Seknutie v krížoch: Prvá pomoc pri trápení

Seknutie v krížoch: Prvá pomoc pri trápení

  • 58
  • 5

Trápia vás bolestivé kŕče v oblasti chrbta? Venujete sa športovým aktivitám, ste neustále v pohybe, no aj napriek tomu sa večer neviete od bolesti ani pohnúť?

Seknutie v krížoch môže byť dôsledkom veľkého preťaženia, nesprávneho pohybu alebo prehnaného tréningu. Pomôcť si však vieme aj bez nepríjemných injekcií.

Svetoví odborníci a športoví lekári uvádzajú, že najčastejšie trpíme bolesťami práve v dolnej časti chrbtice. Niekedy nám však bohužiaľ nestačí ani len kľudový režim a bolesti sa nám môžu kedykoľvek zhoršiť aj počas obyčajných domácich prác. Nemusíme však hneď utekať k lekárovi, najmä ak nás bolesť zasiahne v neskorších hodinách. 

Chlad pomáha

Tipov, ako si uľaviť od bolesti, je veľa. Mnohé portály uvádzajú, že najlepšie je danú oblasť ohrievať. Opak je však pravdou. Zasiahnutú a ubolenú časť chrbta je potrebné ochladiť. Práve ľad nám uľaví od nepríjemnej bolesti. Pokiaľ doma nemáte ľad, použite niečo mrazené, napríklad zeleninu. Zabaľte zmrazené balenie do látky a prikladajte ho na postihnutú časť. Jemnými pohybmi prechádzajte po danej oblasti, prípadne poproste člena rodiny, aby vám ľadové vrecúško prikladal na chrbát a vy sa skúste pritom uvoľniť a na nič nemyslieť. Pokojne si ľad na dané miesto prikladajte celý deň s 30 minútovými prestávkami, aby zápal svalu a okolitých tkanív čo najrýchlejšie zmizol.

Odporúčame: Odporúčané tipy na cvičenie pre tehotné ženy

bolesť krížov

Zdroj: Shutterstock®

Niekedy stačí jedna tabletka

Chápeme, nie každý z nás sa chce hneď dopovať tabletkami, no niekedy naozaj stačí jedna tabletka a úľava sa dostaví okamžite.

Jemne natiahnuť

Nemyslíme tým strečing a krkolomné pózy. Skúste sa len jemne ponaťahovať, sami budete cítiť, kam vás chrbát pustí. Pokiaľ je pre vás sedenie alebo státie bolestivé, vyskúšajte si ľahnúť na podlahu alebo posteľ, napnite brušné svaly a jemne tlačte krížovú oblasť smerom nadol k zemi. Držte danú pozíciu pár sekúnd a následne sa pomaly uvoľňujte. Pozor, v prípade akútnych a neznesiteľných bolestí sa radšej neskúšajte sami rozhýbať, ale kontaktujte svojho lekára. 

Odporúčame: Prechádzky a ich zdravotné benefity, ktoré musíte poznať!

bolesť chrbta

Zdroj: Shutterstock®

Vyskúšajte malé cviky

V prípade, ak daná bolesť podľa vášho uváženia nevyžaduje návštevu lekára, vyskúšajte takzvané nožnice. Opäť si ľahnite na zem alebo na posteľ, zdvihnite pravú ruku a ľavú nohu tak vysoko, ako je to možné a snažte sa držať obidve končatiny vystreté. Držte danú pozíciu tak dlho, ako budete môcť a pomaly sa vráťte do pôvodnej pozície. Následne cvik opakujte, ale s ľavou rukou a pravou nohou. Cvičenie opakujte aspoň desaťkrát.

Malý tip: Všetky naše rady však aplikujte opatrne a s rozumom. Majte na pamäti, že niektoré úrazy či zo začiatku nepatrné bolesti si niekedy naozaj vyžadujú návštevu odborníka. 

cvičenie

Zdroj: Shutterstock®


  • 58
  • 5
Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Soňa Krátka 20.06.17 15:12

SK
karma
119.00

je to novodobý problém skoro všetkých ľudí, čo poznám...mne najviac zabralo cvičenie

  • 4
Odpovedať

Mária Maxianová 20.06.17 18:20

MM
karma
121.00

tento problém poznám, najlepšie mi zabral pohyb na záhrade

  • 1
Odpovedať

Janko Žilinčan 20.06.17 18:40

karma
84.00

Mne zasa pomáha pohyb na zdravom tele.

  • 6
Odpovedať

Mária Chromíková 13.07.17 09:22

MC
karma
114.00

Mne pomáha pri bolestiach chrbta skôr teplo.

  • 1
Odpovedať

Soňa Krátka 31.12.17 14:01

SK
karma
119.00

včera som práve masírovala manžela

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Inšpirácie

Ako prežiť karanténu osamote? Čo radia odborníci?

  • 66
  • 1
  • 24.04.2020
Zdravie

Ako nakopnúť spomalený metabolizmus v jednoduchých krokoch

  • 2
  • 4
  • 07.08.2020
Zdravie

Trápi ťa voda v uchu? Tu sú 3 tipy, ako ju zaručene dostaneš von!

  • 70
  • 2
  • 16.05.2020
TOPlist