Ako na štíhlu postavu? Dosiahneš ju i vďaka chôdzi!

Ako na štíhlu postavu? Dosiahneš ju i vďaka chôdzi!
  • 18.11.2013
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 3

V jednoduchosti je krása a platí to aj pri chudnutí. Nemusíte investovať peniaze do fitness centier, osobných trénerov, či do kúpy špeciálnych cvičebných pomôcok. Schudnúť môžete aj vďaka častej a pravidelnej chôdzi. Mimo iného sa vám podarí ušetriť aj peniaze, ktoré by ste inak investovali do kúpy cestovných lístkov či benzínu. Za odložené peniažky si potom môžete kúpiť hoc aj nejaký štýlový kúsok, dokonca o číslo menší. Pretože chôdzou môžete za mesiac schudnúť až štyri kilogramy a približne päť centimetrov z pásu.

Ako na to?

Samozrejme, je potrebné veľa kráčať a chodiť pešo všade, kde sa len dá. Ale pozor! Aj chôdza má svoje pravidlá. Aby ste si ňou posilňovali všetko potrebné svalstvo, musíte sa priučiť správnej technike. Snažte sa mať stiahnuté brucho a pri chôdzi používajte aj ruky. Pokiaľ zatúžite chvíľu kráčať tak športovo, sústreďte sa na krátke a rýchle kroky, pričom by ste mali došľapovať na špičku.

Pozri aj: Káva podľa horoskopu: Aká sa hodí k tvojmu znameniu? Sedí to?

chôdza

Zdroj: Shutterstock®

K čomu chôdza napomáha?

Pravidelné kráčanie celkovo zoštíhli postavu a spevní svalstvo, najmä na lýtkach. Minimálne pol hodinka chôdze denne tiež priaznivo pôsobí na kardiovaskulárny systém. Svaly sa vám spevnia aj na zadku a stehnách. Chudnúť budete dokonca aj v páse.

prechádzky

Zdroj: Shutterstock®

Ako sa donútiť chodiť čo najviac?

  • Zaobstarajte si pohodlnú obuv. Akonáhle vyjdete z domu vo vysokých ihličkách, pešo ďaleko nezájdete a ešte aj z toho kúsku, čo prejdete, vás večer budú nohy pobolievať.
  • Upravte si časový režim. Ak ste sa doteraz vyvážali do práce, na nákupy či za zábavou akýmkoľvek dopravným prostriedkom, snažte sato zmeniť. Vystúpte minimálne o jednu zastávku skôr, odparkujte si auto ďalej než obvykle, prípadne ak sa to dá, choďte do práce úplne pešo.
  • Zavrhnite výťah a radšej zvoľte cestu po schodoch. Prvé dni možno budú ťažké, avšak ani sa len nenazdáte  a vaše telo si na takúto záťaž raz dva zvykne. Schody vám mimo iného vytvarujú aj pevný zadok a o podporia srdcový sval.
  • Ak máte sedavé zamestnanie, obohaťte si ho o nelenivé činy. Potrebujete niečo vyhodiť do smetného koša? Nevozte sa na stoličke, ale radšej sa zdvihnite a vyhoďte smetie osobne. Aby ste prekonali prvotnú lenivosť presuňte trebárs odpadkový kôš o kus ďalej. Alebo sa v práci častejšie postavte od počítača a choďte niečo vyzdvihnúť do druhej kancelárie. Inšpirácii sa medze nekladú.
  • Nalaďte si hudbu. Ak vám hudba pomáha pri udržiavaní tempa, počúvajte svoje obľúbené skladby vždy počas kráčania. Muziku si však nepúšťajte priveľmi hlasno. Jednak kvôli vašim ušným bubienkom a taktiež kvôli opatrnosti na cestách.
účinky chôdze

Zdroj: Shutterstock®

Zaobstarajte si krokomer, zvaný taktiež pedomer. Noste ho pravidelne so sebou a rátajte, koľko krokov denne priemerne spravíte. Na to, aby ste prelomili hranicu chudnutia, ich potrebujete spraviť asi 7 500. Ak ste doteraz neboli veľmi zvyknuté na chôdzu, pripravte sa aj na svalovicu. Ak však vydržíte aspoň jeden mesiac pravidelne kráčať, zistíte, že vaše telo začalo pohyb milovať a na prechádzkach byť priam závislé.

Odporúčame: Stravovanie podľa dietológov: Toto v ich jedálničku určite nenájdeš!


    • Zdieľaj:
  • 3
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

3 komentáre

Blažena Sádovská 16.01.14 20:49

BS
karma
100.00

Musím sa prinútiť a začať chodiť postupne viac a viac...

  • 0
Odpovedať

Ivana Goliašová 06.03.14 21:42

IG
karma
-1.00

Ja už dlhodobo chodím pešo, aj domov z práce. V lete chodím všade pešo, trvá mi to hodiny, ale proste idem pešo. Z práce do mesta, cez mesto, z mesta domov. Občas je to aj 4 hodiny aj dlhšie. Zvykla som si na to, je mi neskutočne dobre. A tak ako píšete, je veľmi dobré ak si človek zaobstará kvalitnú obuv. Ja som sa už poučila.Musím mať koženú a hlavne s pevnou podrážkou, inak dopadnete ako ja, že sa mi zapálili šľachy na nohách. Odvtedy si už dávam pozor. Podľa mňa nie je nič lepšie ako chôdza, veď aj človek, čo nemôže cvičiť pre určité zdravotné problémy,chodiť môže!

  • 0
Odpovedať

Kristína Sekeráková 21.05.20 07:28

KS
karma
133.00

Ja veľmi rada chodím peši všade kde sa len dá :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

VIDEO: Tvárová joga – prečo ju vyskúšať a ako na to?
Pre ženy

VIDEO: Tvárová joga – prečo ju vyskúšať a ako na to?

  • 6
  • 11.11.2021
Presolená polievka? 7 šikovných tipov, ako ju zachrániť!
Domácnosť

Presolená polievka? 7 šikovných tipov, ako ju zachrániť!

  • 11
  • 06.11.2021
Keňské útočisko Naomi Campbell: Jej luxusná vila ukrýva mnoho pokladov
Inšpirácie

Keňské útočisko Naomi Campbell: Jej luxusná vila ukrýva mnoho pokladov

  • 4
  • 30.08.2021
TOPlist