Vstávanie bez budíka nie je nemožné. Môžete sa to naučiť!

Vstávanie bez budíka nie je nemožné. Môžete sa to naučiť!

  • 110
  • 1

Nepočujete ráno budík alebo jeho zvuk neznášate? V tom prípade prišiel čas naučiť sa vstávať bez neho. Možno vám príde nemožné, že by ste bez budíka do práce nezaspali, ale verte, že to ide. Svoje telo môžete naučiť vstávať každé ráno v hodinu, ktorú si prajete. Ako na to? Vstávanie bez budíka nie je nemožné, pozrite sa prečo.

Pravidelný režim je základ

Ak sa chcete naučiť vstávať bez budíka a veľkej únavy, najskôr si upravte svoj režim. Každý deň zaspávajte a zobuďte sa v rovnakú hodinu. Zo začiatku vám to možno nepôjde, ale nevzdávajte to. Postupom času si tým nastavíte biologický budík a zvládnete sa prebudiť sami. Musíte však spať zhruba osem hodín denne, aby ste boli oddýchnutí. Mali by ste sa zároveň naučiť každý deň aj v rovnakú hodinu jesť. Telo si na to zvykne a budete mať aj viac energie.

Prečítaj si: Najlepšie cviky na chrbát podľa chirurgov: Zachránia ťa aj po 60-ke

ako vstať bez budíka

Zdroj: Shutterstock®

Chodievajte spať pred polnocou

Každý deň choďte spať pred polnocou a bude sa vám oveľa lepšie vstávať. Po nejakej dobe to už zvládnete aj sami bez budíka. Pred dvanástou hodinou ľudské telo načerpá oveľa viac energie ako po nej.

Dajte si štvrťhodinku

Pätnásť minút pred spaním odložte všetku elektroniku. Snažte sa relaxovať a upokojiť, aby sa vám lepšie spalo. To isté urobte pätnásť minút po prebudení. Nepozerajte sa, kto vám napísal esemesku, ignorujte volanie. Doprajte si svoju pravidelnú štvrťhodinku, ktorá vám pomôže naštartovať deň.

vstať bez budíka

Zdroj: Shutterstock®

Motivujte sa k vstávaniu z postele

Vstávať sa vám bude chcieť samo, keď sa budete mať na čo tešiť. Môže to byť úplná maličkosť. Káva, sladkosť alebo skorá prechádzka. Musí to byť niečo, čo budete robiť ešte pred tým, než pôjdete do práce. Do tej sa totiž mnohým vstáva ťažko.

Nebráňte sa športu

Šport prospieva zdraviu. Pomôže vám aj k tomu, aby ste dobre spali. Vďaka nemu sa unavíte a budete môcť lepšie zaspať. Nemali by ste však cvičiť tesne pred spánkom, niekedy vás môže pohyb naplniť energiou a nezaspíte. Zhruba dve hodiny pred spaním by ste cvičiť nemali.

Odporúčame: Hubová káva: Vieš, v čom spočívajú jej benefity?


  • 110
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Ľubica Šťastná 11.01.20 07:52

ĽŠ
karma
106.00

Vstávanie bez budíka sa naozaj dá naučiť, môžem iba potvrdiť.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

SÚŤAŽE

Vyhraj 4x Ermanno Scervino Tuscan Emotion v hodnote 56 €

  • 8
  • 2
  • 22.08.2020
SÚŤAŽE

Vyhraj 4x Trussardi Donna Pink Marina v hodnote 53 €

  • 76
  • 4
  • 23.09.2020
SÚŤAŽE

Súťaž o 4x parfumovanú vodu VERSACE EROS POUR FEMME v hodnote 67 €

  • 90
  • 6
  • 15.10.2020
TOPlist