5 mýtov o chudnutí

5 mýtov o chudnutí
  • 12.10.2014
  • Simonka Žigová

  • 5
  • 4

O chudnutí sa toho už popísalo naozaj veľa.

V prípade, že by ste chceli schudnúť zopár kíl, na výber sa vám ponúka v dnešnej dobe mnoho diét.

Je už len na vás, ktorú z nich si vyberiete. V rámci chudnutia koluje medzi ženami mnoho mýtov, ktoré nie sú pravdou. My si  preto v dnešnej rubrike o Fitness zopár mýtov o chudnutí vyvrátime.

 Mýtus: Po šiestej hodine do úst už ani sústo!

Pravda: Mnoho žien toto pravidlo používa za účelom schudnúť zopár kilogramov. Podľa mýtu totiž práve potraviny skonzumované po osemnástej hodine, sú hlavnou príčinou zvýšenia telesnej hmotnosti. Niektorí odborníci tvrdia, že konzumovanie potravín v konkrétnom čase nemá vplyv na zvyšovanie telesnej hmotnosti.

Dôležité je jedávať pravidelne počas dňa v menších dávkach. Nie je vhodné vynechávať obed, pretože je pravdepodobné, že vaše telo si počas večere vyžiada väčšie množstvo.

Odporúčame prečítať: 10 dôvodov štíhlosti a dlhovekosti Japoniek

sest hodin

Zdroj: Shutterstock®

 Mýtus: Sacharidy nie sú nič pre mňa

Pravda: Vyhnúť sa sacharidom v rámci stravy je ťažké a takmer nemožné. Nie všetky sacharidy sú pre naše telo ,,škodlivé“ a vedia narobiť iba škodu. Stavte na zdravé sacharidy namiesto tých rafinovaných. Do svojho jedálnička zaraďte viac hnedej ryže, celozrnné pečivo, fazuľu aj celé zrná.

Odporúčame prečítať: Chudnite podľa feng shui

zdrava strava

Zdroj: Shutterstock®

 Mýtus: Vynechanie jedla vám pomôže rýchlejšie  schudnúť

Pravda: Vynechaním jedla (raňajok, obeda či večere) dosiahneme pravý opak. Na jedlo budete mať v skutočnosti oveľa väčšiu chuť pri ďalšom jedle a zjete preto podstatne viac. Organizmus môže nadobudnúť pocit hladovky a môže si tak ukladať tuk na ,,horšie“ časy.

Odporúčame prečítať: Chudnite s ananásom

hungry

Zdroj: Shutterstock®

 Mýtus: Zdravé potraviny sú jedinou cestou k úbytku  váhy

Pravda: Samozrejme, nemyslíme tým jesť fastfoodovu stravu. :-) Znamená to, že v prípade, že sa po celý deň snažíte o zdravé stravovanie, ktoré je založené na zelených šalátoch a na sklonku dňa si obohatíte tento šalát o chutný dressing, v skutočnosti môžete prijať viac kalórii, ako ste mali pôvodne v úmysle.

Odporúčame prečítať: Diéta počas splnu

zdravie

Zdroj: Shutterstock®

Mýtus: Na chudnutie jedine cvičenie

Pravda: Mnoho ľudí, ktorí chcú ubrať na váhe si neuvedomuje, že cvičenie je iba podporný prostriedok na ceste za vysnívanou postavou. Rovnako dôležité je aj stravovanie, ktoré je potrebné cvičeniu prispôsobiť. Po cvičení budete mať chuť na jedlo omnoho väčšiu. Rastu hmotnosti sa však nemusíte obávať v prípade, že telu dožičíte potrebné bielkoviny, zeleninu a ovocie. 

Odporúčame prečítať: Sme to, čo jeme

cvicenie

Zdroj: Shutterstock®

OTÁZKA PRE VÁS:

 

Akým spôsobom svoju váhu dokážete redukovať vy?

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 5
  • 4
Návrat hore
Autor článku

4 komentáre

anka - fb anka all saga saganová 12.10.14 12:14

A-FAASS
karma
-1.00

jaj to sa dobré hovorí že po 6 nic nejest , ked vtedy najviac chuti, nieco zahriznut pri telke

  • 0
Odpovedať

marcela harnosova 12.10.14 16:56

MH
karma
-1.00

podla mna je to aj o seba discipline ,treba jest z rozumom,nie vsetko na com mam chut si musim dat

  • 0
Odpovedať

Martina Kavická 23.10.14 18:35

MK
karma
-1.00

vsetko je v mysli, takze staci preprogramovat mysel a potom nie je problem zmenit stravovacie navyky

  • 0
Odpovedať

Romana Jiránková 07.11.14 16:02

RJ
karma
-1.00

chce to změnu jídelníčku a pohyb, o ničem jiném to není, pro mě to bylo před 2 roky -15kg :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Domácnosť

TOP ovocie a zelenina na gril: Ktoré druhy si ugrilovať už toto leto?

  • 64
  • 2
  • 17.07.2020
Rodina

Dezinfekcia hračiek: Kedy a ako (ne)čistiť plyšákov či stavebnice?

  • 54
  • 0
  • 17.06.2020
Inšpirácie

Ako vyzerá ľahká letná večera? Inšpiruj sa našou galériou!

  • 59
  • 6
  • 22.08.2020
TOPlist