia a zeleniny, rýb a olivového oleja. A práve olivový olej je podľa nových štúdií čosi ako najlepšia prevencia pred infarktom a inými ochoreniami srdca. Koľko ho podľa najnovších odhalení treba skonzumovať, aby prospieval zdraviu?

Náhrada živočíšneho tuku

Blahodarné účinky olivového oleja zrejme netreba znova pripomínať. Okrem iného je silným antioxidantom, má protizápalové účinky a chráni nás pred mnohými chronickými a vážnymi ochoreniami. A medzi tie patrí aj ischemická choroba srdca, ktorej bežnou formou je akútny infarkt myokardu. Nová štúdia, do ktorej vedci zbierali dáta už od roku 1990 v Spojených štátoch preukázala, že výmena živočíšneho tuku (akým je maslo či masť) za rastlinný tuk, ktorým je aj olivový olej, nás môže od infarktu ochrániť.

Odporúčame: Málokto dokáže rozoznať poctivé a kvalitné maslo od falošného. Čo ho odhalí?

pol lyžice olivového oleja

Zdroj: Shutterstock®

Pol lyžice denne

Olivový olej má v súčasnosti miesto v každej kuchyni. Koľko je ho teda, podľa spomínanej štúdie, potrebné denne skonzumovať, aby mal ochranný účinok pred často smrteľnými ochoreniami srdca? Toto množstvo nie je naozaj veľké – ide len o pol lyžice. Pol lyžice olivového oleja denne podľa výskumu znížilo riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení u respondentov až o 15 percent a riziko vzniku ischemickej choroby srdca až o 21 percent.

Jesť olivový olej nestačí

Náhrada živočíšnych tukov rastlinnými je určite dobrým krokom k všeobecne lepšiemu a pevnejšiemu zdraviu. Pol lyžice olivového oleja denne síce podľa tejto dlhodobej štúdie znižuje riziko vzniku ochorení srdca, no v kombinácii so správnou životosprávou. To znamená – vyvážená strava, pravidelný pohyb, tiež často podceňovaný oddych a tiež eliminácia stresu v živote na čo najmenšie hodnoty.


    • Zdieľaj:
  • 104
  • 6
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

6 komentárov

Ľubica Šťastná 09.08.20 06:37

ĽŠ
karma
100.00

Môže byť, avšak určite v kombinácii so správnou životosprávou.

  • 1
Odpovedať

Mária Chromíková 09.08.20 07:42

MC
karma
113.00

Olivový olej je určite výborný ,ale názor na živočíšne tuky sa skoro každý rok menia.

  • 2
Odpovedať

Lucia Valková 09.08.20 18:40

LV
karma
117.00

Olivový olej u nas nesmie chýbať.

  • 1
Odpovedať

Elena Švachová 10.08.20 21:52

karma
108.00

Olivový olej,hlavne extra virgin,používam tak často ako sa len dá.Do zeleninových šalátov,polejem ním cestoviny,ba aj uvarené zemiaky,alebo do postrúhanej mrkvy.

  • 1
Odpovedať

Daniela Bieliková 11.08.20 20:16

DB
karma
111.00

Olivový olej používam často, som rada, že vedci zistili, že nás chráni pred chorobami srdca :-)

  • 1
Odpovedať

Alena Hocková 03.09.20 13:43

AH
karma
-1.00

asi to vyskúšam - pol lyžice denne, pridávam ho síce do jedál, ale tak nie každý deň.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Vzácna izovalerová acidémia: Aké príznaky má táto genetická porucha?
Zdravie

Vzácna izovalerová acidémia: Aké príznaky má táto genetická porucha?

  • 37
  • 1
  • 10.03.2021
15-minútový domáci HIIT workout bez skákania: Susedia sa sťažovať nebudú
LIFESTYLE

15-minútový domáci HIIT workout bez skákania: Susedia sa sťažovať nebudú

  • 75
  • 3
  • 09.03.2021
Práca z domu v časoch korony  - rovnováha podľa Feng Šuej
Domácnosť

Práca z domu v časoch korony - rovnováha podľa Feng Šuej

  • 135
  • 3
  • 06.02.2021
TOPlist