Spánkom ku kráse: 6 jednoduchých tipov, ako sa zdravo a lepšie vyspať

Spánkom ku kráse: 6 jednoduchých tipov, ako sa zdravo a lepšie vyspať
  • 19.03.2016
  • Nicole Jašáková

  • 15
  • 3

Máte problémy zaspať? Spánok je dôležitým faktorom ovplyvňujúcim to, ako vyzeráme a ako sa cítime. Je to čas, kedy sa naše telo regeneruje a uzdravuje.

Čo robiť s tým, keď si po náročnom dni ľahneme unavení do postele a nie a nie zaspať? S týmto problémom sa stretáva veľa z nás. Kľúčovým bodom je nájsť si svoj vlastný rituál a nastaviť sa naň.

Odporúčame prečítať: Kocka ľadu - pokožka bez vrások, nerovností a tmavých kruhov

Je jednoduché vyhnúť sa spánku, a to hlavne v mladom veku, keď túto potrebu dokážeme potlačiť jednoduchšie. Málokto z nás si však uvedomuje, že nedostatok spánku môže viesť k obezite, srdcovým ochoreniam, problémom s imunitou alebo k pocitom úzkosti. Naše telá potrebujú dobrý a kvalitný spánok, pretože prebdené hodiny už nikdy nedospíme. Upokojujúce predspánkové rituály môžu pomôcť tým z nás, ktorí máme problémy ,,vypnúť" mozog. Vyskúšajte niekoľko tipov, ako sa vyspať lepšie a zdravo, a vyberte si z nich tie najvyhovujúcejšie pre vás. Zaspávanie pre vás už nebude problémom.

Odporúčame prečítať: Recepty pre štíhlu líniu - lahodný chia puding

Spánkom ku kráse: 6 jednoduchých tipov ako spať lepšie a zdravšie

Zdroj: Shutterstock®

6 jednoduchých krokov k lepšiemu spánku:

  • Jedzte zdravé a vyvážené jedlá. Zahrňte do svojho jedálnička želatínu - obsahová aminokyselina glycín vám pomôže bojovať s nespavosťou, rovnako ako potraviny bohaté na magnézium - tento minerál obsiahnutý v rybách, semienkach a orieškoch dopomôže k relaxácii vašich svalov.
  • Vyhnite sa kofeínu. Aj keď nie na všetkých má kofeín ,,nabudzovací" efekt, snažte sa mu vyhnúť aspoň 4 hodiny pred tým, než pôjdete spať.
  • Regulujte teplotu vo vašej spálni. Tak, ako môžu byť teplotné rozdiely rušivé, nie je vhodné ani prílišné teplo. Podľa odborníkov je najlepšie udržovať vašu spálňu príjemne chladnú.
     
  • Vytvorte si vlastnú spánkovú rutinu a snažte sa chodiť spať každý večer v tú istú hodinu. Najideálnejšie bude, ak budete spať v spálni bez svetla.
  • Doprajte si pred spánkom relaxačnú a uvoľňujúcu kúru.

Odporúčame prečítať: Kocka ľadu - pokožka bez vrások, nerovností a tmavých kruhov

Levanduľovo-kamilkový kúpeľ

Zdroj: Shutterstock®

Upokojujúci levanduľovo-kamilkový kúpeľ

Levanduľovo-kamilková kombinácia upokojí nielen vaše telo, ale aj myseľ.

Postup: Zmiešajte 2 polievkové lyžice sušenej levandule a kamilky, nasypte do nádobky na lúhovanie alebo do čistej, zviazanej ponožky a lúhujte po dobu 10 minút vo vani. Na zvýšenie účinku aromaterapie môžete pridať niekoľko kvapiek esenciálneho oleja.

Tip: Ak chcete vašu pokožku hydratovať, stačí do kúpeľa pridať trochu kokosového mlieka.

Odporúčame prečítať: Beauty recept: Upokojujúci levanduľový kúpeľ a maska zo zeleného čaju

Levanduľový kúpeľ s kokosovým mliekom

Zdroj: Shutterstock®

Hydratačný levanduľový kúpeľ s kokosovým mliekom

Levanduľa vaše telo upokojí a kokosové mlieko vašu pokožku príjemne hydratuje.

Postup: Vylúhujte vo vani 2 polievkové lyžice sušenej levandule a pridajte kokosové mlieko (množstvo podľa uváženia).

Odporúčame prečítať: Beauty recepty: Domáce bylinkové kúry pre všetky typy pleti

Vyživujúci medovo-kokosový kúpeľ

Zdroj: Shutterstock®

Ak nemáte po ruke sušené bylinky, môžete vyskúšať vyživujúci medovo-kokosový kúpeľ. 

Postup: Zmiešajte tri polievkové lyžičky medu s plechovkou kokosového mlieka a pridajte cca 6 kvapiek levanduľového esenciálneho oleja. Pridajte do kúpeľa a užite si jeho relaxačné a vyživujúce účinky.

Odporúčame prečítať: Koláč bez múky? Vyskúšajte lahodný mrkvovo-makový dezert

Uhorkovo-jogurtová pleťová maska

Zdroj: Shutterstock®

Relaxačné pleťové masky

Raz týždenne si môžete vyskúšať aplikovať niektorú z nižšie uvedených pleťových masiek, ktoré vašu pokožku upokoja a pripravia na pokojný spánok.

Uhorkovo-jogurtová pleťová maska

Postup: Zmiešajte 2 PL najemno nastrúhanej uhorky s 2 PL bieleho jogurtu. Aplikujte časť masky na vyčistenú pleť, nechajte pôsobiť 15-20 minút a následne poriadne opláchnite. Masku môžete uchovávať v uzatvorenej nádobke v chladničke po dobu 2 dní.

Odporúčame prečítať: Bylinková kúra: Pre mastnú pokožku s veľkými pórmi a sklonom k akné

Levanduľovo-medová pleťová maska

Zdroj: Shutterstock®

Levanduľovo-medová pleťová maska

Postup: Zmiešajte 1 a 1/2 PL medu so štipkou sušeného prášku z levandule. Aplikujte na dôkladne očistenú pokožku, nechajte pôsobiť 15 minút a následne pleť opláchnite teplou vodou. 

Tip: Masky si môžete aplikovať počas relaxovania v upokojujúcom kúpeli, avšak levanduľová maska sa vám môže pôsobením tepla roztekať, preto vám odporúčame mať po ruke servítku a vyhnúť sa možnému kontaktu masky s očami.

Aké sú vaše overené rituály,

ktoré vám pomáhajú pri zaspávaní?

Zdroj foto: thinkstockphotos.com

  • 15
  • 3
Návrat hore
Autor článku

3 komentáre

Soňa Krátka 19.03.16 06:19

SK
karma
119.00

snazim sa chodit spat skoro v rovnaky cas, spalna musi byt chladnejsia, urcite nepozeram v telke nic hororove, dobra sprska

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 07.04.16 19:14

karma
93.00

milujem spánok :) každý deň min. 8hodín je najideálnejšie

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 16.05.16 14:42

AK
karma
112.00

so spánkom nemám problém

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Domácnosť

Ako zazimovať balkónové kvetiny? Drž sa overených rád!

  • 37
  • 2
  • 14.10.2020
Zdravie

Ktoré ryby sú najzdravšie? Tieto by mali byť v našich jedálničkoch!

  • 71
  • 5
  • 19.07.2020
Inšpirácie

10 najbohatších žien planéty: Kde vzali toľko peňazí?

  • 56
  • 0
  • 18.07.2020
TOPlist