Registrácia Prihlásenie

Povieme ti, aké vitamíny obsahuje zelená listová zelenina

Čím viac ich vo svojej kuchyni používate, tým lepšie. Zelená listová zelenina je veľmi výživná a hodí sa do šalátov, ale aj ako prísada do vašich smoothies, polievok či ako jednoduchá ozdoba jedla na vašom tanieri.

Nedodá jedlám len krásnu zelenú farbu a znamenitú chuť, ale aj potrebné živiny na prevenciu proti chorobám srdca či dokonca proti rakovine. Prečítajte si o tom, aké vitamíny obsahuje zelená listová zelenina a ihneď ju zaraďte do svojho jedálnička!

Bude sa ti páčiť: Zázrak menom zeler: Odteraz ho budeš konzumovať ešte radšej!

zelené smoothie

Zdroj: Shutterstock®

Bez cholesterolu a soli

Medzi najvýživnejšiu zelenú listovú zeleninu sa zaraďuje najmä rímsky šalát, zelené listy kapusty, púpavové listy, listy horčice, ale aj rukola, špenát či klasický ľadový šalát. Všetky tieto zelené listy sa oplatí pridať do svojho jedálnička. Okrem toho, že obsahujú skvelé vitamíny, o ktorých si čosi povieme nižšie, obsahujú aj veľa železa aj vápnika a žiadny cholesterol a minimum soli.

Pozri aj: Trápia ťa večne studené ruky a nohy? Takto si môžeš pomôcť!

účinky zelenej listovej zeleniny

Zdroj: Shutterstock®

Svätá trojka

Ako už bolo povedané, tieto zelené burinky vyzerajú neškodne, no sú bohaté na nasledujúce tri dôležité vitamíny:

  • Vitamín A hrá dôležitú rolu v našom imunitnom systéme a prispieva aj k správnemu rastu kostí, k dobrému zraku a je v našom tele aj na to, aby bojoval proti chorobám. Ak vám chýba, môžete oslepnúť alebo zle vidieť, no ste aj náchylnejšími na infekcie a ochorenia.
  • Vitamín C je pomerne známy vitamín, no viete, že je v tele najpotrebnejší pre obnovu a vznik tkaniva? Zároveň je aj antioxidantom, ktorý bunky chráni pred voľnými radikálmi. Ak máme telo od týchto radikálov ochránené, je to dobrá cesta k ochrane pred chorobami srdca či artritídou. Ak vám chýba vitamín C, môžete byť anemickí, krvácať vám môžu ďasná a môžu sa vám pomaly hojiť rany.
  • Vitamín K sa zhromažďuje v pečeni a je dôležitý pre silné kosti, ale aj pri zrážaní krvi a hojení rán. Ak vám chýba, čo býva zriedkavé, môžete silno krvácať alebo sa vám môžu po tele tvoriť modriny.

Pozri aj: Prečo je soľ potrebná pre život človeka? Tomu neuveríš!


Návrat hore
Autor článku

4 komentáre

Marta Bujdošová 13.04.18 08:41

MB
karma
95.00

ako priloha je fajn. A z rebarbory je vyborny puding.

  • 0
Odpovedať

Martina Varhaníková 13.04.18 13:54

karma
107.00

Ja som si mixovala púpavové listy, medunku a mätu..aj špenát môžem a celerové listy. ale šalátové listy som ešte neskúšala..brala som to vždy tak, že dodám telo chlorofyl. S rebarborou opatrne..nie je vhodné jej priveľa zjesť.

  • 0
Odpovedať

Elena Švachová 13.04.18 23:16

karma
119.00

Šaláty sú výborné,pravidelne ich konzumujem,mám rada aj čínsku kapustu.A kedže sú aj také prospešné pre naše zdravie,je to len veľké plus.

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 22.09.18 16:13

AK
karma
113.00

najviac milujem čínsku kapustu so zálievkou

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Návod, ako vyčistiť zanesené šperky: Toto ocení každá žena!
Pre ženy

Návod, ako vyčistiť zanesené šperky: Toto ocení každá žena!

  • 38
  • 8
  • 24.08.2019
Užitočné tipy na pranie džínsov: Skontroluj, či to takto robíš aj ty!
Domácnosť

Užitočné tipy na pranie džínsov: Skontroluj, či to takto robíš aj ty!

  • 105
  • 1
  • 09.09.2019
Počula si už o poldennom pôste? Spoznaj výhody intermittent fasting!
Ako schudnúť

Počula si už o poldennom pôste? Spoznaj výhody intermittent fasting!

  • 122
  • 4
  • 25.05.2019
TOPlist